Урок английского языка по теме "Crime and Punishment"

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (2 МБ)


Тип урока: Урок закрепления и развития навыков употребления в речи лексики по теме “Преступление и наказание”.

Цель урока: обобщение лексического материала по теме “Преступление и наказание”.

Задачи урока:

1. Обучающие:

  • развитие устной речи учащихся;
  • развитие монологической и диалогической речи учащихся;
  • формирование навыков аудирования связного текста;
  • формирование навыка употребления в речи лексики по теме;
  • обобщение пройденного ранее материала по данной теме.

2. Развивающие:

  • расширение кругозора и мировоззрения учащихся;
  • развитие языковой догадки, внимания, мышления;
  • развитие творчества фантазии, воображения;
  • обучение детей мыслить критически;
  • предоставление возможности анализировать идеи;
  • социокультурные сведения о системе наказаний.

3. Воспитательные:

  • развить любознательность, уважение к законодательной системе;
  • развивать, стремление быть терпимым в обществе людей;
  • умение вырабатывать своё мнение;
  • помогать друг другу;
  • пропаганда прав человека;
  • информирования несовершеннолетних граждан о существующих моральных ценностях и принципах права, законности и справедливости;
  • развитие навыков понимания иноязычной речи на слух.

Приёмы и техники: ключевые слова, дискуссия-дебаты, парная, сообщение основных идей, выражение собственного мнения, рефлексия.

Оснащение урока:

  • презентация в формате PowerPoint: слайды с изображением преступлений;
  • проектор;
  • компьютер;
  • магнитофон и диск.

ХОД УРОКА

Этап урока Приемы и методы Речевая деятельность учителя (ученика) Слайды, приложения
Приветствие, организационный момент.    Good morning! I am very glad to see you.

Today we are going to talk about crime and punishment. We have already learnt a lot on this topic and today we are going to sum everything up, to revise everything you know about it and even to learn something new.

First, we’re going to speak about crime and punishment a little, then you’re going to listen to the tape recorder\the text about different types of crimes, we are also going to discuss the problem making up dialogues and at last, you’ll get your hometask.

 
Мотивация учащихся Фронтальная работа с классом в режиме “беседа” This problem is very urgent nowadays because the crime rate in different spheres of our life has been increasing, especially in Russia. Today I would like us to discuss the problems of punishment as it is difficult to choose the right punishment and there are different attitudes to the sorts of punishing criminals.

Let us start with the statement: “The punishment of criminals should be of use; when a man is hanged he is good for nothing.” (Voltaire)

Comment on it expressing your point of view.

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

Обзор пройденного материала по теме “Crime and Punishment” Фронтальная работа с классом в режиме “вопрос-ответ” We’ve learned a lot of types of crime and now I want you to have a look at the screen and name a crime according to the picture. 3-6
Перенос приобретенных знаний, их применение с целью формирования умений. Аудирование Индивидуальная и фронтальная работа Now you are going to listen to the tape recorder.

a) The listening is about crimes. You’ll hear five different people talking about crimes. The first time you listen, you should simply try to understand the gist (main idea) to determine what crime each person is talking about.

Feedback.

b)Listen again. For questions 1-5, choose which of the situations A-F each speaker is talking about. Use the letters only once. There is one extra letter which you do not need to use.

Look at the questions and say if you understand everything.

Feedback.

7

 

 

 

 

 

8

Приложение 1 (Tapescript)

Воспроизведение изученного и его применение в стандартных условиях. Устная речь

Дебаты

We've revised some vocabulary on the topic. I guess we are ready to have debates on this topic.

What do you think are the main causes of crime in Russia?

Do you have any suggestions for reducing crime in Russia?

Do you think the police should carry guns?

Do you think the death penalty is a valid form of punishment? Are you for or against the death penalty?

 
Воспроизведение изученного и его применение в стандартных условиях. Диалогическая речь To make a conclusion for this I'd like you to make your mind what you are for and make up dialogues. Look at the screen. Here are some different methods of tackling crime. Talk to your partner about the advantages and disadvantages of each approach and then choose which you think is the least and most effective.

The students discuss their "for and against" and make a conclusion.

9
Подведение итогов урока домашнее задание. Письмо - эссе о применении наказаний с использованием изученной лексики и с элементами дедуктивного анализа. Very well. Today you all worked hard. We have revised some material on “Crime and Punishment” and I hope you’ve learnt something new.

I want to give you marks for the lesson.

Now open your diaries and write down your home task. It is connected with everything we did at the lesson.

Your home task will be the following: imagine that you are to judge a peasant in Medieval England bearing in mind they didn’t have the same justice system as we do today. How would you punish someone who had committed the following crimes: sheep stealing and hunting in the lord’s forest. Write your ideas on it in a small essay which should contain 100-140 words. Don’t forget to mention the arguments.

The lesson is over. Thank you.

10