Цели урока:
- обобщить грамматический материал: степени сравнения прилагательных;
- практиковать учащихся в устной речи;
- стимулировать их желание общаться и высказываться на английском языке.
Задачи урока:
- обобщение лексического материала по теме « В сельской местности»
- обобщение грамматического материала (степени сравнения прилагательных)
- развитие навыков говорения
Оборудование: лексика для фонетической зарядки; презентации; мяч
ХОД УРОКА
I. Начало урока
Организационный момент
– Good morning, boys and girls! (Good morning!)
– I am glad to see you. (We are glad to see you too)
– Sit down, please.
– Let’s remember our poem:
It’s time to say “Hello”
It’s time to say “Hello”
It’s time to say “Hello”
And start our lesson.
II. Фонетическая зарядка
It’s time to remember the English sounds: [a:]; [i:]; [r]; [i]; [au]
Find and read words with the sound…
Учащиеся ищут слова с определенным звуком из
слов представленных на доске
Слова на доске: farmhouse, cow, hill, road, bridge, river, path, windmill,
field, car, trees, garden, sheep.
III. Речевая разминка
1. – Now let’s remember the forms of Degrees of
Comparison. We shall play with a ball. Will you make up a circle, please? I shall
start a game and throw a ball to Masha. I shall say any adjective I like, for example,
“hot”. Masha will say “hot, hotter, the hottest”. Then Masha will throw a ball to
the next pupil.
Good, hot, big, interesting, short, fat, bad, sad, happy, clever, long, tall, strong,
beautiful, much, little, many clean, wonderful, deep, warm, and cold.
Учащиеся встают в круг, и учитель организует игру
с мячом. Учитель начинает игру и кидает мяч
кому-либо из учеников, называя прилагательное.
Ученик ловит мяч, повторяет прилагательное и
называет его сравнительную и превосходную
степени сравнения.
IV. Совершенствование лексических навыков в устной речи (прилагательные)
1. Can you translate from Russian into English?
Самая глубокая река – the deepest river
Самая старая телега – the oldest cart
Самая чистая ферма – the cleanest farm
Самая прекрасная клумба – the more beautiful flowerbed
Самый лучший дом на ферме – the best farmhouse
Мельница выше, чем церковь – the windmill is the taller than the
church
Дорога длиннее, чем тропинка – the road is longer than the path
Самая быстрая лошадь – the fastest horse
2. Тренировка вопросно-ответной работы
I have prepared some questions for you about our stanitsa.
1. What building is the oldest in our stanitsa? (The church is the oldest
building in our stanitca.)
2. Which street is longer in Kalininskaya Mira Street or Lenina Street? (Mira Street
is longer than Leninа Street.)
3. Which street is shorter in our stanitca Dorozhnaya street or Fadeevа street? (Dorozhnaya
Street is shorter than Fadeevа Street)
4. Which school is the older number 1 or number 2? (The school number 1 is the older
than school number 2)
5. What place is the greenest in Kalininskaya? (The park is the greenest place in
Kalininskaya)
6. What is the best place for riding a bike in our stanitsa? (The park is the best
place for riding a bike in our stanitsa)
V. Физкультминутка
Let’s have a rest. Look at me and recite poem.
Up, down, up, down,
Which is the way?
To London town?
Where? Where?
Up in the air,
Close your eyes –
And you are there?
VI. Актуализация навыков устной речи с использованием грамматических навыков и умений
– Let’s work with computer. Look at the pictures and compare.
– Say some sentences with these words. (Учащиеся
самостоятельно составляют предложения) –
используется презентация (слайды № 1-4)
1. Make up questions and answer them
Учащиеся составляют вопросы и отвечают на них (слайд №5)
2. And the next task for you
– Open brackets (раскройте скобки) (слайд №6)
VII. Let’s describe this picture. Используется презентация (слайд №7)
– Say, what can you see in the picture? – I can see …
– Describe this picture use these sentences.
Учащиеся описывают картинку с помощью данных опор.
VIII. Заключительный этап урока
– That’s all for today. The lesson is over. Thank you for your work.
Учитель объясняет домашнее задание, комментирует оценки.