Конспект урока-игры по английскому языку в 6-м классе

Разделы: Иностранные языки

Класс: 6

Ключевые слова: 6 класс, ребусы, числительные, урок-игра, английские пословицы, названия стран


Цель: Обобщение полученных знаний.

Задачи:

  • Развитие интереса учащихся к английскому языку.
  • Повторение лексико-грамматического материала (I, и II формы глаголов; числительные; слова, изученных в этом году и ранее)
  • Развитие мышления, внимания, памяти учащихся.
  • Развитие чувства коллективизма.

Оборудование: карточки с заданиями, доска, магнитофон, экран, ноутбук.

ХОД МЕРОПРИЯТИЯ

I. Организационный момент

Приветствие.

Teacher: Good morning, girls and boys! I'm glad to see you! Today we will have an unusual lesson, we’ll play a game. Two teams will take part in it.

Ученики делятся на 2 команды.

Now the leaders will say the names of their teams. Приветствие команд.

II. Проведение конкурсов

Are you ready? Let's start!

Задание 1. Puzzles.

Look at the screen. Here you can see some puzzles. Guess the hidden words.

Keys:

cushion

ticket

bitter

dice

scrabble

traffic

puppet

journey

Задание 2. "Tick tack toe".

All of you know the rules of this game. But before you put X or O you have to name an adverb used with the Present Simple tense (the first team) and an adverb used with the Present Continuous tense (the second one). For example, usually → X, at the moment → O and so on.

Далее во второй раз команды могут поменять времена.

Задание 3. Englishproverbs.

Учащиеся получают карточки с заданиями.

Here are some English proverbs. But the words are not divided and there are a lot of missing letters. Instead of them you can see squares. I'll tell you their colours one after another. And your task is to write the letters, then divide the letter chains to get the words and read the proverbs.

Учитель называет цвета в данной последовательности:

В карточках дана расшифровка каждого цвета.

Keys:

I. Better late than never.

II. There is no place like home.

I. You can't judge a book by its cover.

II. Actions speak louder than words.

Физминутка

Let`s have a rest! Stand up, please. (Дети выполняют упражнения под музыку).

If You’re Happy

If you’re happy and you know it, clap your hands. (Clap! Clap!)
If you’re happy and you know it, clap your hands. (Clap! Clap!)
If you’re happy and you know it,
And you really want to show it,
If you’re happy and you know it, clap your hands. (Clap! Clap!)

If you’re happy and you know it, Stamp your feet. (Boom! Boom!)
If you’re happy and you know it, Stamp your feet. (Boom! Boom!)
If you’re happy and you know it,
And you really want to show it,
If you’re happy and you know it, Stamp your feet. (Boom! Boom!)

If you’re happy and you know it, nod your head. (Aha!)
If you’re happy and you know it, nod your head. (Aha!)
If you’re happy and you know it,
And you really want to show it,
If you’re happy and you know it, nod your head. (Aha!)

If you’re happy and you know it, shout “Hurray!” (Hurray!)
If you’re happy and you know it, shout “Hurray!” (Hurray!)
If you’re happy and you know it,
And you really want to show it,
If you’re happy and you know it, shout “Hurray!” (Hurray!)

If you’re happy and you know it, do all four.
(Clap! Clap! Boom! Boom! Aha! Hurray!)
If you’re happy and you know it, do all four.
(Clap! Clap! Boom! Boom! Aha! Hurray!)
If you’re happy and you know it,
And you really want to show it,
If you’re happy and you know it, do all four.
(Clap! Clap! Boom! Boom! Aha! Hurray!)

Задание 4. Numbers.

Guess the missing numbers.

Учащимся нужно назвать пропущенные числа на время. Выигрывает та команда, которая быстрее справляется с заданием.

8, 16, …, 64, 128
400, ..., 100, 50, 25
23, 25, 27, ..., 31
2, 4, 5, 8, ...

II

101, 202, 303, ..., 404
15, ..., 9, 6, 3
3, 6, ..., 24, 48
81, 27, 9, 3, 1

Задание 5. Pantomime "Irregular verbs"

The next task is to perform an action without using any words. The other students of your team have to guess a verb and put it into Past Simple).

Дети показывают следующие движения: приходить, выбирать, думать, находить, делать, брать, ходить, читать, видеть, летать, падать, встречать. Эти глаголы даются написаны на карточках. Каждой команде дается равное количество глаголов. Ограничение во времени – 1 минута на все глаголы.

Задание 6."Countries"

Match the countries and the pictures.

Keys:

III. Подведение итогов

And now the lesson is over and it is time to sum up the results.

Учитель вместе с детьми подсчитывает количество очков в каждой команде. Определяется команда-победитель.

Thank you for your work at the lesson. You were active.

Самым активным ученикам учитель ставит отличные отметки.

Good Bye. See you soon.