Ход мероприятия
(Начало мероприятия)
1. Организационный этап.
(подготовка учащихся к работе; мотивация на успех учебной деятельности, создание благоприятной атмосферы на мероприятии).
2. Определение темы мероприятия. Мотивация.
Ведущий задает вопросы и настраивает учащихся на работу. Дети отвечают на вопросы учителя.
Teacher: Good morning, boys and girls! How are you today? Nice to see you again in our hall! Take my congratulations with great holidays we celebrated. Now, it’s time to have fun and sing the Christmas Carols. Try to be active at our party!!! (слайд 1)
Teacher: Tell me, please, what season is it now?
Рupils: It’s winter (cлайд 2)
3. Фонетическая зарядка.
Teacher: You are right. It’s winter now. Think about the words that can describe this season. What’s the weather like in winter?
Рupils: It’s cold.
Teacher: What is it usually on the trees and on the ground in winter?
Рupils: It’s snow.
Teacher: Great you are! But what are the windows in winter?
Рupils: They’re frosty.
Teacher: Well, what holidays do we celebrate in winter?
Рupils: New Year and Christmas (cлайд 3)
Teacher: You’re so clever! Let’s sing all together about these holidays (cлайд 4)
4. Основная часть мероприятия.
Teacher: What can’t be the New Year and Christmas without?
Рupils: Santa Clause and Father Frost (cлайды 5-6)
Teacher: You’re absolutely right! Let’s call him all together!
Рupils: Father Frost! Father Frost! FatherFrost!
Дети зовут Деда Мороза и он выходит с мешком, приветствуя всех в зале.
Ведущий предлагает ему присесть и отдохнуть с дороги.
Teacher: Hello, Father Frost! You look very tired. Come and sit here, please. Have a rest! Father Frost, how did you get to us?
Father Frost: I’ve got here on my reindeers. Look, how beautiful they are!
Дед Мороз говорит, что он приехал на запряжённых оленях, и дети поют ему песню (cлайды 7-8)
Teacher: You can sing very well but сan you guess what it is?
Даётся задание на разгадывание ребусов (слайды 9-11)
Teacher: Yes, you are very clever and cute! Let’s sing a song about snowman!
Дети снова поют песню (слайд 12).Учитель после песни рассказывает о том, как Новый Год отмечают в других странах (слайды 13-16)
Teacher: Do you know how the people from other countries celebrate the New Year’s Day?
5. Динамическая пауза. Проектная деятельность.
Look, children, thesnowflakes! They are so nice and different! We can wish something while singing a song.
Поётся песня и выполняется творческое задание на изготовление поздравительной открытки для Деда Мороза (слайды 17-18)
6. Конец мероприятия.
Teacher: I hope everything you’re dreaming about will come true soon. But it will happen only if you help your parents and try to study. Let’s work a little and make a postcard for Father Frost in order he would like to come to us next year. Come and make a postcard for Father Frost!
Teacher: Father Frost, take please our postcard and don’t forget about us! We will wait for you next year. Let’s say good-bye to our Father Frost and sing the last song for today’s party “Jingle Bells”!
Дети дарят открытку Деду Морозу на память и, прощаясь с ним, поют финальную песню (слайды 19-21)
7. Самооценка и рефлексия.
Teacher: Clap your hands if you liked the party. And stamp your feet if you didn’t like it!
Похлопайте себе и друг другу, если вам всё понравилось. Потопайте, если вам не понравилось наше мероприятие.