Разделительные вопросы

Разделы: Иностранные языки


Данный урок проводится в 5 классе.

УМК: «Enjoy English» Биболетова М.З., Трубанева Н.Н.

Тип урока: Урок обобщения и систематизации знаний

Цели:

  • закрепление знаний учащихся по пройденному лексическому и грамматическому материалу;
  • формирование коммуникативной компетенции.

Задачи:

  • активизировать навыки построения и употребления разделительных вопросов;
  • развивать навыки аудирования, чтения, письма;
  • развивать речевые умения учащихся, мышление, память;
  • воспитывать взаимоуважение, чувство ответственности, сотворчества, самореализации.

Ход урока

№ этапа/время Этап урока  
1
3 min.
Организационный момент

Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! Sit down, please!
Today we have an unusual lesson. Our topic today is I know/don’t know tag-questions, don’t/do I? What is it? What shall we do? How can we do it?
During this lesson you’ll get cards for each right answer or task, the more you have – the higher is your mark. Good luck!


Good morning! Thank you!
It is a tag-question. We shall answer it. We’ll make some tasks.
2
3 min.
Активизация лексического материала

Group task – play «Mushrooms»
Task: match the mushrooms and the baskets.
Verbs (am, is, are, have, has, had, must, could, can, was, were, do, does, did, will) – mushrooms. Baskets are: «to be», «to have», «modal», «auxiliary».
1 group – 2 cards
2 group – 1 card
3 group – 0 card
 
3
5 min.
Аудирование

Listen to the tape, decide if the translation is correct or not. The yellow card is «true» and the green card is «false».
Right answer – 1 card
Appendix1
 
4
10 min.
Активизация грамматического материала

Task: match «animals» (1st part of tag-question) and «tails».
Right answer – 1 card
 
5
2 min.
Физкультминутка
Verse «Do it»
 
6
10 min.
Развитие навыков диалогической речи

Pair Task: transform sentences using tag-questions to make dialogs. Act out dialogs.
Right dialog – 1 card each pupil


Act out dialogs
7
9 min.
Test yourself

Task: test cards «Make tag-questions».
Appendix 2


Do testcards
8
3 min.
Подведение итогов урока. Рефлексия. Домашнее задание

How can each of you answer our tag-question? Count your cards. Your marks are …. Your homework is ex. 9 p 14WB. Thank you for your work. The lesson is over. Good bye.
 

Приложения 1–2, Презентация.