Цели:
- Повторение изученного лексического материала по теме : “Professions; Characteristics”.
- Развивать навыки монологической речи у учащихся.
- Развивать память, внимание, устную речь у учащихся.
- Формировать и развивать навыки работы в группе.
- Воспитывать интерес к изучению английского языка.
Оборудование: учебник Биболетова М.З. “Enjoy English-3”, рабочая тетрадь, иллюстрации по теме, раздаточный материал (индивидуальные карточки для игры).
Ход урока
Основные этапы | Содержание |
1. Организационный момент | Boys and girls, good morning! I am very glad to see you. Sit down, please. |
2. Речевая разминка: Повторение стихотворения “What are you going to be?” (Рис. 1) |
What date is it today? What day is it today?
Who is absent in our group? So, let’s begin our lesson. First of all let’s revise the poem “What are you going to be?” (учащиеся повторяют стихотворение за учителем, затем самостоятельно заменяют названия профессий в стихотворении). |
3. Сообщение темы: | So, can you tell me what is the topic of
our lesson? What are we going to talk about? Look at the blackboard and at the pictures. They will help you. |
4. Проверка домашнего задания. (Рис. 2) |
Now, let’s check up our home task. Look at
the blackboard, here you can see 4 questions. Your task was to answer
these questions. We will do it in pairs. Someone will read the questions
and someone will answer them. (работа в парах) – What job is the most popular among your friends? (I think…) – What jobs are typical for men and women? (The typical jobs for men are…) – What characteristics are necessary for a nurse, a lawyer, a teacher? (A lawyer should be…) – What are you going to be in 10 years time? (I am going to be a …because…) |
5. Основная часть: а) повторение лексического материала; b)работа с текстами(повторение содержания); c) Проведение игры (по содержанию текстов) (Рис. 3) d) индивидуальные карточки для игры(раздаточный материал) е) резерв. |
On the blackboard you can see the words
with missing letters. Fill the blanks, please. – d_nger_us A politi_ian J_b Impo_tant Ide_l To avo_d A b_llet-pr_of vest To tr_at D_seases Cl_ent Now open the books at p.49 ex.27 and read the texts about bodyguards and vets to revise the main idea of these texts. Close your books and let’s check up your memory. Split into two teams. Each team will get the cards with different tasks. For the right answers you’ll get points. At the end of the game we’ll see who will be the winner. GAME: Tasks:
(В конце игры подсчитать кол-во очков, определить победителей). – Crossword; – Write characteristics for these professions. |
6. Подведение итогов: Выставление оценок: 7. Домашнее задание: |
– Did you like the lesson? – Your marks are… Tomorrow you will have Progress Check №3. Be ready for the test! |