ФОРМА УЧАСТНИКА КОНКУРСА CAMBRIDGE ENGLISH TEACHER
1
|
Activity title: |
Preparing for Speaking |
|||||||||||||||
2 |
Skill(s): |
Speaking. Asking questions. Information exchange. |
|||||||||||||||
3 |
Level(s): |
A2 (Pre-Intermediate) |
|||||||||||||||
4 |
Exam part: |
Speaking |
|||||||||||||||
5 |
Aim(s): |
Teach children how to ask questions to find out special information |
|||||||||||||||
6 |
Materials needed: |
cards with prepared materials |
|||||||||||||||
7 |
Preparation: |
printed materials, cut out cards, divide children in pairs |
|||||||||||||||
8 |
Procedure: Step 1. Full the table using the examples.
Использование придаточных предложений сравнения. Step 2. Расскажите, что могло бы произойти в этих ситуациях, если бы обстоятельства сложились по-другому. Опирайтесь на образец.
Example 1:
Example 2:
Step 3. Придумайте, что случилось бы если… What would happen if…
The sun stopped shining?
|
||||||||||||||||
9 |
Variation(s) |
none |
|||||||||||||||
10 |
Reflections |
Step 3. Mingling is difficult to check for the teacher
|