Урок 1
Цели и задачи урока The Tudors– great dynasty:
- развитие исторических и лингвистических знаний.
- чтение с извлечением информации (аналитическое чтение)
- воспитание ценностного отношения к культуре и истории страны изучаемого языка.
- развитие самостоятельного анализа предлагаемой информации.
- расширение кругозора учащихся по страноведению.
- повышение уровня компетентности учащихся в использовании ИКТ.
Оборудование: АРМ, учителя, мультимедийный проектор, экран, раздаточный материал.
Этапы урока:
- Организационный момент (цели и задачи урока).
- Изучение нового материала.
- Закрепление знаний (фронтальная беседа, обсуждение).
- Домашнее задание.
Урок 1.
Цели и задачи урока The Tudors-the great dynasty:
– Развитие исторических и лингвистических знаний.
– Чтение с извлечением информации (аналитическое чтение)
– Воспитание ценностного отношения к культуре и истории страны изучаемого языка.
– Развитие самостоятельного анализа предлагаемой информации.
– Расширение кругозора учащихся по страноведению.
– Повышение уровня компетентности учащихся в использовании ИКТ.
Оборудование: АРМ, учителя, мультимедийный проектор, экран, раздаточный материал.
Этапы урока:
- Организационный момент (цели и задачи урока).
- Изучение нового материала.
- Закрепление знаний (фронтальная беседа, обсуждение).
- Домашнее задание.
Ход урока
1) Организационный момент (пояснение цели и структуры занятия, формы его проведения).
2) Введение в тему.
a) Введение новой лексики.
b) Аналитическое чтение текста “The Tudors, the great men of the family”.
The Tudors.
The Tudors were a royal dynasty which ruled Britain from 1845 to 1603. Henry Tudor, later crowned as Henry VII, was the first Tudor king.
Henry VII was a Lancastrian who had defeated King Richard-in the last battle in the Wars of the Roses. He married a member of the York family and united two houses. Henry VII was a peaceful king. He tried not to quarrel with neighbouring countries, developed the English Navy and trade.
He was succeeded by his son – the notorious Henry VIII in 1509. Henry VIII became the king only because his elder brother had died. He was known for his 6 wives. He is thought to be the prototype of a fairytale character the Blue Beard. He was also famous for building palaces, overeating, making wars with France and Scotland and breaking away from the Catholic Church.
After Henry’s death his only son Edward VI succeeded to the throne at the age of nine. He was nicknamed “the Boy King”. He was weak and died at the age of 15.
3. Актуализация знаний.
Вопросы.
- Who became the King in 1485?
- Why was Henry VIII a notorious king?
- What was he famous for?
- Who succeeded to the throne after Henry’s death?
Аудирование.
Lady Jane Grey. Ученики слушают текст 2 раза и отвечают письменно на вопрос– Why was Jane Grey executed?
a) Введение новой лексики.
b) Аудирование “ Lady Jane Grey”.
Lady Jane Grey.
Tapescript:
The next sovereign was Lady Jane Grey– a relative of Henry VIII. Henry wanted his elder daughter Mary and after that Elizabeth to rule the country after his death. But Edward was made to change it on his deathbed as the Ministers wanted a Protestant Queen not Catholic like Mary. But Lady Jane Grey ruled for only 9 days and then was arrested and executed by the order of Mary.
Актуализация знаний.
- What can you say about Jane Grey?
- Who forced Edward to make her the new queen?
- How long did she rule?
- Way was she executed?
4. Подведение итогов. Выставление оценок.
5. Домашнее задание: ответить на вопросы заданные в начале урока письменно.
Урок 2.
Цели и задачи урока The Tudors, the great women:
- Развитие исторических и лингвистических знаний.
- Чтение с извлечением информации (аналитическое чтение)
- Воспитание ценностного отношения к культуре и истории страны изучаемого языка.
- Развитие самостоятельного анализа предлагаемой информации.
- Расширение кругозора учащихся по страноведению.
- Повышение уровня компетентности учащихся в использовании ИКТ.
Оборудование: АРМ, учителя, мультимедийный проектор, экран, раздаточный материал.
Этапы урока:
1. Организационный момент (цели и задачи урока).
2. Изучение нового материала.
3. Закрепление знаний (фронтальная беседа, обсуждение).
4. Домашнее задание.
Ход урока
1. Организационный момент (пояснение цели и структуры занятия, формы его проведения).
2. Введение в тему.
- Введение новой лексики.
To reunite
To ban
Half-sister
To reign
To be childless
- Аналитическое чтение “The Tudors, the great women ”.
The Tudors, the great women.
Mary became the Queen in 1553 and was the first rightful queen. She reunited with the Catholic Church and banned English translations of the Bible, only Latin. She was also called “Bloody Mary” for having executed a huge number of Protestants.
After her death in 1558 her half-sister Elizabeth I became the ruler. The time when she reigned is known as the Golden Age of the English history. Under her rule England advanced in foreign trade, exploration, art and literature. Elizabeth is also known for making England Protestant again and fighting the Spanish Navy. She died childless and thus the Tudor period ended with her.
3. Актуализация знаний.
- What was Mary famous for?
- Why was she called Bloody?
- Why the reign of Elizabeth is called the Golden Age?
4. Подведение итогов. Выставление оценок.
5. Домашнее задание: ответить на вопросы, заданные на уроке письменно.