Teacher: Good morning, children! I’m glad to see you. Let’s begin our lesson. Today you’ll write a fairy – tale. You own fairy-tale. Do you know fairy-tales? Do you like them? But before beginning our work let’s remember our favorite song
“The ship is sailing”
Учащиеся под музыку исполняют песню:
The ship is sailing,
The flag is waving,
Hello, my friends!
Hello, my friends!
Through storm and thunders
We’ll see the wonders
With you, my friends,
With you!
Teacher: Ребята, а в каком обычно времени рассказываются сказки? Давайте подберём слова – маркеры прошедшего времени и их перевод.
(Учащиеся соединяют на доске слова и их значения.)
Yesterday, last, many years ago, once upon a time.
Teacher: Children, what fairy-tales heroes do you know? Let’s remember them.
(Ребята соединяют названия героев на английском языке и их русский перевод.)
| Beauty | Красавица |
| Puss in Boots | Кот в сапогах |
| The Beast | Чудовище |
| The Frog Prince | Царевна – лягушка |
| Pinocchio | Буратино |
| Winnie the pooh | Вини Пух |
Teacher: Our heroes can be positive and negative ones. Let’s describe the features of their character.
|
|
|
| nice | bad |
| funny | fat |
| merry | ugly |
| good | cruel |
| friendly | unfriendly |
| helpful | lazy |
Teacher: Now, children, let’s begin create our own fairy – tales. Your own projects.
(Учащиеся разбиваются на группы и получают листы с опорными фразами.)
Рабочий лист для учащихся:
| 1. Once upon a time there lived … |
| 2. He/She lived in/on the … (castle, farm, forest, city) |
| 3. Не/ She was… and …, but he/ she didn’t have a friend. |
| 4. One day he/ she walked in the … and met … |
| 5. They …. (walked together, played together, were funny, were glad,etc) |
| 6. They became friends. |
Учащиеся совместно выбирают фразы, составляют свои сказки. Представляют их другим группам.
Конец урока: учитель оценивает работы учащихся.
Teacher:
Весёлый сказочный народ
живёт своей судьбой.
Куда идёт, о чём поёт,
Не ведает порой.
Здесь варят суп из топора,
Летят под небеса…
Здесь что ни день – то всё игра,
Здесь верят в чудеса…
И как ни долог был бы путь,
Его пройди ты там!
Поверь в себя и свой успех!
А сказку сделай САМ!
