Ду1лы5 580ере. Шарт 47йк8леше.
Ма5сат:
- 5ылым тема4ы буйынса 90л8штерелг8нд8р0е система2а 4алыу 48м т8р8н8йте9;5ылымды6 шарт 47йк8леше мен8н таныштырыу;
- у5ыусылар0ы6 уйлау,фекерл89 48л8тен,телм8рен 91тере9 48м 490 байлы2ын арттырыу;
- ду1лы5, ысын ду1лы5 тура4ында т8рби89и 86г8м8;
Актив 90л8штере9 7с7н 49008р: бо00а шыу0ы5,5апыл, ярылды, яр0ам итерг8,батып 9лер инем, был х8лд8н 4у6,у6ышлы, д8рес 5алдырыу.
Йы4азландырыу: проектор, компьютер, магнитофон, указка, н80ек 48м
5алын 4у0ын5ылар0ы6 таблица4ы,
Д8рес барышы
I.Ойоштороу м8ле.
- ;аумы4ы2ы0!Ултыры2ы0!Психологик минут(позитив).
-Балалар х80ер «танышыу уйынын уйнап алабы0».
-Ребята, сейчас поиграем в игру «Танышыу».
- Мин 90емде6 исемемде 8йт8м,8 4е0 90еге00е6.
-Я говорю своё имя, а после моего вопроса - своё.
-Мин Лилия Хисматулловна.
-* 4ин кем? (музыка 5уйыла)
II. Д8ресте6 тема4ы 48м ма5саты мен8н танышыу. 1-се Слайд №1 «Ду1лы5 580ере».
-Б7г7н д8рест8 бе0 ду1лы5 580ере тура4ында 47йл8шербе0,5ылымды6 шарт 47йк8лешен белербе0,я6ы 49008р 7йр8нербе0.
- Ребята, сегодня на уроке узнаем новые слова, поговорим о цене дружбы, узнаем об условном наклонении глагола.
-Д8фт8р08 числоны, а0на к7н7н я0ыу.
III. –Баш5ортса та0а, д7р71 47йл8ше9 7с7н тын юлдарына, телг8 артикуляцион к9неге908р эшл8йек.
-Чтобы чисто, выразительно, правильно выговаривать, произносить слова сделаем артикуляционное упражнение для дыхательных путей и языка.
А)
- телде шартлатыу- цоканье,
- телде у62а ,4ул2а й7р7т79-язык водим как маятник,
- телде теш ара4ына 5уйып тартып алау – язык ставим между зубами и убираем,
Б )2-се слайд«%ыш5ы урман» еб8рел8. Включается слайд №2 «Зимний лес». Баш5орт телене6 7нд8рен 5абатлау.
-Афариндар!
В) Рус телене6 7нд8рен баш5орт телене6 7нд8ре мен8н са2ыштырыу.
- {О}- олатай, оло, Оля.
- {А}- алма, а2ай, Айбулат,Анна.
- {Ы}- балы5,сыр.
- {Э} – эт, этаж.
Г) Ижект8р0е йылмай2ан кешел8р мен8н у5ыу. Та5тала.
-Афариндар! 7нд8р0е д7р71 8йтерг8 7йр8ндек.
IV. (ТК*Н 49008р0е 5абатлау.Д8реслек мен8н эш 83- с7 битт8.
А) –(тк8н д8рест8ге 4абатлайы5.
-Сейчас повторим слова прошлого урока.
-Д8реслект8р0е асы2ы0 83- с7 бит.
- Хор мен8н 8йт8бе0. –Башта мин, шунан 4е0.
-Все произносим хором. - Сначала я произнесу, потом вы.
-Афариндар! Бик я5шы!
Б) ?йг8 эште тикшере9.
- Ошо 49008р0е 5улланып ду1ы2ы0 тура4ында 7й08 кеск8й инша я02ан4ы2ы0.-Используя эти слова вы дома написали мини-сочинение.
-Послушаем…
-Хотелось бы послушать…
-Р8хм8т бик я5шы. -Афарин!
-Б7т8 эшт8р тикшерел8с8к 48м ба4аланаса5.
-Все работы будут проверены и каждый, получит оценки.
V. Т7п 7л7ш.
1) –Ду1лы5 тема4ын бе0 б7г7нг7 д8рест8 л8дауам итербе0.-Тему дружба мы продолжим и на сегодняшнем уроке. (музыка 5уйыла «Кот Леопольд» й8н49р8тен8н).-
-Нинд8й таныш й8н49р8тене6 геройына ошо 49008р хас:
«Балалар 8й08ге0 ду1 й8ш8йек!»?
-Кому из героев известного мультфильма принадлежат слова: «Ребята давайте жить дружно!»?
-Д7р71. -Афариндар! Бик я5шы!Был Кот Леопольд!
- Ошо герой0ар бе0г8 яр0ам итер08р. Бе0 улар0ы баш5орт телене6 грамматика4ын 48м 5ылымдар тура4ында я6ылы5тар 7йр8тербе0.
2) 3-с7 Слайд «Кот Леопольд».
-Кот Леопольд5а 5ылым тура4ында белемен и1к8 алыр2а яр0ам ит8йек. - Ним8 ул 5ылым?
-Ребята, давайте поможем вспомнить Кот Леопольду: - Что такое глагол?
-Р8хм8т бик я5шы. -Афариндар!
3) 4-се слайд.
-Вы знаете «Как сказать слово глагол по- башкирски»?( %ылым).
4) 5-се слайд.
-%ылымдар2а ми1алдар килтереге0 8ле?
-Сейчас я вас попрошу привести примеры глаголов. -Можете воспользоваться текстом из учебника. (я0а,бара,кил8,ала).
5) 6- сы слайд.
-Кем и1л8й, 5ылымдар нисек 90г8р8л8р?
-Кто помнит как изменяются глаголы?
(зат мен8н,заман мен8н,4ан мен8н)
-Ми1алдар килтереге0.-Приведите примеры.
6) 7-се слайд.
-Афариндар! %ылымдар тура4ында к9п бел8бе0 ик8н.
7) 8-се слайд.- Кот Леопольд ничего не знает о наклонениях глаголов давайте поможем. -Оказывается глаголы имеют наклонение.
-%ылымдар0ы6 нинд8й 47йк8лешт8рен бел84еге0?(х8б8р 4.,бойоро5 4.,тел8к 4.,)
-Какие наклонения глаголов вы знаете?
-Шулай0а 5ылымдар0ы6 шарт 47йк8леше бар.
-А также глаголы имеют условное наклонение.
VI. 9-СЫ СЛАЙД. -Д8фт8р08 я0ыу теманы я0ы2ы0 8ле.
-Запишем в тетради тему урока.(Ду1лы5 580ере. Шарт 47йк8леше.)
9-СЫ СЛАЙДты еб8ре9.%а2и08не а6латыу.
-Балалар, шарт 47йк8леше нинд8й ял2ау0ар яр0амында я4ала?
- Ребята, как образуется условное наклонение глагола? (-4а,-48 + зат ял2ау0ары) (3 у5ыусынынан 4орар2а).
- Кот Леопольд5а яр0ам иттекме? Ду1тар2а яр0ам итерг8 к8р8к.
VII.(тк8н теманы ны2ытыу.
-222-се к9неге9г8 бирелг8н эшен у5ыйы5 8ле.- Балалар,1-се 7л7шт7 ген8 эшл8йбе0.Баш5а 47йл8мд8рен 7й08 т707р47г70.Башта телд8н,шунан та5тала.
-Прочитайте задание к упражнению 222.
-Ребята, выполним только 1-е задание. - Пишем с проговариванием.-Прочитай что написал.-Дальше продолжит…
;ы2ымта: -Балалар, шарт 47йк8леше 5ылымы нинд8й ял2ау0ар
яр0амында я4ала?
- Ребята, как образуется условное наклонение глагола? (-4а,-48 + зат ял2ау0ары) (3 у5ыусынынан 4орар2а).
VIII. Ял минуттары.
IX. ;90лек эше.11-се Слайд. «Х8терг8 4ал,к9сереп ал!» (5а2ы00а 49008р).
-;е00е6 алды2ы00а 49008р. ?й08 ошо 49008р0е к9сереп алы2ы0 48м ятла2ы0.
-;9008р0е 5абатлайы5!-Скажем вместе!
X. Текст 71т7нд8 эш.12-се Слайд.
-;е00е6 алды2ы00а «Ду1тарымды6 яр0амы» тиг8н текст.Слайд5а 5ара2ы0.-;9р8тт8 кемд8р0е к9р84еге0?
1) У5ытыусыны6 у5ыуы.
2) Т8ржем8 эше.
3)У5ыусылар0ы6 5ыс5ырып у5ыуы.
4) - Экранда текст бирелг8н, унда 47йл8мд8р бер т8ртипт8 килм8й08р.-;е00е6 эшеге0-47йл8мд8р0е 49р8тт8рен8 тап килтереп т707рг8. -Ваша задача к каждой иллюстрации подобрать соответствующие предложения. Сопоставьте предложения.
5)
-Шарт 47йк8леше 5ылымдары бул2ан 47йл8мд8р0е табы2ы0 8ле.
-Улар0ы ысын ду1тар тип атар2а буламы?
-Ребята этих детей можно ли считать настоящими друзьями?
—Как бы вы поступили в данной ситуации?
-Как на месте друзей ? (мальчика).
- Балалар, ду1тар ауыр са5та 4ынала.
-Ребята, друзья познаются в беде.
-Ду1тар0ы6 580ерен белерг8 к8р8к.Баш5ортостан – ду1лы5 иле,48р Бер милл8т уны6 г7л7.
-Наша республика крепка, так как мы ценим дружбу между народами.
X. Д8рес а0а2ы.
1) Йом2а5лау.
- У5ыусылар бе0 4е00е6 мен8н нинд8й я6ылы5 белдек?
-Ребята, что нового узнали на уроке?
-Ним8 тура4ында 47йл8штек?
-Балалар, шарт 47йк8леше 5ылымы нинд8й ял2ау0ар яр0амында
я4ала?
2) ?йг8 эш: 5а2и08не ятлар2а, 222-се к.,5 47йл8м т707рг8.
3) Ба4алау.
XI. Балалар 5улдарына тотоноп,хушлашалар.
Йыр0ы у5ытыусы баш5ара.Музыка 5уйыла.
*й08ге0, ду1тарым,йырлайы5 берг8
И6 матур йыр0ар0ы 4айлап 5ына
И6 матур йыр0ар0ы 4айлап 5ына
Й8ш8йек донъяла 4айрап 5ына.