Цели:
Обучающие:
- Совершенствование навыков устной речи учащихся
- Повторение лексики по теме “Books. Famous writers”
Развивающие:
- Развитие интереса к изучению иностранного языка, расширение эрудиции учащихся
- Развитие внимательности и быстроты реакции при ответе на вопросы
Воспитательные:
- Воспитание умения работать в команде
- Воспитание интереса учащихся к зарубежной литературе
- Оборудование: проектор, экран, презентация, карточки с заданиями для каждой команды.
Форма проведения: викторина
План
Организационный момент.
Teacher: Good afternoon, children. I’m glad to see you. My best wishes to you. It’s time to begin our lesson. Our topic is “ Books. Famous writers”. We’ll organize a competition. For the competition you should make three teams.
Task 1 (разминка)
Puzzle 1 Слайд 2
На левой дверце книжного шкафа-шифр. Заменив на правой дверце значки буквами, вы сможете прочитать предложение. Используйте, где нужно прописную букву
Puzzle 2 Слайд 3
Прочитайте зашифрованный на корешках книг вопрос, который девочка задает мальчику. Обратите внимание на размеры книг.
Task 2 Riddles Слайд4
Here are some riddles for fun. Try and guess.
- I know everything,
I teach everybody.
But to make friends with me
You must first learn. (a book) - The field is white,
Black is the seed,
The man who sows it
Is clever indeed.(a page of a book) - I’m neither a rhyme nor a song,
I can be short or very long,
I can be funny or quite sad,
But to read me you’ll be glad (a story)
Task 3 Literary game Слайд 5
Match the following works and their authors.
1.Treasure Island | a. Mark Twain |
2.Gulliver’s Travels | b. R.R. Tolkien |
3. Winnie-the Pooh | c. Rudyard Kipling |
4. The Adventure of Sherlock Holmes | d. R.S. Stevenson |
5. Alice in Wonderland | e. Jonathan Swift |
6.Harry Potter and the Philosopher’s stone | f. Daniel Defoe |
7.Robinson Crusoe | g. Lewis Carol |
8. The Adventures of Tom Sawyer | h. Arthur Conan Doyle |
9. Mowgli | i. J.K Rowling |
10. The Lord of Rings | j. Alan Alexander Milne |
Task 4 Test -Foreign literature Слайд 6
Choose the correct variant.
1. This writer began to write detective stories in 1920.
a. Jack London
b. Mark Twain
c. Agatha Christie
2. “Treasure island” is an adventure story about... looking for buried treasure.
a. pirates
b. children
c. policemen
3. In this town the tourists can see the house where Shakespeare lived with his family.
a. London
b. Edinburg
c. Stratford- on –Avon
4.What was the aunt’s name of Tom Sawyer?
a. Molly
b. Polly
c. Maggie
5. “The Prince and the Pauper” was written by this writer
a. Mark Twain
b. Jack London
c. Conan Doyle
Task 5 Myfavourite character Слайд7
Look at the pictures, name the character and the author of a book,say what you know about the book.
This is ..... He is a character in the book ....... by the well-known ....... He is famous English (American) writer. This book is about ....
Task 6 Famous British writers
There are many well-known writers in English literature. Look at these key words cards and tell us about one of them.
Team 1 Слайд 8
FAMOUS BRITISH WRITERS |
|
ROBERT LOUIS STEVENSON |
|
Team 2 Слайд 9
FAMOUS BRITISH WRITERS |
|
JOSEPH RUDYARD KIPLING |
(his books)
|
Team 3 Слайд 10
FAMOUS BRITISH WRITERS |
|
BEATRIX POTTER |
|
Task 7 Сinquain Слайд 11
Write a poem
- Первая строка - одним словом обозначается тема (имя существительное).
- Вторая строка - описание темы двумя словами (имена прилагательные).
- Третья строка - описание действия в рамках этой темы тремя словами (глаголы, причастия).
- Четвертая строка - фраза из четырех слов, выражающая отношение к теме (разные части речи).
- Пятая строка - это синоним из одного слова, который повторяет суть темы.
Итог: Well, our competition comes to the end. It’s time to count the score.
Викторина завершается подведением итогов и награждением команд.
Our lesson is over. Thank you for your wonderful work. You’ll get good marks.
Good-bye.
Литература.
- Занимательный алфавит. Книга для чтения на английском языке. Составитель А.П. Бурлакова
- EnglishinTopics Н.Л.Утевская, издательский дом “Книжный мир” 2005