Место урока в системе занятий: обобщающий урок по теме “Школа”
Тип урока: урок повторения и закрепления знаний
Тема: We are happy at our school! (слайд 1)
Цели: обобщение и закрепление знаний по теме “Школа” с помощью применения информационных технологий
Задачи:
Обучающие
- Расширять знания учащихся по теме “Школа”
- Формировать мировоззрения учащихся о значении учебы и посещения школы
- Формировать коммуникативную компетенцию
Развивающие
- Развивать аудитивные умения и навыки
- Формировать познавательную деятельность ученика
- Развивать умения излагать свои мысли
Воспитательные
- Прививать детям любовь и понимание о необходимости изучения культуры страны изучаемого языка
- Воспитывать чуткое отношение к школе
- Воспитывать творческую личность ребенка
- Формировать умения управления работой в команде, совместной работы в команде
I. Организационный момент
T.: It’s time to say “Hello” (3 times)
And start our lesson.
PP.: Hello! (3 times)
T.: I’m very glad to see you too. Sit down, please, and let’s begin our lesson. Today we shall speak about our school and at the end of the lesson you are to answer my question: Are you happy at our school?
That’s why let’s review the rhyme about school (слайд 2):
Mind the clock
And keep the rule;
Try to come
It time to school!
II. Основная часть
1. Активизация лексики по теме. Работа с интерактивной доской.
First of all let’s review the words and remember how to write them in English. Let’s play the game “The broken type-writer” (слайд 3). Дети вставляют пропущенные буквы электронным маркером.
Now P. read the words and you repeat them all together and translate. Well done!
Now connect the words. To spend weekends, money; to go abroad, shopping; to miss Maths lessons, parents; to take care of, pictures.
2. Аудирование (видеофайл) Now let’s watch and listen about Mag’s school.
Коммуникативная задача: You should answer two questions:
1. What’s the girl’s favourite subject?
2. What does she do in the lessons?
Very good!
- Choose the right ending.
3. And let’s remember your first of September and tell about your first day at school this year using the following word combinations. (слайд 4) What tense will you use (Present, Past or Future Simple)?
Дети по цепочке составляют предложения о 1 сентября в прошедшем времени.
III. Физкультминутка
- Let’s relax, sing and do some sport exercises. (“Ten little fingers” video)
IV. Развитие коммуникативных способностей
4. - Say what teachers and pupils do in the lesson:
- give nicknames
- ask clever questions
- discuss problems
- explain grammar rules
- learn poems by heart
- give instructions
- talk during the break
- do homework every day
- give bad marks
- get good marks
5. Групповая работа. Now let’s divide into two groups. One group is from Britain. The other group is from Russia. They will talk about British and Russian schools. Выступление учащихся. Они отвечают на вопросы.
- When does the school year start in Britain (in Russia)?
- At what age do students go to a secondary school?
- Do British (Russian) students wear a school uniform?
- Do students in Britain (in Russia) learn foreign languages at school?
- What school holidays do British (Russian) students have?
- How long does a lesson last?
6. You have worked hard and now let’s have a rest and solve a crossword. Then you will answer the question: Are you happy at our school?
- We are happy at our school!
V. Домашнее задание.
Написать сочинение “Моя школа” (5-10 пред)