Цели урока.
Образовательные: обобщение полученных знаний по теме; развитие навыков аудирования с пониманием основного содержания и извлечением заданной информации; развитие навыков публичных выступлений.
Развивающие: развитие оперативной памяти, умения распределять внимание, выражать свое отношение к теме.
Воспитательные: формирование бережного отношения к живой природе, развитие способности сопереживать и сочувствовать.
Практическая: развитие всех видов речевой деятельности (аудирование, говорение, чтение, письмо).
Задачи урока: формировать навыки аудирования, активизировать навыки владения всеми видами речевой деятельности.
Оснащение урока: мультимедийный проектор, экран, видеоролик ‘Pets in the UK’, кроссворд, иллюстрации.
Раздаточный материал: карточки с заданиями на аудирование.
Используемая литература
- Учебник English VI (авторы Афанасьева О.В., Михеева И.В.);
- Activity Book VI (авторы Афанасьева О.В., Михеева И.В.);
- Video ‘Culture View’ (MacMillan)
Этапы урока | Формы взаимодейств. | Время (min) |
I. Вводная часть Организационный момент и целевая установка урока T: Let me invite you to the world of Nature T: Today you will talk, read, watch video and listen to the stories about Nature. Also you will do the crossword puzzle and write. |
T–>SS | 3 |
II. Основная часть | ||
1. Фонетическая разминка “Tongue
twister” T: Listen and repeat. If a dog chews shoes What shoes would he choose to chew? Too few for sure. You are a choosy shoe-chewer. T: Say it as quickly as possible. |
T–>SS S, S |
3 |
2. Лексическая зарядка T: Look at the pictures and complete the crossword with the names of the animals. Across Down 1. Horse 2. Spider 3. dog 4. Cat 5. rabbit 6. Birds 7. snake T: How much do you know about animals in the UK? Do the quiz. Choose the correct answer. 1. … British homes have a pet. a Half of; b All 2. British people spend almost … a year on their pets. A L 1 million; b L 2 million 3. … are one of the most popular pets. A Cats; b Rabbits 4. … shows are very popular. A Snake; b Dog |
T–>SS SS–>T |
7 |
3. Аудирование с пониманием
основного содержания “Animals in the UK” T: Watch and number the topics (a-f) in the order they are mentioned.
|
T–>SS | 6 |
4. Аудирование с поиском заданной
информации “Animals in the UK” T: Watch this section. How much
do you remember? Are the sentences T (true) or F(false)? T: Watch this section and match 1-5 to a-e to make sentences.
T: Watch the final section and circle the correct answers.
|
T–>SS
|
2+2+2 |
5. Развитие наыков устной и
письменной речи. T: Work in pairs. Interview your partner. Ask and answer the questions below. Note down the answers and read them aloud. Animals questionnaire
|
S - S | 7 |
6. Физкультминутка. T: Do the exercises. S: Swan swam over the sea, |
S––>SS | 2 |
7. Декламирование стихотворения T: Recite the poem ‘Dogs’ (after Ogdan Nash). |
S | 2 |
8. Развитие навыков
монологической речи. T: Show us your pets’ photos and tell us about them. |
S, S, S | 8 |
9. Развитие наыков диалогической
речи. T: You like to go to the Zoo. Act out the dialogue ‘At the Zoo’. |
S - S | 3 |
III. Заключительная часть. |
T–>SS | 2 |