Повторительно-обобщающий урок по теме «Еда»
был проведён в 3 классе, по окончанию изучения
модуля «All the things I like». Данный урок был дан по УМК
Spotlight, авторы Быкова Н.И., Дж.Дули, Поспелова М.Д.,
Эванс В. Издательство: Москва «Просвещение» 2007
год.
В ходе урока дети готовились к пикнику и
выполняли различные упражнения по данной теме.
Урок был оснащён DVD «Food in Britain», DVD к УМК «Spotlight»,
кассета с песней «Five fat sausages», карточки по теме
«Еда», раздаточный материал (Shopping List), домино
(карточки с картинками и названиями продуктов),
фотографии с изображением пикника и главных
героев учебника Lulu and Larry.
Ребята с удовольствием работали, выполняли
различного рода задания, так как урок был
необычный.
Задачи урока:
- Развивать коммуникативные умения учащихся в говорении, чтении, понимании на слух на английском языке.
- Формировать интерес к дальнейшему изучению английского языка
- Развивать творчество, мышление, самостоятельность, воображение, фантазию.
- Развивать уважение к другой культуре.
Оснащение урока: DVD «Food in Britain», DVD к УМК «Spotlight», кассета с песней «Five fat sausages», карточки по теме «Еда», раздаточный материал (Shopping List), домино (карточки с картинками и названиями продуктов), фотографии с изображением пикника и главных героев учебника Lulu and Larry.
ХОД УРОКА
– Good morning boys and girls. I am glad to see you. Good morning our guests. We are glad to see you too. We are going to have an unusual lesson today. We are going to have a picnic.
– Children! Look at these pictures. What is it? How do you think? Is it a
picnic?
P: Yes, it is.
T: What do we usually do at a picnic?
P: We eat, sing, dance, play games.
– So today we’ll try to entertain ourselves and our guests at a picnic.
– Open your books at page 42 Ex.1. Let’s sing a song about favourite food.
– Now you’ll say about your favourite food.
Вопросы к ученикам:
– What’s your favourite food?
– What about you?
– Do you like sausages?
– Do you like pizza or burgers?
– Do you like to drink milk or orange juice?
– Children! What can we take for our picnic? There is some food. Come here and choose the word and match food with the word.
– Is it correct? Read the words all together.
– What should we do to prepare for a picnic. We should buy some food and make a
shopping-list. You have got shopping lists, watch video and tick, what people buy
for a picnic in Britain.
( I’ll see your shopping lists later, give them to me).
– And what can we say about shopping lists in our country. Read please Ex.4 p.47
and write down in your notebooks. (ice-cream, apples, bananas, chicken)
– Children! Do you like sausages? Let’s take sausages with us for a picnic.
(Ребята пританцовывая поют песню «Five fat sausages»)
– Children! Let’s invite our friends Lulu and Lary to a picnic but we don’t know what they like.
(Смотрим фрагмент с вопросительными предложениями, DVD к УМК «Spotlight» по теме «Еда»)
– Now we know what Lulu and Lary like and we can invite them.
– And now open your books and do Ex.2 p.54. Read the task. What variant is correct?
– Now we’ll repeat the words some and any. When do we use some,
when any?
Ex.3 p.54.
– Let’s see how you understand it.
Закрепление лексики
– So, let’s see once again what we can take for our picnic. You should make a chain of words and pictures.
(Ребята собирают домино в группах, кто быстрее).
– Do you like our lesson? Your work was very good. I think you are ready for our
picnic.
– Open your diaries and write down your homework. Your homework will be to make up
language portfolio p.8 about picnic in your family.