What do you know about the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland? 6-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 6

Ключевые слова: английский язык


Цель:

  • развивать навыки монологической речи, аудирования;
  • развивать творческие способности учащихся;
  • обобщить знания учащихся, полученные на уроках английского языка.

Результаты:

  • Личностные: определяют границы собственного знания и «незнания»; оперируют основными моральными нормами, такими как справедливое распределение, взаимопомощь и ответственность.
  • Метапредметные: пользоваться картой, информацией из Интернета, доказывают и аргументируют свою точку зрения; находят ответы на вопросы в иллюстрациях; осуществляют поиск необходимой информации, понимают на слух речь; осознанно строят речевые высказывания по теме урока; адекватно используют речевые действия для решения коммуникативной задачи.
  • Предметные: обеспечить отработку грамматического материала в серии языковых и речевых упражнений.

Оснащение: Мультимедийный проектор, компьютер и интерактивная доска, карточки, карта Объединённого королевства Великобритании и Северной Ирландии.

План урока

1. Организационный момент. Приветствие.Warm-up activities.
2. Речевая зарядка. Guess. Работа в парах. Слайд 1-2.
3. Определение темы урока. Постановка цели и задач урока. Слайд 3-4.
4. Активизация изученной лексики. Составить предложения. Работа на интерактивной доске. Работа в группах.
5. Активизация изученной лексики. Сопоставить символы стран со странами. Работа в парах. Слайд 5-6.
6. Динамическая пауза.
7. Актуализация знаний. Сопоставить части предложения с продолжением. Работа на интерактивной доске. Работа в парах.
8. Формирование навыков монологической речи. Творческое задание.
9. Обобщение и контроль знаний. Игра «Викторина», слайд 7-8. Работа в группах.
10. Подведение итогов, рефлексия.
11. Домашнее задание. Слайд 9.

Ход урока

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

1.Организационный момент.
Приветствие. Warm-up activities.

Good morning, children.

I’m glad to see you too.
-Sit down and remind me, please.
-What is the date today?
-Do you like today’s weather? Why?

Отвечают на поставленные вопросы.

Good morning.
We are glad to see you.

-Thank you for your opinions and now let’s start our work. -Today is the …of..
-I like today’s weather because it is snowing.
-I don’t like today’s weather because it is cold.

2. Речевая зарядка.
Приложение 1. Слайд 1-2

What unites these words?
Science
Famous people
Culture
English
Tradition
Geography
symbol
t-cl-p1,p2

Science
Famous people
Culture
English
Tradition
Geography
symbol
Ученики находят общее слово, которое связывает все слова. Country.

3. Определение темы урока. Слайд 3-4.
Постановка цели и задач урока.

-What do you think the topic of our lesson is?
What shall we do?
Yes, today we will speak about the UK.
Well.

Учащиеся определяют тему урока.
-We will speak about the UK, the symbols.
-We will speak about the symbols.

4. Активизация изученной лексики. Составить предложения.
Работа на интерактивной доске.
Работа в группах.

-Will you look at the smart-board? Complete the sentences.
-Your time is up. Tell me your answers.
-Excellent

Учащиеся вставляют пропущенные слова. Название стран и их столиц, озвучивая свою работу. (закрепление употребления артикля the перед названиями стран и городов.)
-The capital of England is London.
-Edinburg is the capital of Scotland. etc.

5. Активизация изученной лексики. Сопоставить символы стран со странами. Слайд 5-6.

Look at the smartboard. Your task is to match the countries with the floral symbols. I’ll give you 2 min. You work in pair.
-Your time is over. Who is ready?
-Now, let’s check.
-Who wants to read your answers? Well done, thank you.

Учащиеся выполняют поставленную задачу.

-The symbol of England is Red rose.
-Thistle is the symbol of Scotland.
- Daffodil is the symbol of Wales.
- Shamrock is the symbol of
Northern Ireland.

6. Динамическая пауза. Аудиозапись «Битлз»

-Would you like to listen to the song? Imagine yourselves in the UK.
- How do you think who is singing?
-Do you like this song?

-I think he is …
-I liked it.
-I dislike/like this song.

Учащиеся слушают аудиозапись «Yellow submarine»

7. Актуализация знаний. Сопоставить части предложения с продолжением.
Работа на интерактивной доске.
Работа в парах.

The next task will be the following. You are to complete these phrases. Describe the famous people.

 

 

-Time is running out. Your answers. Very good.

- Sir Isaac Newton
- Sir Paul McCartney
- Baroness Margaret Thatcher
- Daniel Jacob Radcliffe
- Princess Diana
- Horatio Nelson
- Eleanor Farjeon
- Fred Perry
- Kate Winslet
- Robert Burns
- a monument in Wimbledon
- A battle of Trafalgar
- The Beatles
- Martin Pippin in the Apple Orchard
- ‘’The Bard’’
- ‘’The queen of people’s hearts’’
- The Prime Minister of the United Kingdom
- The fall of an apple from a tree (or the theory of gravity)
- Titanic
- Harry Potter and the Philosopher’s Stone

1h,2c,3g,4j,5f,6b,7d,8a,9i,10e

8. Формирование навыков монологической речи.
Творческое задание.

Необходимо каждой группе составить логически связный рассказ, используя ключевую информацию.
-What country would you like to visit?
- Would you like to visit this country?
-Do you know the official name of English flag?
-Can you tell me some information about the English flag?
-What are the names of others flags?

Каждая группа выбирает часть the UK.
-I want to tell you about …
-I’d like to tell you about…
-The Union Jack.

-That’s all what I wanted to tell you

9. Обобщение и контроль знаний.
Игра «Викторина», слайды 7-8 Работа в группах.

Now, let’s play. Will you answer the questions? You may divide into two group. Who will be the first is the winner. I’ll give you 5 minute.
Let’s check your answers. Have you got any mistakes?

Класс делится на две группы, выполняет задания.

10. Подведение итогов, рефлексия.

-Your answers were good.
Now let’s see how well you have understood and remembered what we learnt at our lesson. You have pink and green cards. Now you will listen to some statements and your task is to think and answer with your cards if these statement is true and false. Raise the green card if this statement is true and pink cards if this statement is false. Try to correct the wrong statements.

- Scotland is smaller than Wales.(f)
- Edinburg is the capital of Scotland. (t)
- Great Britain consists of 4 countries.(f)
- Northern Ireland is part of England.(f)
- Traditional English tea is at 5 p.m. (t)
- The monument to Admiral Nelson is on Trafalgar Square.(t)
- The flag of the UK is the Union Jack.(t)
- The head of the UK is the Queen Elisabeth II.(t)

Pupils think and answer with their cards if these statement is true and false. They raise the green card if this statement is true and red cards if this statement is false. Understood and remembered what they learnt at their lesson.

11. Домашнее задание. Слайд 9

You did very good work today. Your marks for lesson are…
Your home task is to make a factfile about your country. Draw the flag then write a short text. Write: name of the country, capital city, description of flag (30-50 words).

Thank you, teacher.
Good – bye.

1. Английский язык, 6 класс: учеб. для общеобразовательных организаций/ [Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, О.Е.Подоляко, В.Здванс]—7-е изд. – М.: Express Publishing: Просвещение, 2017.

2. Английский язык. Тренировочные тесты для подготовки к олимпиаде. Ростов н/Д: «Феникс», 2010.

- Все для тех, кому нужен английский язык: http://www.study.ru

- Тесты по английскому языку: http://www.native-english.ru/exercises

- Английский язык – все для изучения: http://www.laem.ru/

Раздаточный материал:

Answer the questions

  1. What is the other name of Great Britain?
  2. What countries does the United Kingdom consist of?
  3. What is the national Scottish costume?
  4. What is the symbol of England?
  5. Big Ben was named in whose honour?
  6. Who wrote «Alice’s Adventures in Wonderland»?
  7. What writer was born in Stratford-upon-Avon?
  8. What is the national instrument of Scotland?
  9. What English scientist discovered the physical law?
  10. What is traditional Christmas dessert in England?