Повторительно-обобщающий урок по теме "Еда"

Разделы: Иностранные языки


Повторительно-обобщающий урок по теме «Еда» был проведён в 3 классе, по окончанию изучения модуля «All the things I like». Данный урок был дан по УМК Spotlight, авторы Быкова Н.И., Дж.Дули, Поспелова М.Д., Эванс В. Издательство: Москва «Просвещение» 2007 год.
В ходе урока дети готовились к пикнику и выполняли различные упражнения по данной теме.
Урок был оснащён  DVD «Food in Britain», DVD к УМК «Spotlight», кассета с песней «Five fat sausages», карточки по теме «Еда», раздаточный материал (Shopping List), домино (карточки с картинками и названиями продуктов), фотографии с изображением пикника и главных героев учебника Lulu and Larry.
Ребята с удовольствием работали, выполняли различного рода задания, так как урок был необычный.

Задачи урока:

  • Развивать коммуникативные умения учащихся в говорении, чтении, понимании на слух на английском языке.
  • Формировать интерес к дальнейшему изучению английского языка
  • Развивать творчество, мышление, самостоятельность, воображение, фантазию.
  • Развивать уважение к другой культуре.

Оснащение урока: DVD «Food in Britain», DVD к УМК «Spotlight», кассета с песней «Five fat sausages», карточки по теме «Еда», раздаточный материал (Shopping List), домино (карточки с картинками и названиями продуктов), фотографии с изображением пикника и главных героев учебника Lulu and Larry.

ХОД УРОКА

– Good morning boys and girls. I am glad to see you. Good morning our guests. We are glad to see you too. We are going to have an unusual lesson today. We are going to have a picnic.

         

–  Children! Look at these pictures. What is it? How do you think? Is it a picnic?
P: Yes, it is.
T: What do we usually do at a picnic?
P: We eat, sing, dance, play games.
–  So today we’ll try to entertain ourselves and our guests at a picnic.
–  Open your books at page 42 Ex.1. Let’s sing a song about favourite food.

– Now you’ll say about your favourite food.

Вопросы к ученикам:

– What’s your favourite food?
– What about you?
– Do you like sausages?
– Do you like pizza or burgers?
– Do you like to drink milk or orange juice?

– Children! What can we take for our picnic? There is some food. Come here and choose the word and match food with the word.

– Is it correct? Read the words all together.
– What should we do to prepare for a picnic. We should buy some food and make a shopping-list. You have got shopping lists, watch video and tick, what people buy  for a picnic in Britain.
( I’ll see your shopping lists later, give them to me).
– And what can we say about shopping lists in our country. Read please Ex.4 p.47 and write down in your notebooks. (ice-cream, apples, bananas, chicken)

– Children! Do you like sausages? Let’s take sausages with us for a picnic.

(Ребята пританцовывая поют песню «Five fat sausages»)

– Children! Let’s invite our friends Lulu and Lary to a picnic but we don’t know what they like.

(Смотрим фрагмент с вопросительными предложениями, DVD к УМК «Spotlight» по теме «Еда»)

–  Now we know what Lulu and Lary like and we can invite them.
– And now open your books and do Ex.2 p.54. Read the task. What variant is correct?
– Now we’ll repeat the words some and any. When do we use some, when any?

Ex.3 p.54.

– Let’s see how you understand it.

Закрепление лексики

– So, let’s see once again what we can take for our picnic. You should make a chain of words and pictures.

(Ребята собирают домино в группах, кто быстрее).

– Do you like our lesson? Your work was very good. I think you are ready for our picnic.
– Open your diaries and write down your homework. Your homework will be to make up  language portfolio p.8 about picnic in your family.