Внеклассное мероприятие по теме "С Алисой в Страну чудес"

Разделы: Иностранные языки, Внеклассная работа, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (9 МБ)


Ход мероприятия

Двое учащихся озвучивают эпизод из мультфильма: (Приложение 1)

Sister: … leaders had been accustomed to conquest. The earls of Mercia and Northumbria declared for him. Alice!
Alice: Hmm...? Oh, I'm listening.
Sister: And the archbishop of Canterbury agreed to meet with William and offer him the crown.
Alice: Hihihi!
Sister: William's conduct at first was mo....
Alice: Hihihi!
Sister: Alice...! Will you kindly pay attention to your history lesson?
Alice: I'm sorry, but how can one possibly pay attention to a book with no pictures in it?
Sister: My dear child, there are a great many good books in this world without pictures.
Alice: In this world perhaps. But in my world, the books would be nothing but pictures.
Sister: Your world? Huh, what nonsense. Now...
Alice: Nonsense?
Sister: Once more. From the beginning.
Alice: That's it, Dinah! If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And what it is, it wouldn't be, and what it wouldn't be, it would. You see?
Dinah: Meow!
Alice: In my world, you wouldn't say 'meow'. You'd say 'Yes, miss Alice'.
Dinah: Meow!
Alice: Oh, but you would! You'd be just like people, Dinah, and all the other animals too. Why, in my world...
Dinah: Meow! Meow! Meow!

Ученица исполняет песню:

Cats and rabbits
Would reside in fancy little houses
And be dressed in shoes and hats and trousers
In a world of my own

All the flowers
Would have very extra special powers
They would sit and talk to me for hours
When I'm lonely in a world of my own

There'd be new birds
Lots of nice and friendly howdy-do birds
Everyone would have a dozen bluebirds
Within that world of my own

I could listen to a babbling brook
And hear a song that I could understand
I keep wishing it could be that way
Because my world would be a wonderland

Слайд 1

Ведущий: Dear friends, welcome to Wonderland.

Приветствую вас в Стране Чудес! Здесь невозможное возможно, а что есть правда, то все наоборот. Я приглашаю вас окунуться в мир фантазии, не думать о времени, ведь часы здесь всегда показывают именно то время, когда пора пить чай. А самое главное - постарайтесь не заблудиться, ведь все пути здесь принадлежат Королеве Червей, а она шутить не любит, в этом вы скоро убедитесь.

Я - автор сказки «Алиса в Стране Чудес». Вы можете назвать мое имя? (ответы учащихся) Сегодня я хочу рассказать о себе.

Слайд 2

My real name is Charles L. Dodgson. I was born in the village of Daresbury, England, on January 27, 1832.

Слайд 3

I was the eldest boy in a family of 11 children. I was very good at mathematics and won many academic prizes. I was a photographer and wrote essays, political pamphlets and poetry.

Слайд 4

I had no family, but I loved children very much. I often visited my close friend’s family where there were three little girls.

Слайд 5

One of them Alice was four years old.I told her about the adventures of a little girl. Alice liked the stories very much.

Слайд 6

When Alice was about ten years old, she asked me to write down the stories.

Слайд 7

And I made a handwritten book for her.I even drew pictures in it.

Слайд 8

I decided to publish the book which came out in 1865 and all the people who read it liked it very much.

Слайд 9

Alice in Wonderland has become the most popular children's book in England by 1932 and now it is one of the most popular in the world.

Слайд 10

Я очень люблю изобретать новые игры и придумывать к ним правила. Предлагаю вам сегодня поиграть.

В моей сказке все очень запутанно, все наоборот. Я предлагаю расшифровать имена героев.

(Игры со зрителями)

Слайд 11

EILAC – клик – ответ (Alice)

Слайд 12

THE BATIBR – клик – ответ (the Rabbit)

Слайд 13

HET TRAHTE – клик – ответ (the Hatter)

Слайд 14

RHT ARMHC AHER – клик – ответ ( the March Hare)

Слайд 15

ETH OUSDEROM – клик – ответ (the Dormouse)

Слайд 16

THE RLPCEAITRLA – клик – ответ (the Caterpillar)

Слайд 17

HETRALZID – клик (the Lizard)

Слайд 18

Мы продолжаем сказочное путешествие по Стране Чудес. Здесь перепутались не только буквы, но и предложения. Попробуйте из данных предложений составить рассказ.

Слайд 19

Put the sentences in the right order (звучит тихая музыка)

  1. Alice saw the Rabbit and ran after him.
  2. Alice found a little bottle on the table and drank it all.
  3. She was in a very large room with many doors in it.
  4. Alice was sitting on the grass by her sister whowas reading a book.
  5. She fell down the hole.
  6. She was growing smaller and smaller.

Правильный ответ: учащиеся называют номера предложений в правильном порядке (4, 1, 5, 3, 2, 6)

Слайд 20

Ученик читает текст

4. Alice was sitting on the grass by her sister who was reading a book.
1. Alice saw the Rabbit and ran after him.
5. She fell down the hole.
3. She was in a very large room with many doors in it.
2. Alice found a little bottle on the table and drank it all.
6. She was growing smaller and smaller.

Слайд 21

Чудеса в сказке на этом не заканчиваются. Все кажется непонятным, запутанным, бессмысленным. Но вы должны понять, что в этой бессмыслице есть своя логика и своя система, есть ответ на каждый вопрос, надо только быть настойчивым… и вежливым, как Алиса, чтобы услышать его…

Просмотр отрывка из мультфильма (Приложение 2 у автора)

Наше путешествие продолжается. Нас ждут новые загадки.

Помогите подобрать подходящее слово и закончить предложение.

Слайд 22

Make the right choice.

Alice noticed a table which had …

  1. 3 legs
  2. 4 legs
  3. 5 legs

клик – правильный ответ

Слайд 23

When she opened one of the doors, she saw ……

  1. a lake
  2. a garden
  3. a castle

клик – правильный ответ

Сдайд 24

Alice saw something swimming in front of her. It was …

  1. a crocodile
  2. a mouse
  3. a cat

клик – правильныйответ

Сдайд 25

When Alice came to the White Rabbit’s house, she saw…..

  1. a little bottle
  2. a little cake
  3. Marry Ann

клик – правильный ответ

Слайд 26

Сказочная Королева смешала все слова в предложениях, как колоду карт. Попробуйте составить предложения из этих слов.

The words in the sentence are jumbled up. Put the words in the right order.

A watch, out of, the Rabbit, its, took, pocket, and, at, look, it.

клик – правильный ответ

The Rabbit took a watch out of its pocket and look at it.

Слайд 27

A table, and, a little, noticed, key, gold, she.

клик – правильный ответ

She noticed a table and a little gold key.

Слайд 28

Didn’t, cats, the Mouse, dogs, like, and.

клик – правильный ответ

The Mouse didn’t like cats and dogs.

Слайд 29

Alice, suddenly, that, near, saw, the mirror, a bottle, stood.

клик – правильный ответ

Alice stood near the mirror and suddenly saw a bottle.

Слайд 30

Чтобы Алису лучше узнать
Блюдо любимое нужно назвать
Торты, пирожные или конфеты?
Буквы сложи и узнаешь ты это.

You have an opportunity to name the Alice’s favourite food.

клик – правильный ответ

Слайд 31

(Pudding).

Слайд 32

Стихотворение (тихая музыка и медленно гаснет свет в зале)

Сказка прочитана… Книга закрыта…
Алиса не будет никем позабыта
Уроки Алисы в чудесной стране
Полезны и детям, и взрослым, и мне.
Усердно учитесь! Больше читайте!
Смекалку и память свою развивайте.
Из трудностей всех выходите с победой,
И пусть вас минуют Алисины беды.

Литература:

  1. Скрипт для озвучивания мультфильма www.alice-in-wonderland.net/books/script.html
  2. Биография писателя www.biography.com/people/lewis-carroll-9239598
  3. Книга для чтения «Алиса в Стране Чудес» Льюиса Кэрола, серия «Английский клуб», издательство «Айрис Пресс», Москва, 2011.