Цель урока: повторение лексики и речевых клише по теме “Food ”.
Задачи:
- развивать монологическую и диалогическую речи учащихся.
- развивать мышление, память, внимание и воображение учащихся;
- воспитывать уважительное отношение к вкусам и привычкам других людей.
Оборудование: мультимедиа установка.
Работа на уроке осуществляется с помощью электронного учебника по теме Food.
Teacher: Good morning, students.
Students: Good morning.
Teacher: How are you?
Students: We are fine, thank you. And you?
Teacher: I’m fine. Sit down, please. Today we are going to review the material according to topic “Food”. We know a lot of yummy words and I think it will be interesting to revise them. (Учитель начинает демонстрацию Презентации 1) First of all, let’s listen to the song and sing it. (Приложение 1)
Students:
What do you like to eat for breakfast?
I like to eat cereal for breakfast.
What do you like to eat for breakfast?
I like to eat cereal for breakfast.What do you like to eat for breakfast?
I like to eat toast for breakfast.
What do you like to eat for breakfast?
I like to eat toast for breakfast.What do you like to eat for breakfast?
I like cereal and toast for breakfast.
Teacher: Very well, thank you. Now let’s watch the video and repeat the words after the speaker.
(Дети повторяют слова за диктором – Приложение 2)
Teacher: So nice of you! I see you can pronounce it right. What about the reading? I will show you the words and you read it.
(Учитель запускает Презентацию 2, дети читают слова)
Students: Chicken, vegetables, ice cream, chocolate, pizza, eggs, cheese, chips, burger, sandwich, jelly, milk, water, juice, lemonade, coke, meat, sausages, potatoes, carrots, biscuits, cake, pasta, rice.
Teacher: Good job. You know all the words very well. I think it’s time for training your memory. In exercise you should match the words to the pictures. (В электронном учебнике учитель заходит в раздел – Отработка лексического материала, и запускает первое упражнение; дети по одному выходят к доске и соединяют слово и картинку – Приложение 3).
Teacher: Thanks. Now exercise 2. The task is the same.
(В электронном учебнике учитель заходит в
раздел – Отработка лексического материала, и
запускает второе упражнение; дети по одному
выходят к доске и по цепочке соединяют слово и
картинку – Приложение 4).
Teacher: The next exercise will help you to spell the words correctly. Write down the words in the blanks.
(В электронном учебнике учитель заходит в раздел – Отработка лексического материала, и запускает третье упражнение; дети по одному выходят к доске и набирают на клавиатуре слова – Приложение 5).
Teacher: This exercise makes your more attentive. Find the words in the puzzle.
(В электронном учебнике учитель заходит в раздел – Отработка лексического материала, и запускает четвёртое упражнение; дети по одному выходят к доске и выделяют найденные слова в кроссворде – Приложение 6).
Teacher: OK. It’s time for a Test. Choose the right variant.
(В электронном учебнике учитель заходит в раздел – Отработка лексического материала, и запускает пятое упражнение; дети выбирают правильный вариант – Приложение 7).
Teacher: Well done. The words which you know should be useful. At this moment we are going to make a dialogue with the help of these words. Listen and try to remember.
(В электронном учебнике учитель заходит в раздел – Работа над диалогом, и запускает шестое упражнение – Приложение 8).
Teacher: Put the phrase in correct order.
(В электронном учебнике учитель заходит в раздел – Работа над диалогом, и запускает седьмое упражнение; дети по одному выходят к доске и расставляют фразу в правильном порядке – Приложение 9).
Teacher: Thank you! And the last task. Lister to the song, memorize what you can buy at the supermarket and ask each other about it.
(В электронном учебнике учитель заходит в раздел – Работа над диалогом, и запускает восьмое упражнение; дети слушают песню, запоминают упоминающиеся продукты, задают друг другу вопрос – What can you buy in the supermarket? И отвечают на него – Приложение 10).
Teacher: Thank you. I hope it was useful work. It is time to end out lesson. Home task is to make a short dialogue. You are at the supermarket. Ask the prize of the product you want to buy. Be polite. . Thank you for your work. It was very interesting to speak to you. Good bye.