В стране английского алфавита

Разделы: Иностранные языки


Цель: формирование гражданской идентичности, активной жизненной позиции обучающихся, формирование первоначальных представлений о роли и значимости иностранного языка в жизни современного человека и поликультурного мира, осознание личностного смысла овладения английским языком, знакомство с детским пластом культуры, формирование элементарной коммуникативной компетенции, расширение лингвистического кругозора
Ориентация на учебник: Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. Титул, 2010
Дидактическая направленность материала, задачи: Может использоваться в учебно-образовательном процессе для:
  • формирования специальных учебных умений и универсальных учебных действий;
  • развития положительного отношения к предмету;
  • формирования мотивации к дальнейшему овладению английским языком;
  • развития монологической и диалогической речи;
  • для обучения аудированию, чтению, письму.
Оборудование: Интерактивная доска, компьютер, мультипроектор, магнитофон, кассеты с записями инструментальной музыки, информация на бумажном носителе, УМК Enjoy English – авторы: Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. Титул, 2010.

ХОД УРОКА

T: Good morning, good morning,
Good morning to you,
Good morning, dear children,
I am glad to see you.

P: Good morning, good morning,
Good morning to you,
Good morning, dear teacher,
I am glad to see you.
(появляется слайд с датой)

T: Today is the 19th of November.
Are you ready for our travelling?
Close your eyes. Let’s fly.

(Звучит космическая музыка, появляется слайд с изображением замка страны the ABC).

Open your eyes. We are in the ABC-country.
26 letters live in the ABC-country. They are friendly and nice.

(Появляется слайд с изображением сада. Приложение 1).

There is a beautiful garden in the ABC-country. The garden is full of magic flowers and trees.

(появляется слайд с изображением первого дерева).

Here is the first tree.
It’s the ABC – tree.
Let’s name the letters.

(обучающиеся называют буквы английского алфавита).

P-s: A B C…

(появляется слайд с изображением второго дерева).

T: Name the letters and recite the poems about these letters. (появляется слайд с изображением буквы и рисунка, обучающиеся называют буквы английского алфавита и рассказывают стихи ).

P1: The letter A.
Apples here,
Apples there,
Apples, apples everywhere.

P2: The letter B.
Thanks, thanks,
It is my ball,
It doesn’t want to stop at all.

P3: The letter C.
I am a cat,
My name is Pat,
I am not fat,
I like to chat.

P4: The letter D.
I am a dog,
My name is Jack,
My coat is white,
My nose is black.

P5: The letter E.
Little yellow bee, bee, bee,
How many flowers can you see?

P6: The letter F.
1, 2, 3 and 4 and 5
I have got a fish alive.

P7: The letter G.
I am a girl,
I’ve got a doll,
Her name is May,
We like to play.

P8: The letter H
Little mouse, little mouse,
Where is your house?

P9: I am a poor mouse,
I have no house.

P10: The letter I.
Spring is coming,
Warm and nice,
Ice is melting,
Poor ice.

P11: The letter J.
Merry Jimmy Gin
Is jumping in his jeans.

T: Great! You are good pupils. Show us the letters, name them and name the words beginning with these letters.

(появляется слайд с the ABC.)( Обучающиеся работают в паре: один называет букву, второй показывает её и называет слова на эту букву, затем они меняются ролями).

P1: The letter B.
P2: The letter B. Boy, ball, bicycle.

P2: The letter F.
P1: The letter F. Fox, flowers.

T: You know the ABC. Let’s sing the ABC-song. ( появляется слайд с the ABC.)
P-s: (поют песню)

(появляется слайд с изображением розария)

T: This garden is full of roses. They are bright. They are of different colours. Let’s sing a song about colours.

P-s: Red and yellow,
Blue and green,
Pink and green,
Blue and green.

Red and yellow,
Blue and grey,
Black and white,
And brown.

(появляется слайд с изображением цветка с цифрами).

T: In the garden you can see a magic flower. The flower has got numbers. Can you name the numbers?

(обучающиеся называют числительные от 3х до 9, затем от 13 до 19).

P1: Three
P2: Four
P8: Thirteen
T: Let’s sing a song about numbers.

(обучающиеся делают зарядку под эту песню).

1, 2, 1, 2
1, 2, 3, 4, 5
5, 3, 5, 3
5, 4, 3, 2, 1.
6, 7, 6, 7
6, 7, 8, 9, 10
10, 8, 10, 8
10, 9, 8, 7, 6.

(появляется слайд с изображением дерева с письмами).

T: Look! Here is a letter – tree. Oh, here is a letter for you.

(появляется слайд с письмом).

Hello friends,

My name is Dino. I am 7.
I am from the ABC – country.
I can run and jump.
I can sing and dance.

Dino.

T: What is name?
P1: His name is Dino.
T: How old is he?
P2: He is 7.
T: Where is he from?
P3: He is from the ABC – country.
T: Let’s read Dino’s letter. Sentence by sentence.

(обучающиеся читают по одному предложению по цепочке, затем по 2 предложения. В конце работы над техникой чтения 2-3 ученика читают письмо полностью).

T: Who wants to be Dino?
Dino: Hello!
P1: Hi! What is your name?
D: My name is Dino. And what is your name?
P1: My name is Kate. How old are you?
D: I am 7. And you?
P1: I am 8. Where are you from?
D: I am from ABC – country. And you?
P1: I am from Russia. Can you run?
D: Yes, I can. And you? What can you do?
P1: I can play tag.
D: Let’s play together.
P1: OK.

(Опрашиваются несколько пар учащихся).

T: Dino is my friend. You have got a lot of friends, too.
Tell us about your friends, please.

(обучающиеся рассказывают о своих друзьях – домашних питомцах, показывая свой рисунок, на котором нарисован домашний питомец).

P1: I have got a cat. Its name is Moosya. It’s grey and white. It can run, jump and play hide – and – seek. I like my cat.
P2: I have got a parrot. Its name is Kesha. It’s blue, green and red.
It can fly and speak. I like my parrot.

T: Great! You have got a lot of friends.
Dino can sing and dance. We can dance, too. Let’s dance. (появляется слайд с изображением сад ,звучит музыка, все танцуют)
T: I have got a secret for you. Dino has got a birthday party today.
Let’s sing a song for him.

І
P: Happy birthday to you!
Happy birthday to you!
Happy birthday, dear Dino,
Happy birthday to you.

ІІ
How old are you now?
How old are you now?
Happy birthday, dear Dino,
Happy birthday to you.

T: Dino wants to get a present. What present does he want to get?

(появляется слайд с изображением Дайнеу и игрушками).

Dino: I’m happy today. I’ve got my birthday party today. I am 7 today. I have got a lot of presents: toys, books and sweets.
I would like to have a ball. I want to play football with my friends.

T: What present would Dino like to have?

P1: A ball.

(появляется слайд с изображением Дайнеу, играющим в футбол.)

T: Yes, it’s true. Dino wants to get a ball. He wants to play football with his friends.
Let’s make greeting cards for Dino. Let’s draw pictures for Dino and write down these words.

(появляется слайд с открыткой).

Dear Dino,

Happy birthday!

Your Russian friends.

T: We’ll send the greeting cards to him on his birthday.

(Звучит музыка, обучающиеся рисуют и пишут поздравление для Dino).

В конце урока устраивается выставка поздравительных открыток.

Teacher: Dino is happу. And you? Are you happy?

Students: Yes, we are.

Обучающиеся показывают смайлики с изображением своего настроения.

Домашнее задание: нарисовать и подписать открытку для своего школьного друга.