Цель урока: Зачем людям нужны зоопарки? Осмысление нужности существования зоопарков.
Задачи:
обучающие:
- развивать умение говорения учащихся на уровне подготовленного монологического высказывания по теме;
- развивать у учащихся умение говорения на уровне неподготовленного высказывания в рамках предложения;
- формировать умение делать проекты;
воспитательные:
- привлечь внимание к окружающей действительности, в частности, к зоопаркам;
- воспитывать у учащихся умение коллективной творческой работы;
развивающие:
- развивать культуру публичного выступления;
- развивать логическое мышление;
- расширить лингвистический кругозор учащегося;
- способствовать развитию познавательного интереса, расширять страноведческие знания, лучше осознавать явления окружающей действительности.
Оборудование: раздаточный материал, презентация, фотографии животных, установка для просмотра презентации.
Ход урока
Teacher: Good morning! I’m glad to see you. How are you? First we must train our tongues. Повторяйте за мной слово, если слышите звук:
[ a:]: farm, London, country, garden, funny, path, cart;
[au]:road, owl, cow, ocean, town;
[ei]: whale, flowerbed, mountain, favourite, today;
[i]: live, hill, sea, bridge, windmill, eagle, field, city.
She sells sea shells on the seashore. I’m sure. (Дети проговаривают скороговорку хором медленно, индивидуально быстро).
Look at the blackboard please. (на доске написана фраза: Be careful what you say or do when you visit the animals at the zoo.)
Учащиеся переводят эту фразу с помощью учителя. Учитель обращает внимание учащихся на произношение слова when( на губной звук [w]). Этот звук отрабатывается в режиме T—Cl—P1—P2. Далее следует вопрос учителя.
Teacher: Why should people be careful?
Pupil 1: Some animals are dangerous.
Pupil 2: Some animals are wild and aggressive.
Pupil 3: Some animals are big, others are small.
Teacher: You are more than right. Do you know the animals well?
Pupils: Yes, we do.
Teacher: Let us have a guessing game. The task is to name the animal described by your classmate. Are you ready? Can we start? Please be very attentive, we shall check your answers on the screen.
Учащиеся заранее подготовили друг для друга загадки и по очереди загадывают их.
Pupil 1: It is long and green. It can be very terrible and aggressive. It likes to eat meat and fish. It lives in the water. What is it? ( a crocodile)
Teacher: You can check your answer, looking at the screen. (слайд 1)
Слайд 1
Pupil 2: It is big and brown. It likes to sleep in winter. It has a sweet tooth. It likes to eat honey, berries, fish and meat. It can swim very well but it lives in the forest. What is it?
Слайд 2
Teacher: Check your answers looking at the screen. (слайд 2)
Pupil 3: It is nice, cunning, clever. It lives in the forest. It likes to eat cockerels, hens, rabbits and other small animals. What is it?(a fox) (слайд 3)
Слайд 3
Pupil 4: It is the biggest animal in the world. It lives in the ocean but it is not a fish. What is it? (a whale)
Слайд 4
Pupil 5:It is funny and clever. It lives in the forest in the trees. It can run, jump, climb very well. It can be big or small. It likes bananas. What is it? (a monkey) (слайд 5)
Слайд 5
Pupil 6: It is the second biggest animal in the world. It can eat 300 kilos of food and drink 200 liters of water. It lives in Africa and India, it kind, clever and very intelligent. What is it?
(an elephant) (слайд 6)
Слайд 6
Teacher: Thank you. Good work. I see, that you know the animals very well and can speak about them for a long time. They live around us, but if you want to see exotic animals you should go to the zoo. Am I right? There are many zoos in the world, but we shall speak about London Zoo today.
Сегодня на уроке мы будем говорить о Лондонском зоопарке и о животных, которые там живут. Мы являемся членами зоологического сообщества и ухаживаем за некоторыми животными, о которых и поговорим. В конце урока подведём итоги всей работы, которую проделали по данной теме. Нам будет необходимо решить, зачем нужны зоопарки.
So we start. Imagine yourselves in London. (фото Лондона, слайд7) Tell me, please, what London is famous for? May be you know some places of interests. Remind me of them.
Pupil 1: London is famous for Big Ben.
Pupil 2: London is famous for Buckingham Palace.
Pupil 3: London is famous for Westminster Abbey.
Pupil 4: London is famous for parks.
Teacher: You are more than right. Could you please name these parks?
Pupil 5: They are Hide Park, Regent’s Park and others.
Teacher: What is the Regent’s Park is famous for?
Pupil 6: It is famous for the London Zoo.
Teacher: Thank you for the answer. You will see the years on the screen now and I want you to say what you associate with these years.
Далее на экране появляются изображения важных исторических дат в становлении Лондонского зоопарка. Учащиеся рассказывают, какие события происходили в эти
Pupil 1: 1826 - The Zoological Society of London was founded.
Pupil 2: 1828 - A collection of animals was opened in Regent’s Park.
Pupil 3: 1830-s – The collections of animals was greatly enlarged with the addition of the royal menagerie from Windsor and the animals from the Tower of London.
Pupil 4: 1839 - The first giraffes appeared in the Zoo.
Pupil5: 1850 - In this year the Tsar of Russia presented two bisons to the Zoo.
Pupil 6: 1874 - In this year the first baby hippopotamus was reared.
Pupil 7: 1880 - In this year the first koala bear arrived to live outside Australia.
Teacher: I see that you really know the history of the Zoo. Now it is time to speak about the animals that you take care of.
Каждый из учащихся подготовил рассказ об одном из животных, проживающих в Лондонском зоопарке. Во время рассказа идёт презентация об этих животных. Информацию ребята ищут сами, сначала на русском языке, а затем переводят на английский. Свой материал оформляют на страничке. Собрав все странички вместе, мы получаем буклет о зоопарке, его животных, истории развития.
Teacher: Thank you very much my dear children. Your information is really interesting and useful. You have worked well and I think we should have a small rest. Let’s play a game! You will be my animals and I’ll be your trainer. Remember, that you are clever, intelligent and strongly disciplined animals. You should do everything I tell you to do. Are you ready? We start! Please, stand up. Please, run. Please, jump. Please, fly. Please, swim. I’m happy to have such animals. Let’s return to our topic. We were speaking about animals in Regent’s Park. I’m sure there are many other exotic animals there. As you know thousands of visitors come to the Zoo every week. Now I want you answer my questions. Why do people need Zoos? What is good about them?
Pupil 1: People can see different animals there.
Pupil 2: People can feed the exotic animals and watch the young babies grow up.
Pupil 3: People learn new things about nature.
Pupil 4: Zoo lovers can study animals in their cages.
Pupil 5: It is very enjoyable. People can find new friends.
Teacher: Right you are. I’ll speak Russian. Давайте соберём всю имеющуюся информацию вместе и создадим буклет, который так и назовём - «Лондонский зоопарк». Страничками нашего буклета может стать та информация, подготовленная вами о животных. Так же мы поместим сюда историческую информацию, а на последней странице напишем выводы о нашей работе и зачем людям нужны зоопарки. И последний вопрос. Скажите, на каких уроках вы можете использовать найденную информацию? (ответы учащихся). Подведём итоги нашего урока. (выставление оценок). Всем большое спасибо за сотрудничество. А в заключении предлагаю вам посмотреть фотографии, сделанные в Лондонском зоопарке (на экран проецируются снимки из Лондонского зоопарка) Teacher: Good-bye! Have a good time!