Цели урока.
Образовательная
закрепить лексику по теме “Игрушки”;
развивать умение детей задавать вопросы;
развивать навыки аудирования.
Развивающая:
развивать мышление, внимание, память детей, мелкую моторику рук.
Воспитательная:
воспитывать умение слушать своих одноклассников;
воспитывать умение работать в коллективе.
Оборудование: игрушки; карточки с изображением игрушек в форме рыбок; раздаточный материал (листы с контуром букв); цветные карандаши; магнитофон; диск с песнями, УМК Н. И. Быкова, М. Д. Поспелова и др. “Английский в фокусе”, 2 класс.
Ход урока
I. Оргмомент.
T: Good morning, boys and girls! I am glad to see you.
P: Good morning! We are glad to see you, too.
II. Речевая разминка.
T: Today we are going to talk about your toys. At first we will play the game which is called “Magic bag”. There are a lot of different toys in my bag. Try to guess what toys I have got. Ask me, please: “Have you got a dog? Have you got a car?”
P1: Have you got a plane?
P2: Have you got a doll? etc.
(Фронтальная работа учителя с классом)
III. Основная часть урока (закрепление лексико-грамматического материала по теме “Игрушки”)
1. T: And now tell us, please, about your favourite toy.
Дети выходят к доске с игрушкой или рисунком и описывают свою игрушку. Если дети затрудняются с ответом, учитель задает вопросы.
T: What is it?
Is it big or little?
What colour is it?
(Индивидуальная работа)
2. T: Thank you for your stories. Let’s play a game. I will split you into two teams. This is team number one and this is team number two.
You should catch a fish and answer questions. If you answer questions correctly, your team will get a point.
Дети по очереди “ловят” рыбу (карточки в виде рыбок, на обратной стороне которых картинки с изображением игрушек).
Дети из другой команды задают вопросы:
P: What toy is it?
Is it big? Is it little?
What colour is it?
(Групповая работа)
3. You have caught a lot of fish. And now we will sing a song: “One, two, three, four, five, once I caught a fish alive...”.
(Физкультминутка – дети поют песню и сопровождают ее движениями)
4. T: And now, please, take a sheet of paper. Look at it. These are different letters.
Please, name the first letter.
P: It is the letter “Bb”.
T: Name the words which begin from the letter “Bb”.
P1: a ball
P2: big
P3: brother, ect.
Дети называют букву и слова, которые начинаются с этой буквы. У детей на листах бумаги даны контуры букв: Dd, Pp, Ff, Mm, Hh, Tt, Bb.
(Фронтальная работа)
5. T: Please, take your coloured pencils. You will colour your letters. Listen to me and colour a letter.
- Colour Bb brown.
- Colour Dd red.
- Colour Pp pink.
- Colour Ff yellow.
- Colour Mm green.
- Colour Hh grey.
- Colour Tt blue.
(Индивидуальная работа)
IV. Домашнее задание и выставление оценок.
T: Thank you for your work.
Write down your hometask, please, exercise number 5 page 113. You should tell what toys these children have got and describe their toys.
V. Итог урока.
T: So, today we talked about your toys, we played, sang the song and coloured the letters. Did you like our lesson?
P: Yes, we did.
T: I liked it, too. Thank you for your work. Our lesson is over. Good-bye!
P: Good-bye!