Организационный момент: Good morning, dear pupils and guests! I’m glad to see you today. Sit down, please. First of all tell me what date it is today and what day of the week it is today. Today we are going to speak about some holidays and to learn when and how they are celebrated. As for me I like holidays very much. What about you? Do you like holidays? (1 мин).
Фонетическая зарядка: At the beginning of our lesson we are going to do some phonetic exercises. Look at the screen and repeat after me word by word: Christmas, gifts, celebrate, wreath, parades, St.Patrick’s Day, Guy Fawkes Day, St.Valentine’s Day, Halloween, May Day and so on. (2мин.).
Речевая зарядка: Look at the screen again and try to answer some questions: 1) Do you like to celebrate holidays?......(2 мин).
Введение нового материала. Развитие социо-культурной компетенции. Look at the screen and listen to the speaker very attentively, please. (12 мин).
Приложение 1Развитие лексического навыка: Choose the correct item, please.(3 мин.).
Развитие лексического навыка. Do the crossword.(3 мин).
Парная работа. Dear pupils! On your desk you can find the envelope. There are some descriptions of the holidays and a picture of it. I want you to find the suitable descriptions to the picture. Let’s do this task in pairs. I give you a little time to do this. And then I want you to show your picture to everybody and read two suitable descriptions aloud. (10 мин).
Приложение 2Повторение порядковых числительных, отработка их в речи(беседа о праздниках) Look at the screen and an example and then answer the questions: When is St. Patrick’s Day? It’s on the 17th of March. What do people do on that day? They watch parades.(6 мин).
Рефлексия. Анализ результатов сделанного на уроке. On your desks you have got some paper with the task. You are to fill in the gaps.(4 мин).
Оценки. You have got some stars. Count them please.(1 мин.).
Домашнее задание. Your homework is written on the blackboard. You are to write a composition about what you usually do at Christmas.Thank you for your lesson. You may have a break. Goodbuy. (1 мин.).
Практическая цель урока: обобщение лексического материала по теме “Праздники”; развитие навыков говорения; обучение лексики.
Задачи:
1) Тренировать учащихся в правильном произнесении английских слов по теме “Праздники”.
2) Тренировать учащихся в ответах на четыре типа вопросов (общий, специальный, разделительный, вопрос с хвостиком).
3) Тренировать учащихся в следующих видах речевой деятельности (аудировании, говорении, чтении)
4) Учить учащихся работать в парах.
5) Тренировать учащихся в сопоставлении картинок с праздниками и их описаний.
Обучающая цель: формирование лексических навыков.
Воспитательная цель: развитие и воспитание способности и готовности к самостоятельности и непрерывному изучению иностранного языка, дальнейшему самообразованию с его помощью, использование языка в других областях знаний.
Развивающая цель: развитие социокультурной компетенции – увеличение объема знаний о социокультурной специфики страны изучаемого языка, расширение кругозора учащихся.
Оснащение: проектор, презентация, конверты с карточками (наглядность).