The floating islands of Lake Titicaca

Разделы: Иностранные языки


Цель: Формирование коммуникативной компетенции учащихся, расширение страноведческого кругозора учащихся, ознакомление с новыми словами по теме “The floating islands of Lake Titicaca”, применение их в разговорной речи.

Цель для учителя: интенсификация объемного материала по теме “The floating islands of Lake Titicacaca” через использование мультимедийной презентации.

Познавательные - создать условия для ознакомления учащихся с условиями жизни людей на плавающих островах озера Титикака.

Развивающие - способствовать развитию репродуктивных и продуктивных речевых действий, умений анализировать и сравнивать, любознательности, воображения, памяти через объединение знаний по русскому и английскому языкам и постепенное увеличение речевых единиц на аудитивной и зрительной основе.

Задачи:

  • Познакомить учащихся с новой лексикой по теме “The floating islands of Lake Titicaca”, развивать навыки чтения, произношения и употребления данных слов в высказываниях..
  • Развить умение анализировать с последующими логическими выводами через постановку проблемных вопросов.
  • Способствовать формированию навыков составления высказываний по теме “The floating islands of Lake Titicaca”.

Объем и содержание изучаемого материала полностью соответствует программе, стандартам образования.

Методы и методические приемы: ведущий метод частично-поисковый проблемный, объяснительно-иллюстративный.

Формы: работа с учебником, работа с диалогами, индивидуальными заданиями, фронтальная беседа.

Оборудование: мультимедийный проектор для демонстрации слайдов в программе PowerPoint., ноутбук, учебники, тетради, листы бумаги для рефлексии, иллюстрации, карточки со звуками.

Ход урока

1. Организационный момент.

– Good afternoon, boys and girls!

I am glad to see you.

How are you? (I am fine, thank you. And you?)
Who is on duty today?
Who is absent today?
What day is it today?
What day of the week is it today?

– It's time to say “Hello” (Hello)

And start our lesson.

2. Фонетическая зарядка.  Презентация.

What can you see in the first slide? (Слайд 1)

What can you see in the second slide? (Слайд 2)

What can you see in the third slide? (слайд 3)

What can you see in the fourth slide? (слайд 4)

What can you see in the fifth slide? (слайд 5)

Find out: Which of these features are there in your country? Give the example.

P: In my country there are a lot of rivers and forests. There are a lot of seas, lakes and mountains.

Now look at all these pictures at once. What do they represent? Can you guess what we are going to speak about?

Right you are. So today we are going to speak about Special places in our planet:

“The floating islands of Lake Titicaca”

Слайд 6

3. Ознакомление учащихся с новыми словами и их первичное закрепление в речи.

Слайд 7.

– It’s time to learn some new words on the topic “The floating islands of Lake Titicaca". Look at the screen, please. I will read these words and then you will repeat them altogether in a whisper and loudly. (Учащиеся повторяют слова за учителем, читают хором, индивидуально, медленно и быстро.)

– Let's train our tongues:

sea, beach, floating islands, place, home to, soft, wet, totora reeds, heating,

river, cliff, simple, fishermen, reed boats, hospital,

nearby, popular with, tourists, experience a unique way of life,

lake, forest, water, desert, mountain

4. Развитие навыков чтения и произношения.

Listen and read the text to find out.

– I have prepared some questions for you. Get ready to answer and be attentive.

– What is an island?

P: An island is an area of land surrounded by water.

– What is unusual about the islands of Lake Titicaca?

– P: There are over 40 floating islands on Lake Titicaca. People live on them.

(Дети дают краткие и полные ответы на вопросы.)

– Thank you very much!

5. Совершенствование навыков изучающего чтения.

а) отработка новых слов после текста

б) аудирование текста, чтение текста учителем

в) чтение текста учащимися по цепочке

г) перевод предложений

д) объяснение задания

е)выполнение заданий

6. Физкультминутка.

Слайд 8.

It’s time to have a rest:

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes,

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes,

And eyes, and ears, and mouth, and nose,

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes,

7. Совершенствование навыков извлечения конкретной информации.

– All right, class, let's get down to work. Read the text. Open your books on page ex. 33. ex. 3а.

Read the text again and mark the sentences T (true) or F (false).

1. The Uros people live on a lake.

2. The islands of the Uros are man-made.

3. Uros homes have only two rooms.

4. Uros men make boat out of wood.

5. Uros children don’t go to school.

6. Tourists travel to the islands by car.

– What is the author’s purpose?

P: The author’s purpose is to inform.

Слайд 9.

Use the words in the list to complete the sentences.

welcome different popular simple

  1. People on the island have a ____________ life.
  2. Tourists are __________ on the islands.
  3. The islands are in a ___________place every day.
  4. The islands are ____________ with tourists.

Thank you for work.

8. Home task. (домашнее задание)

– Today we are learning the new words about “The floating islands of Lake Titicaca”. And now write down your homework: Imagine you are on one of the floating islands of Lake Titicaca. Write an email to your friend. Write: where you are, what there is there, how you like it.

9. Итоги.

Our lesson is over. You have worked very well.

I give you good marks. (Выставление оценок.)

Sometimes you say “Hello!”
Because the bell has gone
And every day you say
“Good day, good day, good day!”
It's time to say “Good-bye”,
Good-bye, my children, bye.
- You may be free.