Данный урок проводится в 5 классе.
УМК: «Enjoy English» Биболетова М.З., Трубанева Н.Н.
Тип урока: Урок обобщения и систематизации знаний
Цели:
- закрепление знаний учащихся по пройденному лексическому и грамматическому материалу;
- формирование коммуникативной компетенции.
Задачи:
- активизировать навыки построения и употребления разделительных вопросов;
- развивать навыки аудирования, чтения, письма;
- развивать речевые умения учащихся, мышление, память;
- воспитывать взаимоуважение, чувство ответственности, сотворчества, самореализации.
Ход урока
№ этапа/время | Этап урока | |
1 3 min. |
Организационный момент Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! Sit down, please! Today we have an unusual lesson. Our topic today is I know/don’t know tag-questions, don’t/do I? What is it? What shall we do? How can we do it? During this lesson you’ll get cards for each right answer or task, the more you have – the higher is your mark. Good luck! |
Good morning! Thank you! It is a tag-question. We shall answer it. We’ll make some tasks. |
2 3 min. |
Активизация лексического материала Group task – play «Mushrooms» Task: match the mushrooms and the baskets. Verbs (am, is, are, have, has, had, must, could, can, was, were, do, does, did, will) – mushrooms. Baskets are: «to be», «to have», «modal», «auxiliary». 1 group – 2 cards 2 group – 1 card 3 group – 0 card |
|
3 5 min. |
Аудирование Listen to the tape, decide if the translation is correct or not. The yellow card is «true» and the green card is «false». Right answer – 1 card Appendix1 |
|
4 10 min. |
Активизация грамматического материала Task: match «animals» (1st part of tag-question) and «tails». Right answer – 1 card |
|
5 2 min. |
Физкультминутка Verse «Do it» |
|
6 10 min. |
Развитие навыков диалогической речи Pair Task: transform sentences using tag-questions to make dialogs. Act out dialogs. Right dialog – 1 card each pupil |
Act out dialogs |
7 9 min. |
Test yourself Task: test cards «Make tag-questions». Appendix 2 |
Do testcards |
8 3 min. |
Подведение итогов урока. Рефлексия. Домашнее задание How can each of you answer our tag-question? Count your cards. Your marks are …. Your homework is ex. 9 p 14WB. Thank you for your work. The lesson is over. Good bye. |