Цели:
Образовательные:
- развивать навыки монологической, диалогической речи;
- активизировать употребление в речи изученных лексических единиц;
Развивающие:
- развивать мышление, творческую фантазию, познавательный интерес;
- развивать умения коллективного речевого взаимодействия;
Воспитательные:
- развивать интерес к стране изучаемого языка;
- формировать лингвистическую и социокультурную компетенцию;
- совершенствовать навыки работы в коллективе.
Задачи:
- закрепить употребление в речи Past Simple;
- активизировать употребление лексики страноведческого характера;
- развивать умения оценивать работу на уроке.
Тип урока: комбинированный урок обобщения и систематизации знаний, направленный на развитие и активизацию навыков говорения, чтения, аудирования и письма.
Оснащение: карта Великобритании, раздаточный материал, презентация, учебник New Opportunities (Elementary) Michael Harris, David Mower, Anna Sikorzinska.
Ход урока
1. Организационный момент.
Teacher: Good morning, my friends! Good morning, dear guests! Welcome to our lesson, welcome to the world of English! Join our trip!
2. Введение в тему урока. Речевая разминка.
Let’s start our lesson with a short quiz. Write down the first letters and you’ll see what we are speaking about today. (Приложение 1) What do you know about this country?
3. Повторение и закрепление грамматического материала.
The UK is a country with a great history. What grammar forms can help you to speak about the past? In your groups work with the cards and revise irregular verbs.
If you are ready, do the task about Past Simple. (Приложение 2)
4. Проверка домашнего задания. Фонетическая зарядка.
Open your Student’s Books at page 53. Which of the places would you like to visit?
5. Физкультминутка.
Now we’re flying over Scotland. What is it famous for? Of course,its castles. And some of them have spooky history. I see you’re a bit tired. Let’s sing and relax with a skeleton. (Skeleton Dance)
6. Расширение знаний по изучаемой теме.
Do you know any British famous people? Match the names and the information about them. (Приложение 3) Listen to a famous poem written by Robert Burns.
7. Закрепление изученного материала.
Now let’s visit some historical places in the capital of Great Britain. Read the texts and answer the questions. (Приложение 4)
8. Аудирование в формате ГИА. Взаимоконтроль.
Here is a story about the Queen. Listen and do the tasks. Then swap your papers and check the answers.
9. Домашнее задание.
For the next lesson you have individual tasks. Find some more information about these places and be ready to speak about them.
10. Подведение итогов. Оценка работы на уроке. Рефлексия.
Now in groups discuss your work at the lesson and give marks.
Leaving the classroom put your magnet on the board according to your feelings
and emotions.