СОДЕРЖАНИЕ УРОКА
1. Организационный момент.
Warming-up activities
Т:Good morning, suvorovites! Welcome to today's lesson. I'm glad to see you. How are you?
The theme of our lesson is 'At home".
The aims of the lesson are:
- revising previously taught vocabulary
- reviewing some grammatical points
- developing writing and speaking skills.
Let's revise our previous material that we have learnt: vocabulary, verbs, gram material.
II. Фонетическая зарядка.
Отработка произношения трудных слов.
Armchair, beautiful, bookcase, cupboard, dinner, garden, garage, kitchen, messy, picture, at home.
Хоровое проговаривание слов.
Чтение слов с доски. (Презентация - слайд 2).
III. Речевая зарядка.
Where do you live?
On which floor do you live?
How many rooms are there in your flat?
What rooms have you?
Is your dining room large?
What furniture have you in the dining room?
Where do you keep your books?
What is there in your bedroom?
Have you any arm-chairs in your flat?
What do you have in your bathroom?
Are there many pictures in your flat?
IV. Основная часть урока.
1. Повторение ранее изученной лексики.
Т: Look at the pictures and do exercises.
(Презентация - слайды 3-9)
- Вставь пропущенные буквы.
Bedr.....m P...ntry Kit.....en Arm......air Ba.....room S...elf Win.....w Fl......r Ch.....r F...repl...ce Liv.....g room Pic......re.
- Из букв составь слово.
faso, plma, ermoobd, rpcaset, ahicr, cnektih, oothrbam
- Назови предметы.
- Расставь подписи к картинкам.
- Угадай название этих мест по их описанию.
- We cook in it
- We sleep in it
- We watch TV in it
- We take a shower in it
- Our dogs and cats often sleep in it
- It has trees, grass and flowers
- Составь из слов вопросы.
- Замени картинки словами.
2. Выполнение грамматических упражнений.
Grammar material.
Повторение оборота there is, there are (Презентация-слайд 10, 11)
Опиши свою комнату.
My room is small but nice. There are two windows in the room. There ... a table and two armchairs. There .... a blue carpet on the floor. There ... no pictures on the walls, but there .... a clock here. There ............
3. Развитие умений монологической речи.
Проверка домашнего задания-расскажи о своей комнате или квартире. (Презентация-слайд12-19).
How many rooms are there in your house? What are they?
Учащиеся описывают комнаты в своих квартирах.
4. Развитие умений изучающего чтения.
Поиск конкретной информации.
Установите соответствие между мальчиком и его домом. (Презентация-слайд 20)
5. Физкультминутка (угадай название сказки). Презентация- слайд 21-25.
6. Введение новой лексики (home-house) презентация - слайд 26.
a house - дом
a home - дом, очаг, уют
A house is a building where people live in.
Дом - это здание, в котором живут люди.
A home is a place where you feel comfortable and safe .
Дом - это место, где ты чувствуешь себя удобно и безопасно.
Запись в тетрадь.
7. Работа с английскими пословицами (чтение, перевод, подбор русских пословиц, запись в тетрадь. (Презентация-слайд 27).
English proverbs about home:
1. East or West - home is best.
В гостях хорошо, а дома лучше.
2. There is no place like home.
Нет лучше места, чем дом.
3. My home is my castle.
Мой дом - моя крепость.
4. Home, sweet home.
Дом - любимый дом.
8. Тестовый контроль пройденного материала. Виртуальная школа Кирилла и Мефодия. Урок 25.
(Презентация-слайд 20)
V. Подведение итогов урока. Рефлексия.
Объяснение домашнего задания. (Дом моей мечты).
Т:
Do you like this lesson?
What do you like the most?
Have you learnt anything new today?
Was the way of learning interesting?
Информационные ресурсы:
- http://www. christmasintheusa.com
- http://www. Learningchocolate.com
- http://www. native-english.ru/exercises