Лексико-грамматический тест по теме "Музыка" для подготовки учащихся к Международному детскому конкурсу на английском языке "Good Luck"

Разделы: Иностранные языки


Каждый год в апреле в городе Ногинске Московской области проходит Международный детский конкурс английского языка “Good Luck”, организаторами которого являются Международный Центр творческой инициативы и Администрация Ногинского района.

“Good Luck” – это культурно-образовательный проект, в котором дети 10-11 лет проявляют свои знания английского языка, литературы, истории и демонстрируют свои творческие способности.

Конкурс проходит в несколько этапов. К его финалу (а это красочное, великолепно поставленное режиссёром шоу) допускаются 14 участников из числа победителей отборочных туров. Тема конкурса объявляется за год, чтобы у ребят было время подготовиться как следует и как можно лучше проявить себя в отборочных турах, а, если посчастливится, - то и в финальном шоу. Попасть в финал не просто. В течение года будущие участники совершенствуют свое мастерство в исполнении танцев и песен, развивают навыки монологической и диалогической речи на английском языке, значительно пополняют свой лексический запас, обогащают свои знания и расширяют кругозор по теме предстоящего конкурса.

Темы конкурса каждый год – разные: «Вокруг света», «Морской мир», «Музыка», «Кино», «Театр», «В мире животных», и т.д.

Победители и призеры финального шоу награждаются культурно-образовательной поездкой в англоязычные страны.

В данной публикации привожу тест, который составила и использовала для подготовки ребят к этому конкурсу. Тест позволяет проверить у них знание лексики по теме «Музыка», грамматики, правил чтения, умение строить вопросительные предложения, языковую догадку, знание реалий страны изучаемого языка.

В дальнейшем могу поделиться с коллегами тестами и по другим темам.

Тест

I. Complete the following logical chains, using the word from the right-hand column

  1. a piano, a flute, a clarinet, an accordion,…
  2. jazz, rap, pop, rock,…
  3. a composer, a performer, a conductor, a musician,…
  4. solo, duet,…, quartet, quintet
  5. a song, a ballad, a serenade, a lullaby,…
  1. Hip-Hop
  2. a singer
  3. a guitar
  4. tempo
  5. an aria
  6. trio

II. Match the word and its definition: (one definition is extra)

  1. a conductor
  2. a composer
  3. hit
  4. a pianist
  5. a star…
  1. a person who plays the piano
  2. a person who plays the violin
  3. a person who writes music
  4. a person who stands in front of the orchestra
  5. a very popular singer/ actor
  6. a song which is a great success

III. Choose the odd word out in which the underlined letter isn’t read in the same way as in the others:

  1. orchestra, organ, accordion, opera, applause
  2. tune, flute, use, music, student
  3. music, musician, magic, disco, vocal
  4. carol, ballad, band, clap, harp

IV. Where are these theatres situated? (Match the name of the theatre and the city. You may use one city twice).

  1. the Bolshoi Opera House
  2. the Mariinsky Opera House
  3. Grand Opera
  4. the Royal Opera House
  5. La Scala
  6. the Covent Garden
  1. London
  2. Milan
  3. Moscow
  4. Paris
  5. St.Petersburg

V. Choose the right answer:

  1. The Royal Albert Hall is:…
    1. the name of the cinema
    2. the name of the theatre
    3. a big concert hall
    4. a royal circus
  2. Eisteddfod is a great festival of literature and music which takes place in_____every year
    1. England
    2. Scotland
    3. Wales
    4. Nothern Ireland
  3. What English pop group from Liverpool is famous all over the world?
    1. ABBA
    2. The Beatles
    3. The Beastie Boys
    4. The Spice Girls
  4. Carol is…
    1. a name for a boy
    2. a traditional Christmas song
    3. a book of poems
    4. a name for a dance
  5. The national musical instrument of Scottish people is…
    1. a horn
    2. an accordion
    3. a trumpet
    4. a bagpipe
  6. Who are the main characters of the fable “Quartet” by the great Russian writer I.A. Krylov?
    1. a) a monkey, a donkey, a goat, a bear
    2. b) a monkey, a donkey, a fox, a bear
    3. c) a monkey, a donkey, a fox, a cock
    4. d) a monkey, a donkey, a goat, a cat

VI. Make up sentences: (One phrase on right is extra).

  1. My son is proud
  2. He is devoted
  3. I am interested
  4. Our Pupils are good
  5. This theatre is famous
  1. to classical music.
  2. for its talented actors.
  3. in folk dances.
  4. of his collection of CDs.
  5. with the spectators.
  6. at singing.

VII. Give short answers in the following dialogue:

– Can you see the stage well?
– (32) Yes,…
– Is your seat comfortable?
– (33) Yes,…
– Is there a hat in front of you?
– (34) No,…
– Will you change places with me?
– (35) No,…

VIII. Make up questions:

  1. many, there, holidays, how, are, year, in the?
  2. invite, you, will, who, party, the, to?
  3. you, the radio, hear, at, melody, did, this, on, the concert, or?

IX. Choose the right variant:

  1. _______you going to play a walts by Straus?
    1. Do
    2. Does
    3. Are
    4. Was
  2. _______do you have your Music lessons? - Once at week
    1. When
    2. How often
    3. Why
    4. Where
  3. I am fond _______funny musicals.
    1. of
    2. at
    3. in
    4. with
  4. A Russian Winter Festival took place in London ________January, 15.
    1. in
    2. at
    3. on
  5. How _______strings does the guitar have?
    1. much
    2. little
    3. a lot
    4. many
  6. In England big towns have _______own orchestras.
    1. its
    2. there
    3. their
    4. his
  7. He has _______bought 2 tickets for the ballet “Shchelkunchik”
    1. already
    2. yet
    3. yesterday
    4. last Friday
  8. John is _______dancer in this group.
    1. more popular
    2. most popular
    3. the most popular
    4. popular
  9. Listen! Granny _______a beautiful lullaby.
    1. sing
    2. sings
    3. sang
    4. is singing
  10. I didn’t pay _______for this album.
    1. something
    2. anything
    3. nothing
  11. It’s my _______present.
    1. friend’s
    2. friend
    3. friends
  12. Who _______this wonderful piece of art?
    1. did create
    2. did created
    3. created
    4. create
  13. Bill _______to become a disk – jockey.
    1. want
    2. is wanting
    3. wants
  14. _______we shall appear on the stage.
    1. Tomorrow
    2. Yesterday
    3. Last Sunday
  15. Mozart _______composing serious music when he was 5 years old.
    1. begin
    2. began
    3. begun
    4. begins

X. Read the dialogue and fill in the words:

Perform, busy, rehearsals, music, an orchestra, performances, sleep

– Why don’t you come to see us?
– I’m very (54)… . You see, I’m a member of (55)… and we (56)… every night.
– Then you are free in the day – time, aren’t you?
– Certainly not. We have (57)… every morning.
– And what about the time between the rehearsals and the (58)…?
– I give (59) …lessons in-between.
– When do you sleep then?
– Why! I (60)… during the rehearsals.

54 _______________, 55______________, 56 ______________, 57 _____________, 58 _______________, 59______________, 60 ______________

Keys