Цели и задачи урока:
- Введение и первичное закрепление новой лексики по теме “Food”.
- Развитие навыка диалогической речи.
- Тренировка формы Past Simple у неправильных глаголов.
- Тренировка грамматики Past Simple; Present Simple.
- Активизация навыков орфографии (кроссворд).
Оборудование: CD-проигрыватель, экран, проектор, компьютер, игрушки с изображением еды (фрукты, овощи, мясо и т.д.)
ХОД УРОКА
1. Организационный момент
– Good morning, pupils! I am glad to see you.
2. Сообщение темы и целей урока
Today you will do tasks with verbs, listen to the new words and irregular verbs,
Listen, read and make your dialogue on topic “Food”.
3. Речевая разминка. Слайд 1 (Приложение 1)
Let’s start with the poem. Учитель изображает содержание заданного стихотворения “What Do I Like?” на экране.
What do I like?
I like ice-cream.
She likes sweets.
I like cookies.
He likes cheese.
I like coffee.
She likes tea.
I love you.
Do you love me?
4. Повторение грамматики. Слайд 2
– Now we are going to train using the Irregular Verbs.
Соревнование между командами “Oranges” и “Apples”.
(Деление группы на команды можно провести ,
разрезав картинки фруктов на части-надо собрать
фрукт, собрал картинку твоего фрукта-получится
команда).
Кроме того, что учащиеся должны правильно
назвать вторую форму глагола, они используют его
в своих предложениях. Только после этого команда
получает очко.
Можно попросить учащихся комментировать ответы
одноклассника с помощью клише:
I’m afraid you’re not right.
Yes, you are right.
The team “Oranges”:
Get up
Have
Give
See
Come
Drink
The team “Apples”:
Go
Take
Say
Eat
Can
Put
5. Введение новых неправильных глаголов. Слайд 3
– Learn new Irregular Verbs. Read the verbs after me. Do it yourself.
Учащиеся переписывают неправильные глаголы в
словарики.
- Swim-swam
- Run-ran
- Know-knew
- Think-thought
Say that you did it too:
- I swam in the swimming –pool yesterday.
- I ran at the stadium in the morning.
- I knew his mother.
- I thought so.
6. Введение новой лексики. Слайд 4 (Приложение 1)
– What is our topic?
Let’s learn some new words on the topic
- Potato
- Tasty
- Buy-bought
This is a potato. Your parents like to eat meat and potatoes
– Sweets are very tasty. Apples are very tasty too.
She has bought a lot of fruit and vegetables. You always buy food in the shop.
7. Работа в парах
Упр. 4, стр. 58.
– Say what your classmate likes.
– What you can see;
– What you like (don’t like);
– What your sister (brother) likes (doesn’t like) to eat (drink) for breakfast (lunch,
dinner, supper);
– What you ate (drank) yesterday;
– What your father bought yesterday.
8. Физкультминутка
My head, my shoulders,
My knees, my toes.
And we all clap hands together.
My eyes, ears,
My neck, my back
And we all clap hands together.
9. Обобщающее повторение. Слайд 5 (Приложение 1)
Работа по группам: “Green”, “Red”, “Blue”(можно в
мешочек положить монетки разного цвета и
вытащить цвет своей команды )
– Name the given sounds. The “Green” team will read the words with the sound [I:].
The “Red” team will read the words with the sound [e]. And the “Blue” team will
read the words with the sound [u:].
Команда “Green” выбирает и читает слова со звуком
[I:]. Слайд 6.
Команда “Red” читает слова со звуком [e].
Команда “Blue” читает слова со звуком [u:].
[I:]: eat, sweet, cheese, hide-and-seek, please, meat, clean, teacher, tea, ice-cream;
[e]: bread, bed, breakfast, ate, twelve, many, every;
[u:] : usually, juice, soup, could, two, blue.
10. Работа с диалогом. Слайд 7 (Приложение 1)
– Dino! Would you like some ___?
– Yes, ___.
– Here you are.
– Thank you. May I have some___, please?
– Of course! Help yourself!
– ___you.
– You are welcome!
Look at the dialogue and try to guess what words are missing?
Let’s listen to the dialogue and check your answers.
Read the dialogue, you may change some words and make your own dialogue. Act out your
dialogue, please!
11. Итог урока
Учитель подводит итоги, оценивает работу учеников.
– What new words do you remember? Name them, please.
– The lesson is over.
Your home task is a crossword on topic “Food” and act out your own dialogue, please. (Приложение 2)
Список источников:
1. УМК Английский язык И.Н. Верещагина, Т.А.
Притыкина. Учебник. Москва «Просвещение» 2011
2. УМК Английский язык И.Н. Верещагина, Т.А.
Притыкина. Книга для учителя. Москва
«Просвещение» 2011.
3. Поурочные разработки по английскому языку Г.Г.
Касимова, А.Д. Князева
Москва «Вако» 2007
4. Журнал “Speak out” №2-3 1997.
5. Журнал “Speak out”№1 1999г.
6. Longman. Dictionary of contemporary English
7. http://images.yandex.ru/
8. http://www.google.ru/imghp?hl=ru&tab=Ti
9. https://urok.1sept.ru/
10. http://www.uchportal.ru/