Цели урока.
1. Содержательная: Формирование навыков аудирования, говорения по теме.
2. Деятельностная: Развитие умений работать в группе, делать проекты по предложенной теме, выполнять тесты с последующей взаимопроверкой по эталону.
Ход урока
I. Этап погружения в проблему.
T.: Good morning, dear students! I’ am glad to see you and I think that you are fine today! Now try to guess what we are going to speak about. Here is a funny poem. Listen to me.
The more we learn, the more we know.
The more we know, the more we forget.
The more we forget, the less we know.
The less we forget, the more we know. So, why study?
(С помощью учителя дети переводят стихотворение и в качестве фонетической зарядки повторяют его.)
T.: Well, what are we going to speak about? Дети делают свои предположения о теме урока и приходят к выводу, что говорит будем о школе, формулируют цель урока.
T.: Yes, we will speak about school.
II. Этап целеполагания.
Учитель ставит вопрос чему бы дети хотели научиться на этом уроке, и что бы они хотели обсудить. (О своих целях дети могут говорить на родном языке)
P.: I would like to know more about school subjects.
P.: I would like to know more about school rules.
P.: I would like to study to work in group.
III. T.: Today we have guests from England. They want to tell us about their school. Our Russian students will tell about their school too. Will you listen to each other and ask questions then.
“Russian students”:
P1: Good morning! We are glad to see you! We live in Severo-Yeniseiski. We study at school number 2. Our school is big and comfortable. There are a lot of classrooms, a library, a stadium, our classrooms are light.
P2: We like to study at our school. As for me, my favourite subject is math.
P3: And I like English. I enjoy speaking English.
T.: Please, questions to “Russian students” (Дети задают вопросы, используя упр. 4,8 Unite 1)
P.: What do you do during the break? Do you like your teachers? и другие.
“English students”:
P4: Hello! We are from England. It is our school. Our school is big too.
P5: There are classrooms, a swimming pool, a stadium and a library. Our classrooms are comfortable.
P6: We study many subjects. We discuss different problems at the lessons and draw funny pictures on the blackboard during the break.
P7: Our teachers are clever and help us. We like our school too.
T.: Please, questions to “English students”
VI. Групповая работа. (Приглашаются три сильных ученика, которые по очереди называют имена ребят, таким образом, формируя свою команду. Группы получаются разноуровневые.)
- В любой школе существуют школьные правила, которые все должны исполнять. Сегодня вашим группам дается задание – сделать проекты написать с правилами для школьного сайта. Необходимо напомнить о распределении ролей в группе.
Дети в группах с помощью программы Power Point на ноутбуках создают презентации о правилах поведения, используя упр.27 на стр.14, выводят их на учительский компьютер и показывают классу. Другие дети соглашаются или нет с этими правилами.
P.: I agree. I don’t agree.
V.T.: I think you are tidy. Stand up! Let’s do a short break!
Дети поют песенку “Head and shoulders”, показывая те части тела, о которых говорится в песенке.
VI. T.:Boys and girls, do you like holidays? I ask you to listen to Maxim and Elvira who will tell you about their holidays.
Ребята слушают, а затем пишут тест, который составлен на основе рассказов детей. Устное сообщение Эльвиры и Максима было подготовлено заранее, которое они выучили (упр.32, стр.16).
Текст 1.
My Summer holidays were fine. I spent my holidays with my parents. I was lucky- the weather was fine all the time. My friends and I went to the river to swim. We spent a lot of time outdoors.
Текст 2.
I spent my holidays in a city. We spent 3 weeks here. I made friend with one boy. His name is Dan. We went to the cinema, to the Zoo, ridded a bike and skated board. I liked my holidays.
После рассказов дети отмечают свои варианты ответов в тестах и обмениваются ими для последующей взаимопроверки по эталону, сами выставляют соседу оценку.
Тест:
1. Elvira spent her holidays in:_______________________________________
a) the country; b) a city; c) the Zoo
2. The weather was_______________________________________________
a) rainy; b) fine; c) foggy
3. Elvira went to_________________________________________________
a) the Zoo; b) the river; c) the cinema
4. Maxim spent his holiday in_________________________________________
a) the country; b) a city; c) the Zoo
5. Maxim’s friend’s name is_____________________________________
a) Dan; b) Nick; c) Mike
Правильные ответы и критерии оценок выводятся на экран.
Критерии оценок
5 - “5”, 4 - “4”, 3 - “3”,2 - “2”
VII. Рефлексия.
Дети подводят итоги урока, говорят достигли ли они цели, которую каждый поставил себе в начале урока.