"Is London worth visiting?"

Разделы: Иностранные языки


Самоанализ урока Масловой Е.Ж. c точки зрения ФГОС.

С точки зрения ФГОС урок проведен с использованием элементов сиситемно-деятельностного подхода.

Регулятивные УУД:
– целеполагание как постановка учебной задачи на основе соотнесения того, что уже известно и усвоено учащимися. Учащиеся были вовлечены в постановку целей урока и мотивированы на их достижение.
– оценка – выделение и осознание учащимися того, что уже усвоено и что еще не подлежит усвоению.
Контроль осуществлялся в форме сличения способа действия и его результата с заданным эталоном.

Общеучебные УУД:
– извлечение необходимой информации из прослушанного текста

Логические УУД:
– построение логической цепи рассуждения

Единица содержания образования не только названа на словах, но и наглядно представлена. Выделены все необходимые вспомогательные средства для ее освоения.

Материал подбирался с учетом работы с мотивацией, интересом учащихся.

Использовались методы и приемы: использование аутентичной речи через видео, ролевая игра, заполнение анкеты, тест, коммуникативные задания, использование мультимедийной презентации. Методы, использованные на уроке предполагают включение ученика как субъекта на всех этапах его деятельности.

Формы организации познавательной деятельности были выбраны согласно поставленной цели урока.

В подведение итогов урока были вовлечены учащиеся (какова была тема урока, что нового узнали?)

Перегрузка школьников предупреждалась за счет смены видов деятельности, использования элементов здоровьесберегающей технологии.

Домашнее задание дифференцировано. Учащиеся имеют возможность выбора объема, уровня сложности. При выполнении д.з. применяется метод информационного поиска с помощью компьютерных средств.

Цели урока:

Практическая: коммуникативно-речевое развитие учащихся через сообщение знаний по теме Лондон и Путешествие.

Задачи урока:

Учебные:
развитие умений в монологической и диалогической речи;
активизация изученных лексических единиц и речевых образцов;
развитие понимания иноязычной речи на слух;
умение систематизировать и обобщать полученные знания.

Развивающие:
развитие творческого воображения и мышления;
формирование умения коллективного речевого взаимодействия;
развитие речевой активности;

Воспитывающие:
формирование лингвистической и социокультурной компетенций;
умение аргументировать свою точку зрения с целью формирования единого мышления;
воспитание культуры учащихся средствами иностранного языка.

Оборудование:
Компьютер, видеопроектор, экран.
Презентация в Power Point.
Видеофильм.

1. Начало урока. Организационный момент.

2. Самоопределение к деятельности.

Учитель предлагает учащимся ознакомиться с содержанием письма от воображаемых корреспондентов, живущих в Лондоне.

T: I’ve got a piece of good news to you today.

I’ve looked through the school correspondence and found a letter from London’s Henry

Box Comprehensive school with an invitation to visit London (учитель читает письмо).

Shall we accept or refuse an invitation?

Презентация. (Cлайд 2)

T: Answer my question: What city are we going to visit?

3. Актуализация знаний.

Teacher: First let’s review our language luggage. (Слайд 3)

1). Фонетическая отработка словосочетаний it’s worth, to be rich in, to be tired of, to be free, to be proud of, and to be full of

2). Teacher: You can see two columns of words on the blackboard. Can you match the words from the first column and the second one to make up the word combinations?

It’s worth noise

To be rich in gardens

To be proud of visiting

To be tired of trees and flowers

To be full of our culture

To be famous for his poems

(Примерные сочетания it’s worth visiting, to be rich in parks, to be proud of our culture, to be tired of noise, to be full of trees and flowers, to be famous for his poems.)

4. Постановка учебной проблемы. (Слайд 4)

Teacher: What do you think about when you hear the word “London”?

T.: Imagine you went to London and saw many interesting places. Work in pairs and ask question to each other: “Have you ever been to anywhere”? Or “Have you ever seen anything”?

(Слайд 5)

For ex:

P1: Have you ever been to the Houses of Parliament?

P2: Oh, yes, I have. It has world wide fame.

P3: Have you ever seen St. Paul’s Cathedral?

P4: Oh, what the question to ask! Of course I have. It is an outstanding architectural monument.

P5: Have you ever seen the Tower of London?

P6: No, I’m sorry to say, but I heard it was worth seeing

T: Answer my question: What city is worth visiting?

So the theme of our today’s lesson is: “Is London worth visiting?”

5. Открытие нового знания.

1. Обсуждение с учащимися вопросов по теме “путешествие”. (Слайд 6)

Т: – Are you fond of travelling?

– Why do you like to travel, I wonder?

– What way of travelling is preferable for you?

(Учащиеся по модели отвечают на вопросы.) (Слайд 7)

Р: Pattern – I enjoy travelling by …

– I find pleasure in travelling by …

– I am fond of travelling by …

– Travelling by … appeals to me.

– There is nothing like travelling by …

– I have a special liking for travelling by…

T: I’d like to know how we can get to London.

(Учащиеся обсуждают, какой вид путешествия до Лондона будет самым рациональным, используя модель.)

Р: Pattern – I suggest going by… , because …

T: Answer my question: Where do you come if you want to travel by plane?

P: To the airport.

T: You are right! While traveling you meet different people. And what place you should come first?

P: The Custom.

T: Yes. So we are at the Custom now.

At Customs.

Customer: Where are you from?

Pupils: We are form Russia.

Customer: Are you travelling with the group?

Pupils: Yes, we are.

Customer: What is the purpose of your visit?

One of the pupils: we are going to meet the English people, master our English and visit famous sights of London.

Customer: So, have a good time in Great Britain. Let's go to the plane.

T: Now we are in the plane. Who can help you to answer your questions about your seat, meal, time of the departure?

P: stewardess or guide.

At Plane.

Guide: Ladies and Gentlemen! In a few minutes our plane will take off in London. Our flight from Sheremetyevo to Heathrow Airport lasts 3 hours. I promise our trip will be very interesting.

T: Pupils, let’s name our traveling.

P: A trip to London.

6. Физкультминутка.

Up and down, Up and down

Which is the way to London town?

Where? Where?

Up in the air,

Close your eyes and you are there.

7. Развитие навыков письма.

When you come to Heathrow Airport, you should fill a special form. Let’s do it.

Landing card
Full name
Sex male female
Date of birth
Place of birth
Nationality
Occupation
Adress in UK
Signature

8. Закрепление изученного материала.

Now you are in London. Let’s see what you know about this wonderful city.

London Quiz

9. Развитие навыков аудирования.

Let’s start our trip. Now you will watch the film and mark on your lists the places of interest in London which were mentioned.

The Thames Big Ben Royal Air Force Memorial The Houses of Parliament County Hall
St. Paul’s Cathedral The Tower of London Tower Bridge Greenwich Royal Festival Hall
Buckingham Palace Horseguards Piccadilly Circus Nelson’s Column Trafalgar Square
Hyde Park Kew Gardens Kenwood House Eton College Windsor Castle

What place of interest were unknown for you?

10. Окончание урока. Подведение итогов.

T: Thank you for your work today. It was wonderful. And now tell me what new things have you learned?

P: I have learned that (about)….

I was glad to know that (about)…

11. Рефлексия.

If you liked our trip name the adjectives, describing London.

(big, wonderful, the largest, busy, amazing , fantastic, great, beautiful, lovely, magnificent, spectacular.)

12. Домашнее задание.

Your home task will be: ex 26 p. 86 Next lesson we’ll speak about famous British. Read the text and answer the questions.

And…

You will make the tour to London at home with your parents. But you will visit the places which were new for you.

You may use these addresses surfing the Internet. www YouTube.com

Next lesson we have a chance to get more information about Places of interest in London.

Our lesson is over. Good bye.