Урок английского языка на тему "Животные в нашей жизни". 6-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 6


Задачи:

  • активизация тематической лексики в устной речи учащихся в монологической форме в процессе развития иноязычной коммуникативной компетенции школьников;
  • закрепление навыков орфографии, совершенствование грамматических навыков;
  • развитие познавательного интереса учащихся, формирование чувства любви и ответственности к своим братьям меньшим.

Оборудование: компьютер, проектор, стереозапись, раздаточный грамматический материал.

ХОД УРОКА

1. T. Animals play a very important role in our life. They give us milk, meat and clothes. Animals are our friends. So the theme of our lesson is animals in our life.

2. Фонетическая зарядка

T. Let’s practise the English sounds and words on the topic “Animals in our life”. I will show you the English sounds and you will name and write the words with these sounds:

{s} – save                              {d} – kind, endangered
{w} – wing                             {x} – catch, cat
{e} – pet
{f} – fish, feed, fight

3. Речевая разминка

Name the rhyme (Animals in our life)

gave – save                  mind – kind              king – wing
meat – eat                    might – fight             page – cage
mark – shark               match – catch            rabbit – habit

4. The game  “Snowball“

T. Let’s play the game “Snowball“. The first pupil will name one word, the second one will repeat it and add another word and so on. Those who will repeat the chain of the words will be the winners. Use only the names of animals and insects.

5. Совершенствование навыков грамматики и письма

T. I want you to write down three forms of the following verbs:

to be            to catch     to drink         to know             to read
to break       to buy        to go            to choose          to see
to meet        to eat        to forget        to bring             to make

6. T. And  now you’ll do a grammar test.

7. Физкультминутка. A song about animals

8. Закрепление навыков монологической речи

T. There are many different animals in the world: lions and monkeys, bears and tigers, elephants and crocodiles. They live in the wild animals parks, zoos. But it is better for animals to live the wild. Animals can be real friends for people, but they often need our help.

A poem “My dream”

Endangered animals – (Презентация 1).
Презентация “Wales”
Презентация “Puma”
T. What animal can’t jump? (an elephant)
Презентация “Elephants”
T. What animal has the longest neck?  (a giraffe)
(рассказ о жирафе)
T. Now it’s time to listen to your stories about your pets.
(Презентация 2)
T. What animal is man’s friend? (a dog).
Презентация “A dog”
A dolphin and an owl – презентация
T. What animal likes milk?  (a kitten).
Презентация (A kitten)
T. This animal has got long ears and a small tail. It can run well. It likes carrot. (a rabbit). Рассказ о кролике.
(Презентация 3).

9. T. Boys and girls, thank you very much for your answers. I am pleased with them. Dear friends, what do you think about our lesson? What did you like best?

Учащиеся делятся своими впечатлениями от урока.

10. Results: оценки, комментирование учителем.

11. Homework:  повторить unit 6, подготовиться к контрольной работе.