Урок английского языка

Разделы: Иностранные языки


Цели:

  • Обобщить знания учащихся по теме: Употребление глаголов  в
  • Future Simple  и лексики  по теме «Будущее Англии».
  • Совершенствовать навыки говорения, чтения, письма.
  • Развивать способности обобщать, делать выводы, работать в парах.

Задачи:

  • Коммуникативные: научить общаться на английском языке
  • Образовательные: активизация познавательной деятельности, контроль речевых умений в употреблении будущего времени совершенствовать речевую деятельность, совершенствовать диалогическую речь.
  • Развивающие: развивать фонологические навыки, развивать память, речь, мышление, умение слушать других.
  • Воспитательные: воспитывать любовь к предмету, трудолюбие, аккуратность, уважение друг к другу.

Оборудование:

  • компьютер;
  • проектор, экран для демонстрации презентаций, фильмов;.
  • демонстрационные материалы: слайды, составленные с использованием учебной литературы – К.И. Кауфман «Happy English.ru», 6класс, – Обнинск: Титул, 2011, выполненные  в программе Power Point;
  • дидактический раздаточный материал: карточки-задания;
  • учебник и рабочая тетрадь К.И. Кауфман «Happy English.ru», 6класс, – Обнинск: Титул, 2011,
  • аудио магнитофон.

ХОД УРОКА

I. Начало. Приветствие. Блиц-опрос.  Обеспечение мотивации.

T. Good-morning, boys and girls. Glad to see you. How are you today? Are you fine?

Речевая разминка:

T. Where were you yesterday (опросвсехучащихся)
– Where was your friend yesterday (mother, sister, brother) last week?

II. Фонетическая разминка

T. Can you remember this letter “W”? Name the letter, sound the letter. Let’s recite the poem about Willy.

Why do you cry, Willy?
Why do you cry?
Why, Willy? Why Willy?
Why, Willy? Why?

Т. Can you remember other words with this letter and with this sound?
Т.Today we have a very interesting lesson. Our topic today is Telling the Future and    we   will repeat "The future England". You will sing a song, will work at the text, will tell rhyme. You will play a game.

III. Проверка домашнего задания

Т. Let's check homework. Play a magic lottery. Put your predictions in a box. Take a prediction out of the box and read it. I agree with you.( I don't agree with you)

IV.Основная часть урока. Работа по теме Future Simple

Т.Answer the question: What will happen to you in 10 years? (travel, go to Scotland, see friends, phone granny, be a doctor, dance , have big dog, buy a car, work at the zoo, love job, run, jump, swim)

P1.
P2.
P 3.

T. Let's speak about the future of  England (at the same time in London in 1599. Queen Elizabeth, Rob Mac Wizard )

1. Who is it? (Рисунки)

P. The greatest wizard Rob Mac Wizard predicts the future!)

2. What is it? (Рисунки)

Answer the question:

1. What will happen in 1603? (Queen Elizabeth will die.)
2. What will happen in 1620? (Puritans will live in the New World.)
3. What will happen in 1642? (The Civil War in England will start,)
4. What will happen in 1649? (The Parliament will execute the king.)
5. What will happen in 1665? (The Great Plague will come.)
6. What will happen in 1666? (The Great Fire will destroy London)
7. What will happen with son of Mr. Wren?   (Your son will be a great architect, Mr. Wren.)
8. When will England be the strongest country in the world? (In the 19 century England will be the strongest country in the world!)
You will go to England in 1599.
    b.  What will you take with you? Why?
    c.   What won't you take with you? Why?

V. Физминутка

– It's time for you to relax. First of all, let’s sing a song about the future. Go to the blackboard. Don’t forget to smile and dance.

Учащиеся поют песню «Intenyears …» (песня из учебника К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман «HappyEnglish.ru» для 6 класса).

– Good for you, take your seats.

VI. Развитие  навыков чтения и  письменной речи

Работа с текстом (2 группы)

– You will work the text.

1.  Read about a normal day for Aliсe and write   about her day tomorrow.
2.  Read about a day tomorrow for Alice and write about her normal day.

VII. Развитие навыков диалогической речи

– Let's work in the pair.
– What will you do in these situations?
A.  – Your best friend is not well.                   B.     (Phone)
– What will...                                                  – I will...

VIII. Подведение итогов  деятельности учащихся.  Выставление оценок

T. Good  work, children. I’m proud of you today. You did really very well. That’s my own opinion. So I want you to remember your work during the lesson: Today we knew many interesting things.
T. What new did you know? Was is surprised?
Tell me, what  did we do during the lesson?
T.Your marks…

IX. Инструктаж домашнего задания:

T. Thank you, students. Definitely you worked hard! The lesson is over!!! Good bye!

Приложение 1