Цель урока: развитие навыков устной речи учащихся по теме «Шотландия».
Задачи урока:
- активизировать употребление изученного лексического материала по теме «Шотландия»;
- закрепить изученный грамматический материал (Complex Object);
- познакомить учащихся с Complex Object с глаголами восприятия.
Материал: учебник «Английский язык» (О.В. Афанасьева, И.В. Михеева), Грамматика, сборник упражнений (Ю. Голицынский)
Оборудование: проектор, чистые листы бумаги, цветные карандаши, мэнэдж мэт
ХОД УРОКА
1. Приветствие. Say “Hello” to your face partner, say “Hello” to your shoulder partner.
2. Think and answer the questions, guess
- This country is in the UK to the North of England.
- Edinburgh is the capital of …
- Glasgow is situated in …
- Thistle is the symbol of …
- Loch Ness Monster is in …
- Scotland is divided into …
- Holyrood House is the …
- Sir Walter Scott was an …
- The Cannongate is …
- One of the most picturesque parts of Great Britain is …
3. Today we’ll talk about Scotland.
– Let’s name 8-10 things that you think of when you say “Scotland”. (учащиеся по очереди называют известные места Шотландии)
4. Would you like to visit Scotland? Why?
5. Name five good reasons why you would like to visit Scotland.
– Think 1 min.
– Single Round Robin
№1 begins to name reasons(по кругу 1 раз проговаривают свои
ответы) 2 мин.
– Из каждого стола 1 ученик отвечает (№3)
6. Is it good or bad to visit other countries?
– Let’s use Stir the Class.
- Запишите как можно больше ответов в течение 30 секунд;
- Прочертите линию после вашего последнего ответа;
- Двигайтесь по классу, чтобы записать больше идей других участников;
- Читают из каждого стола свои ответы те участники, у которых наиболее большое количество ответов.
Good
- You learn the history, traditions of this country;
- You meet new people, make friends;
- See a lot of interesting places (buildings, museums, schools);
- You can improve your English;
- Read newspapers;
- Speak English;
- Eat traditional meal of this country.
Bad
1) You should have enough money;
2) Sometimes it is dangerous.
7. Four-Box Synectics Review
- Take a sheet of paper;
- Fold your sheet of paper in two;
- Fold it in two again;
- Draw a square in the centre;
- In each box draw one picture and your one picture must be a transport;
- You have 3 min.;
- Now let’s use Simaltaneous Round Table and make up sentences about Scotland (передают листочки друг другу по кругу, каждый участник пишет по 1 предложению) – 4 мин.;
- Continuous Round Robin (2 min.) (по очереди каждый из своего листа читает по одному предложению)
- Из каждого стола отвечает 1 ученик (№4)
8. To visit other countries we should learn grammar, too.
A) Complex Object
want
would like } сущ. или мест. + to V
expect
– Take your Clock Buddies. It is 12 o’clock. Find your partner, say “Hello” and explain your partner Complex Object. (Начинает тот, у кого много кармашек – 30 сек.; объясняет другой – 30 сек.; один из учеников отвечает громко)
B) Complex Object
let } сущ. или мест. + V
make
to be allowed to V
to be made to V
(объясняют друг другу, один объясняет громко)
C) Round Table (4 человека записывают на одном листочке, передавая листочек по кругу, начинает ученик под №1, учитель собирает листочки на проверку)
– Open the brackets
1) I expect (he, come).
2) I want (she, help) me.
3) He would like (we, visit) his Granny.
4) He wants (all children, be) happy.
5) My mother makes (I, eat) soup.
6) My friend lets (I, take) his pen.
7) Her Granny made (she, drink) milk.
8) I was made (do) my homework.
D) Complex Object при глаголах восприятия с.191
see
watch
notice } сущ. или мест. +Ving /V
hear
feel
– Round Table (4 человека записывают на одном
листочке, передавая листочек по кругу, начинает
ученик под №1, проверяют устно по слайду)
– Open the brackets
- Mary felt (someone, touch) her.
- We saw (they, jump) with parachutes.
- She noticed (her brother, smoke).
- We watched (the boys, play) football.
- I hear (she, play) the piano.
9. Итоги. Выставление оценок.
10. Домашнее задание: АВ у.4 с.69 письменно (Complex Object)