Урок-игра по теме "Объединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии". 5-й класс

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»

Класс: 5


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (4 МБ)


Цели:

  1. Учебная – обобщение и систематизация пройденного материала по теме «The Geography and Political Outlook of the UK», контроль знаний по теме.
  2. Воспитательная – формирование умения работать в группах, самостоятельно, выслушивать мнение одноклассников, воспитание уважительного отношения друг к другу.
  3. Развивающая – развитие логики, внимательности, речевой догадки.
  4. Образовательная – научить правильно использовать изученный лексический материал по теме «The Geography and Political Outlook of the UK», формирование знаний о культуре страны изучаемого языка.

Оборудование: мультимедийный проектор (презентация), оформленная доска (задание), раздаточный материал, карточки с заданиями.

Ход урока

Этапы Деятельность учителя Деятельность учеников Хронометраж Примечание
I. Начальный этап.
Good morning, children! I’m glad to see you! Sit down please!
Please, answer my questions: 1. Who is on today? 2.What date is it today? 3. What is the weather like today?
Today we are going to play game to check your knowledge and to know who has the best knowledge and who knows more information about the geography and political outlook of the UK.
Good morning, teacher! Учащиеся садятся.
Учащиеся отвечают на вопросы учителя

1 min.
 
II. Основной этап. Let’s start our play. I’ll divide you in 2 groups and you try to work very hard to prove your good knowledge. First of all look at the blackboard. Here you can see 2 columns of words (1st column is for the 1st group, 2nd – for the 2nd one):
- …Northern Ireland - …Cardiff
- …Scots (nation.) - …Straits of Dover
- …English Channel - …Scotland
- …Edinburgh - …British Isles
- …Welsh - …North Sea
- …Atlantic Ocean - …United Kingdom
Your task is to choose one person in group who will read these words. For each word I’ll give you one point if you read and translate it correctly. Don’t forget about articles!
Very good! I see that you know the correct pronunciation of words. And what about you knowledge of capitals, people and languages of some countries. Now you’ll work like that. I need one representative from each team. This man will work individually. Ok. You task is to match the word with the translation (Приложение 2). And other members of the group will work in your groups. You task is to fill in the table (Приложение 4). You have 4 minutes. Let’s check (Слайд №2).
Good job! So, let’s continue the game. I think that your knowledge in words is brilliant. Now you’ll work in your groups. Your task is to solve the crossword (Приложение 1). I’ll give you 4 minutes for work.
Your time is over, return me sheets of paper. We’ll continue our work while my assistant will check your works. We can also check it ourselves (слайд № 3).
So now two pupils – one of each team – will work with cards. Your task will be to make up sentences with words (Приложение 3). Other members of the group will work with me. Your task is to listen to my sentences and say if you agree or disagree. If you disagree you should correct the sentence (Приложение 8).
Very good! So, you know the right facts and it’s very difficult to confuse you. And now I want to check what you know about the land and the people in the UK. Two pupils – one of each team – will work with me. Choose the representative. Your task will be to answer my questions. And other pupils will work with cards. Your task is to bring letters to take a word – it’s a geographical name – and to show these subjects on your map (Приложение 6, 7). Start your work. You have 4 minutes. The time is over. Let’s check the girl’s work altogether (слайды № 4-17).
Один из членов группы читает слова на доске.

Учащиеся выполняют задание в группе. Один ученик выполняет упражнение индивидуально на листке.

Учащиеся разгадывают кроссворд.

Один ученик работает на карточке – составляет предложения. Остальные ученики работают с учителем.

Один учащийся отвечает на вопросы учителя, остальные члены команд работают с контурной картой и словами.

Один представитель от команды рассказывает о королеве (о парламенте). Команда может помогать.
1 min.



2 min.



5 min.



5 min.



5 min.



5 min.

Если слово прочитано верно, переведено верно и правильно поставлен артикль, то дается 1 балл.



Выдается кроссворд на группу. Проверка с помощью презентации.

Для проверки задействована презентация.

III. Заключит. этап
Well done! You work very hard. I see that you know much information about the geography of the UK. And now your task is to prove your knowledge in political system of the country. I’ll give you cards and your task is to tell me about the queen and the parliament in the UK (Приложение 5). I’ll give you 5 minutes to prepare (1 group – слайд № 18, 2 group – слайд №19). Good work!
So. Let’s sum up everything. What did we do today?
I think that knowledge on this theme will help you if you go to Britain. You can find easily on the map the United Kingdom and any other geographical notions.
And the results of our game. The 1st team has …points. The 2nd team has … points. And the winner is…. Thank you for your work. The lesson is over. Good bye.
Today we remember the information about the UK, repeat our words on this topic.
13 min.


2 min.
Для проверки задействована презентация.

Подведение итогов