Цели: | Для учителя | Для ученика |
Образовательная | Научить правильно использовать лексику, строить предложения | Повторить ранее изученную лексику, правильно строить предложения с использованием предлогов, понимать тексты на английском языке при аудировании |
Развивающая | Развивать мыслительно-речевую деятельность учащихся, умение правильно строить предложения с использованием ранее изученной лексики, предлогов при описании комнаты | Уметь описывать комнату с использованием изученной лексики, предлогов |
Воспитательная | Воспитывать умению внимательно выслушивать одноклассников, быть доброжелательными | Уметь внимательно выслушивать одноклассников |
Тип урока: Урок обобщения и контроля.
Ожидаемый результат: умение использовать ранее изученную лексику при описании комнаты, правильно строить предложения, логически верно строить высказывание.
Формы организации познавательной деятельности учащихся: индивидуальная и коллективная работа.
Оборудование: компьютер, экран, мультимедийный проектор.
Ход урока
I. Мотивационный момент и этап целеполагания
Good morning, dear children! I am glad to see you. Today at the lesson we will do some exercises, will practice some words on topic «Home, Sweet Home» and you will describe your rooms.
So, now let’s start!
II. Практический блок с элементами тренировки языкового материала
1. Фонетическая зарядка.
2. Now let’s have a phonetic drill!
Приложение 1, слайд 2.
3. Now let’s read some English proverbs about home. Tell me please, the Russian equivalents
4. of these proverbs.
(Слайд 3)
5. Повторение ранее изученной лексики.
6. Look at the pictures and say it in English!
(Слайды 4–18)
7. Устное выполнение лексического упражнения.
8. Which word doesn’t fit?
(Слайд 19)
III. Закрепление ранее изученного материала
- Now look at the picture and make up sentences using these prepositions.
- Where is the cat?
- (
Слайд 20) - Практика письменной речи.
- Put words in right order.
- (
Слайд 21)
IV. Аудирование
- Now I want you to listen to my stories. I shall describe different rooms and you should name these rooms.
- Тексты для аудирования.
- People can prepare breakfast, dinner or supper in this room.Women usually spend much time there.We have a fridge, a sink, a table, a cooker and a cupboard in this room. (A kitchen)
- 2) There are beds or a sofa in this room.You can see a little table and a wardrobe there. People have a rest in this room. (A bedroom)
- 3) This room is not very large. We take a shower or have a bath in this room. You can clean your teeth, wash your hands and face there. (A bathroom)
- Families get together for the meal in this room. They have breakfast, lunch, dinner or supper there. There are some chairs and a table in this room. (A dining-room)
- There is a TV set, a wall-unit, some chairs and a sofa in this room. Some people have a fireplace there. We can see some flowers on the walls. There is often a carpet on the floor. It is usually the largest room in the house. People watch television, listen to music, or sit around and speak there. (A living – room)
V. Этап актуализации ранее изученного материала.
a) Now answer my questions.
- Do you live in a house or in a flat?
- How many rooms are there in your flat? (house)?
- Have you got your own room?
- Is there a bed in your room?
- Is there a computer in your room?
- Is there a wardrobe in your room?
- Is your room cosy?
- Do you like your room?
b) Монологическое высказывание учащихся (описание своей комнаты).
Now let’s describe your room (отвечают 3–4 человека)
VI. Домашнее задание
At home you shouldwrite a story about your living-room (about 7–8 sentences)
using new words and prepositions.
Be ready to describe your room.
VII. Заключительный этап урока. Подведение итогов. Выставление оценок. Рефлексия
Thank you very much for the lesson, children. Doyou like our lesson today? What do you like to do?
Примерные ответы учеников:
– I liked to make up sentences.
– I liked to describe my room.
– I liked practice the words. (And so on).
Thank you for your work.
Now it’s time to finish our lesson.
Goodbye!