План урока
- Организационный момент;
- Песня “How is the weather”,Teмa урока;
- Фонетическая работа со словами;
- Игра “Угадай время года”;
- Проверка домашнего задания (разыгрывание диалогов);
- Динамическая пауза (песня с движениями “Months”);
- Чтение текста с новой информацией, работа по тексту (тест);
- Домашнее задание;
- Подведение итогов урока.
Ход урока
1. Организационный момент
Hello boys and girls!
I'm glad to see you
Sit down, please.
Let's start our lesson.
I'd like you to answer my questions.
What date is it today?
What season is it now?
What is the weather like today?
2. Песня “How is the weather”, тема урока
Let's sing the song “How is the weather”. Дети слушают, смотрят и поют песню.
How is the weather
How is the weather? It's a fine day.
How is the weather? It's a cloudy day.
How is the weather? It's raining.
How is the weather? It's snowing.
Do you like the song?
Guess, please. What is the subject of our lesson? The subject of our lesson is “Seasons and weather”. (Презентация: слайд 1, тема урока)
3. Фонетическая работа со словами
Open your books, page 62 ex.7.
Listen carefully and repeat. (Слушание магнитофона, хоровая работа) Чтение упражнения детьми хором и по-одному.
4. Игра “Угадай время года”
It's time to play. You will try to guess what season is it? Then write it down into the crossword.
Учащиеся читают загадки (Приложение презентация), угадывают время года, вписывают название времени года в кроссворд.
Загадки о временах года
It is the season
When fruit is sweet,
It is the season
When school-friends meet. (Autumn)It is the season
When children ski
And Grandfather Frost brings the New Year Tree, (Winter)It is the season
When snowdrops bloom,
It is the season
When it is fresh and green,
It is the season
When birds come back. (Spring)
It is the season When it is hot, Birds can sing, We can swim. Flowers grow, Lots of fun. (Summer)
I think you like to play and I see you know seasons well.
5. Проверка домашнего задания (разыгрывание диалогов)
Let's check up your homework. Your task is act out the dialogue. Use ex.8 for your answer. Work in pairs. We have 4 groups: summer, winter, autumn, spring. (Рисунки 1, 2, Рисунки 3, 4)
Дети рассказывают свои диалоги по образцу:
– Why do you like winter?
– I like winter because it is white, cold and frosty.
Well, now I know why do you like winter, summer, autumn and spring.
6. Динамическая пауза (выполняется с движениями)
Stand up, please. Lets sing a song “ Months”.
Time for Another Year
January, February, March
April, May and June
July and August, goodbye summer
Autumn's coming soon
Hey September, October, November
It's December, winter's here
Goodbye Christmas, that's the end
Time for another year
January, February, March
April, May and June
July and August, goodbye summer
Autumn' s coming soon
Hey September, October, November
It's December, winter's here
Goodbye Christmas, that's the end
Time for another year
Goodbye Christmas, that's the end
Time for another year.
Thank you, sit down, please. I think you like to sing and dance.
7.
Чтение текста с новой информацией, работа по тексту (тест).Презентация: времена года в Англии.
Дети получают карточки с текстом, читают текст про себя, затем по цепочке, переводят его и выполняют тест.
Let's read the text aloud and do test about it.
The English Weather
In England people like to speak about the weather every day.
Spring in England is a nice season. It is warm. The trees and grass are green.
The English summer is sunny but not very hot. It's windy. Autumn is a cool season. It is windy. It is a season of apples. Winter is not very cold. There is not much snow in winter. It is rainy and foggy.
Test. Mark the right sentences and say is it true or false.
- The English summer is hot.
- In spring it is warm.
- In autumn it is windy.
- Summer is a season of apples.
- Winter is rainy and foggy.
Учащиеся, прочитав вслух предложение, отвечают по образцу: It is true. / It is false.
8. Домашнее задание.
Write down your homework, please.
The teacher gives out the papers with the exercises. (Рисунок 5 – таблица)
Разбор домашнего задания.
Посмотри таблицу и напиши, какая погода бывает в сказочном лесу в разные времена года. Образец: In January it is frosty and snowy.
Желающие могут составить свой прогноз погоды на этот год или нарисовать его и представить на следующем уроке.
9. Подведение итогов урока.
Look at the screen: read the English proverb and give Russian equivalent of this proverb.
(Презентация) “EVERY SEASON HAS ITS BEAUTY”
Выберите ее русский эквивалент:
- У природы нет плохой погоды.
- Каждое время года хорошо по-своему.
Подведение итогов урока. Дети говорят, что им понравилось, что они узнали сегодня, и какое настроение у них после урока, учащиеся на магнитную доску прикрепляют смайлики.
The lesson is over. Goodbye.
Урок окончен, до свидания.