Урок английского языка по теме «Famous Streets»

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (26 МБ)


Автор УМК: В.Эванс «Английский в фокусе».

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний.

Используемая технология: коммуникативного обучения, критическое мышление, проектные технологии.

Методы обучения: объяснительно-иллюстративный, репродуктивный.

Цели

  • Формирование и развитие у учащихся ключевых компетенций: учебно-познавательной, коммуникативной, информационной, социально-трудовой компетенций.
  • Закрепление лексического материала по теме «Знаменитые улицы» в разговорной речи.
  • Формирование навыков монологической речи и употреблении в речи определенных грамматических структур.

Задачи

  • обучающие:  тренировать употребление лексики по теме; актуализация грамматического материала «can, there is/there are»
  • развивающие: совершенствовать навыки устной монологической речи; формировать навыки работы в группе;
  • воспитательные: формировать положительную мотивацию и устойчивый интерес к изучению английского языка, воспитание культуры бережного отношения к школе, одноклассникам.

Основное содержание темы, понятия

Лексический материал по теме «Famous Streets», грамматический материал «can, there is/there are»

 

Этап урока

Использованные приемы

УУД

Стадия актуализации

Приветствие
Фонетическая разминка
Определение детьми темы урока
Речевая разминка

Познавательные: выделять известную и неизвестную лексику, формулировать на основе полученной информации познавательную цель
Коммуникативные: Слушать учителя, уметь правильно отреагировать на предлагаемые вопросы
Регулятивные:
Осуществлять регулятивные действия самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке

Стадия осмысления

- Разгадывание загадок
- Первичная проверка понимания
- Развитие  умения прогнозирования и понимания содержания текста по первой фразе – Ознакомительное  чтение
- Физкультминутка
- Развитие навыков чтения, говорения, аудирования

Познавательные:
Извлекать информацию, строить предложения, работать с грамматическим материалом «can, there is/there are»
Коммуникативные:
Взаимодействовать с учителем
Аргументировать, корректировать  действия партнера
Регулятивные:
Умение выполнять несколько действий одновременно, осуществлять контроль собственной речи, сравнивая ее с эталоном

Стадия рефлексии

- Подведение итогов урока, оценки
- Синквейн

Познавательные:
Самостоятельно определить, что было выполнено на уроке
Регулятивные:
Осознавать качество и уровень усвоения знаний

 

Планируемые результаты

Предметные

Личностные

Метапредметные

Развитие навыков аудирования
Совершенствование речи по теме «Famous Streets»
Формирование дружелюбного и толерантного отношения к ценностям иных культур.
Развитие навыков аудирования, чтения, говорения в рамках предложенной темы

Формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию, формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками
Развитие эстетического сознания через освоение культурного наследия народов мира.

• формулировка собственного высказывания по теме, способность аргументировать и координировать ее с позициями партнёров в сотрудничестве при выработке общего решения в совместной деятельности, умение строить ответы на вопросы, адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач;
• освоение начальных форм познавательной и личностной рефлексии;
•  овладение навыками смыслового перевода;
•  готовность слушать собеседника и вести диалог;
•  определение общей цели и путей ее достижения;

Организация пространства

Межпредметные связи

Формы работы

Ресурсы

Развитие умения планировать свое речевое и неречевое поведение.

Индивидуальная, парная, групповая, фронтальная.

- Учебник;
- Звуковое приложение (CD);
- Презентация;
- Раздаточный материал (карточки)

ХОД УРОКА

I. Организационный момент

– Good morning boys and girls! I’m glad to see you. I hope you are OK.

– Today is a special day. We have guests today. I hope you’ll work well.

II. Фонетическая зарядка<

Before we make our wonderful trip to the world of the English language, let’s make our tongues to speak good English. I prepared a nice poem for you. Have a look at it and listen to me.

Once a fellow met a fellow
In a field of beans. 
Said a fellow to a fellow, 
“If a fellow asks a fellow, 
Can a fellow tell a fellow 
What a fellow means?”

III. Объявление цели урока

We will revise everything that we learned on the topic … . But it’s a secret. Firstly, look at the screen, do this puzzle and you'll know the topic of our lesson.

(Учащиеся хором называют слова на экране и таким образом определяют тему)

 

 

 

 

c

a

f

e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b

a

n

k

 

 

 

 

 

 

 

 

s

u

p

e

r

m

a

r

k

e

t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

p

o

s

t

o

f

f

i

c

e

 

 

r

e

s

t

a

u

r

a

n

t

 

 

 

 

 

 

 

 

n

e

w

s

a

g

e

n

t

s

 

 

b

a

k

e

r

s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

t

o

y

s

h

o

p

 

 

 

 

 

 

l

i

b

r

a

r

y

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

p

e

t

s

h

o

p

 

 

 

 

 

 

 

 

c

h

e

m

i

s

t

s

 

 

 

f

l

o

r

i

s

t

s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

s

p

o

r

t

s

s

h

o

p

- Pupils: Famous streets!

Teacher: Well done! Today we’ll talk about famous streets in the world. We’ll also work in pairs, in teams, and do a lot of exercises. So, at the end of the lesson you will be able to know where each street is and what they are famous for. I believe the lesson will be interesting for you and you’ll enjoy it.

What should we do to find out this information? (read carefully, translate, speak, listen, write, ask)

IV. Актуализация лексико-грамматического материала

Find 10 places in town. List them and say what you can buy there.

r

s

u

p

e

r

m

a

r

k

e

t

u

j

f

g

h

e

c

a

c

h

e

m

i

s

t

s

e

r

y

j

b

f

t

y

s

f

t

u

m

p

n

e

w

s

a

g

e

n

t

s

u

k

b

o

z

e

n

a

l

i

b

r

a

r

y

t

o

r

w

n

u

g

e

q

m

o

u

c

t

i

r

t

z

g

x

v

b

n

g

y

r

j

k

l

p

s

q

r

s

c

f

r

t

g

a

n

h

j

o

s

t

o

y

s

h

o

p

s

n

z

c

f

d

h

t

c

y

h

n

b

p

e

t

s

h

o

p

o

p

e

b

g

d

s

a

z

a

b

r

w

q

p

a

r

e

p

o

s

t

o

f

f

i

c

e

u

b

s

e

h

j

k

i

u

t

e

w

s

z

a

  1. _________________________
  2. _________________________
  3. _________________________
  4. _________________________
  5. _________________________
  6. _________________________
  7. _________________________
  8. _________________________
  9. _________________________
  10. _________________________

V. Введение и отработка нового лексического материала

- Before reading the texts about famous streets, look at the words - do you understand their meanings?

- Let's write down new words into your exercise books and guess their meanings.

  • Store |stɔː| магазин
  • Boulevard  |ˈbuːləvɑːd|  бульвар, проспект
  • Avenue |ˈav(ə)njuː| авеню, дорога или аллея, обсаженная деревьями 
  • Lane |leɪn| дорожка, тропинка
  • Pavement |ˈpeɪvm(ə)nt| тротуар
  • Handprint |ˈhændprɪnt| отпечаток руки
  • Footprint  |ˈfʊtprɪnt|  след, отпечаток 

- Make up your own sentences with these words.

VI. Развитие навыков говорения, чтения и аудирования

Выполнение упражнений в учебнике упр 1-2 стр.21

№1.

a) Oxford Street is in London. Hollywood Boulevard is in Los Angeles. Wall Street is in New York.

b) Ключи: outdoor cafés: Hollywood Boulevard

lots of shops: Oxford Street

film museums: Hollywood Boulevard

banks: Wall Street

№2.

A) Ключи: 1 C 2 C 3 A

b)

1. David can find Wall Street interesting because he is an economist, he is interested in money.

2. Stella will find Oxford Street interesting because she enjoys shopping and this street is the most famous shopping street in the world.

3. Peter will find Hollywood Boulevard interesting because he’s interested in the movies and there are a lot of film museums in this street.

4. Claire will find Oxford Street interesting because she likes fashionable clothes and she can buy some from Debenhams and Selfridges

c) Ключи: Oxford St. Hollywood Blvd. Wall St.

  • Let’s recollect our knowledge about the texts which we have just read.
  • What is Oxford Street famous for?
  • Oxford Street is in one of the cities in the USA, isn’t it?
  • What is Wall Street a symbol of? Why?
  • Where can you find handprints and footprints of famous actors?
  • There are lots of famous film museums in Wall Street, aren’t there?
  • Which of the streets would you like to visit and why?

VII. Физкультминутка

I can see you are tired. Let`s have a break.
Up and down, up and down.
Which is the way to London town?
Where? Where? Up in the air!
Close your eyes and you are there.

VIII. Развитие навыков информативного чтения

- It’s time to make our virtual trip to different countries.

Most cities have thousands of streets; one or two streets always become to be better known than any other because of their shopping opportunities, center of nightlife, entertainment hub or their place in history. These famous streets, famous boulevards, famous avenues and famous roads get listed most often in top10s.

(Просмотр короткого видео об известных улицах в мире)

- Let’s read some interesting facts about these streets.

Lombard Street is Located between Hyde and Leavenworth streets in San Francisco, Lombard Street is famous for being the crookedest street in the world.

Abbey Road is located in the north of  London. The Abbey Road Studios, located at the south-eastern end of the street, was the studio where the Beatles recorded 90% of their recordings.

Lined with trees, La Rambla is the busiest and most lively street of  Barcelona, Spain.

Orchard Road is the main shopping street of Singapore. Orchard Road is flanked by malls, numerous restaurants, coffee chains, cafés, nightclubs and hotels. It is also the site of the official residence of the President of Singapore.

Khao San Road is a small road located about a block from the Chao Phraya River in Bangkok. It offers cheap accommodation, there are a lot of bars, food stalls, restaurants, internet cafes and travel agencies.

Via Dolorosa (Latin for Way of Grief) is a famous street, in two parts, within the Old City of Jerusalem that traces the last steps of Christ on the way to his crucifixion.

Casinos can be found throughout Las Vegas, but the strip contains the most of them.

With its cinemas, cafés, luxury shops and clipped horse-chestnut trees, the Champs-Élysées is one of the most recognizable and most famous streets in Paris and France.

IX. Развитие творческого потенциала учащихся

- As true patriots of our Motherland, we, of course, should have a talk about well-known streets of our country and our town. Let’s work in groups and make up a tourist guide poster and tell us about some famous streets in Russia and … .

Arbat is in the heart of Moscow. It is the most famous street of the city and, as Russian people say, the most beautiful street in the world. There are large sidewalks and many old historic buildings along the street. There are also many street cafés, shops, theatres and restaurants. In Arbat you can do the shopping, go to the theatre or just enjoy yourselves walking around.

X. Подведение итогов урока

- Thank you for the lesson. You have worked very well. I’m sure you know now where each street is and what it is famous for.

XI. Рефлексия

- What did we do during our lesson? Die we …?