Открытый урок английского языка по теме "Спорт". 2-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 2


Урок разработан на основе УМК И.Н. Верещагиной, К.А. Бондаренко, Т.А. Притыкиной для 2-го класса школ с углубленным изучением английского языка.

Тип урока:комбинированный.

Цели урока:

  • воспитательные цели - осуществление нравственного воспитания учащихся, формирование навыков и умений интеллектуального труда; воспитание культуры мышления, общения, поведения, обучение умением пользоваться разными источниками информации;
  • образовательные цели - обучение различным видам речевой деятельности на английском языке; развитие коммуникативных умений;
  • развивающие цели - развитие интеллектуальной, эмоциональной и мотивационной сферы личности учащихся; расширение кругозора учащихся.

Задачи урока:

  • закрепление изученной лексики по теме «Спорт»;
  • знакомство с новой лексикой по теме «Спорт»;
  • тренировка употребления новой лексики;
  • тренировка употребления глагола Can;
  • тренировка употребления глаголов в Present Simple;
  • развитие диалогической речи;
  • развитие навыков чтения.

Ход урока

1. Вступление

T: Hello, boys and girls! I’m glad to meet you! How are you today?

PP: We are fine? Thank you. And how are you?

T: I’m fine, too. Thank you. (Приложение 1 слайд 1) Today is the nineteenth of December. Today is Thursday. Today we continue speaking about Sport. We’ll speak about sport games you like to play and about games you can play. You will read, write, do grammar exercises and of course you’ll have action time and sing our song. Are you ready?

PP: Yes, we are.

T: OK. Let’s begin our lesson with phonetic exercises.

2. Разминка

а) фонетическая (слайды 2-4) – с помощью скороговорок прорабатываются звуки [w ], [x], [D];

в) речевая (слайды 5-10) – дети видят изображение спортивной игры, называют ее, потом на экране появляется название этой игры.

3. Основная часть урока

(слайд 11)

T: Can you play football?

P: Yes, I can. (No, I can’t.)

T: Do you like to play volleyball?

P: Yes, I do. (No, I don’t.)

…..

a) Работа в парах:

T: Now, please, ask your classmate one of these questions and answer his\her question.

(дети работают в парах, задавая друг другу вопросы, учитель в случае надобности помогает ребятам)

b) Физкультминутка:

T: Very well. Now let’s do our exercises and sing a song.

learnenglishkids.britishcouncil.org/en/songs/i-can-run

c) Работа с текстом:

T: Well done! And now let’s read. Open your student’s books, please, page 117. Let’s read the text and learn what sport games English boys and girls like to play.

Дети читают текст вслух по очереди. Текст написан в виде диалога между Тедом и Ником:

Ted: Hello, Nick!

Nick: Hello!

Ted: Do you like sports?

Nick: Yes, and what about you?

Ted: I like sports very much. Boys and girls in America like to play basketball and tennis. I can play basketball, too. What about Russian boys and girls?

Nick: Our boys like to play football very much and our girls like to play volleyball.

Ted: Do Russian girls like to play football?

Nick: I don’t think they do.

Ted: And in America they do.

Nick: In Russia girls like to play tennis, table tennis and badminton. And do American girls play these games?

Ted: Of course they do. Our boys like to play baseball and American football.

Nick: But I can’t play baseball and American football.

Ted: If you want I can teach you. Let’s go and play.

Nick: With great pleasure.

T: I like your reading very much. Now let’s do ex.8 and find the answers to the following questions:

  1. What games do American boys and girls like to play?
  2. What games do Russian boys and girls like to play?
  3. What games do American boys and like to play very much?
  4. Can Nick play baseball and American football?

Дети читают вопросы, находят в тексте ответы и читают их вслух.

d) Грамматическая пятиминутка:

  • (слайд 12) - вспоминаем правило употребления глаголов в Present Simple, проверяем домашнюю работу - упражнение в грамматической тетради;
  • самостоятельная работа по карточкам – раскрытие скобок – слайд 13:
  1. I ____________________ (swim).
  2. My uncles ____________ (work).
  3. His friend ____________ (play).
  4. My sister _____________ (run).
  5. You __________________(jump).

После выполнения задания ребята обмениваются карточками для проверки. Сначала проверяют сами, а потом с опорой на слайд 14.

(если ученикам что-то не понятно, возвращаемся к слайду 12)

e) Работа с новыми словами - stadium, swimming pool, gym, sports ground:

  • презентация новых слов - (слайды15 – 19);
  • работа со звуковым пособием (Приложение 2);
  • чтение выражений с новыми словами:

[eI] stadium, a stadium, to go to the stadium, to play tennis at the stadium. “Luzhniki is a Moscow stadium.

[aV] ground, a playground, a sports ground. – Have you got a sports ground at your school? – Yes, we have. What games can you play on the sports ground?

[w] swim, swimmer, a swimming pool, swimming pools. We can swim in the swimming pool. Do you go to the swimming pool with your friends or with your father?

[I] gym, a gym. We’ve got a gym our school. – What games do you play in your gym? – We play volleyball and basketball in our gym.

f) Объяснение домашнего задания:

уп.3 ст.120 – рассказать о своей семье. Любят ли они спорт? Где они плавают, играют в спортивные игры?

4. Заключительная часть 

T: Very good. You’ve done all the tasks very well. You are good pupils. You can read in English, you can understand English, you can speak English. You were very active. You get excellent and good marks. Thank you for your work. Good bye!