Урок по теме "Who's who"

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (2 МБ)


Цель: изучение лексики и умение применять её в речи;

Задачи:

  • повторение изученных слов по теме «Описание внешности»;
  • развитие умений аудирования;
  • знакомство с героями англоязычной детской литературы;
  • развитие умений речевого взаимодействия в игре;
  • развитие умений поискового чтения;
  • развитие техники чтения вслух;
  • развитие умений вести беседу о внешности людей (диалог  - расспрос);
  • развитие умений продуктивного письма – текст – описание любимого героя книги (по плану).

Оборудование: проектор, ноутбук, презентация, учебник.

План:

  1. Начальный этап
    1. Приветствие
    2. Введение в речевую ситуацию
  2. Основной этап
    1. Актуализация ранее изученного материала
    2. Развитие умений аудирования
    3. Развитие умения прогнозировать содержание текста по загаданному началу; развитие умений поискового чтения
    4. Развитие умений поискового и изучающего чтения
    5. Развитие техники чтения вслух
    6. Развитие умений вести беседу о внешности людей (диалог – расспрос)
  3. Заключительный этап
    1. Подведение итогов
    2. Объяснение домашнего задания
    3. Оценка

ХОД РАБОТЫ

I. Начальный этап

1. Приветствие

– Good morning, students. Sit down please. Glad to see you. How are you?

2. Введение в речевую ситуацию

– What did you do yesterday? Did you read a book? What kind of books do you prefer to read? What is your favourite book? What is your favourite character?
– So, Reading is not only popular in Russia but in Britain as well. What famous characters from English books do you know? (Harry Potter, Peter Pan…)
– Today we’re going to meet some of them and to meet new characters from English books. Look at the screen, please.

II. Основной этап

1. Актуализация ранее изученного материала

Слайд 1 Who’s who

Слайд 2 Alice and the Duchess (“Alice in Wonderland” by Lewis Carrol) [3,4]

– What are their names?
– Which book are they from?
– Who is the author?

(Эти же вопросы задаются на следующих слайдах)

Слайд 3 Scrooge and Bob Cratchit (“A Christmas Carol” by Ch.Dickens) [5,6]

Слайд 4 Dorothy and the Wicked Witch (“The Wonderful Wizard of Oz” by L.Frank Baum) [7,8]

Слайд 5 Peter Pan and Captain Hook ( “Peter Pan” by J.M.Barrie) [9,10]

Слайд 6 все герои на одном слайде [3-10]

– What positive/negative characters can you name?
– What character do you like best? Why? Use the table.

Слайд 7 таблица

I like …, because she/he is kind
funny
artistic
creative
fit
imaginative
patient
realistic
sociable

2. Развитие умений аудирования

– Now, we are going to listen and revise the words which will help us to describe these characters,  and their appearance. Ex.2, p.58

– You may see all these words on the screen.

Слайд 8 – таблица из упр.2.

Build Slim, thin, skinny, well-built, plump, fat, heavily built
Age Baby, child, young, teenager, in his/her twenties /in his/her thirties, middle-aged, old, elderly
Hair Short, spiky, straight, shoulder – length, long, blond, red, brown, fair, dark, grey, curly, wavy, bald, pigtails
Height Short, of medium height, tall
Face Cute, pretty, ugly, round, thin
Special Features Dark tan, scar, beard, moustache, freckles

Now please choose a character. And your classmate  will ask you yes/no questions to find out who the character is. Use the module on the screen.

Слайд 9

  1. – Is it a man?
    – Yes, it is.

  2. – Is he tall?
    – Yes, he is.

  3. – Has he got dark hair?
    – No, he hasn’t.

  4. – Is it Bob Cratchit?
    – Yes, it is.

Угадавший загадывает своего персонажа. Учитель может начать с себя, загадав своего героя.

3. Развитие умения прогнозировать содержание текста по загаданному началу; развитие умений поискового чтения

– Not only we have a favourite character but Clara and Fiona also have.
– Look at Ex. 3, p.28
– Here is a dialogue. Please, look through it and say where they are: at the theatre or at the party? (Аt the theatre); Where do you prefer to go?
– Which characters were in the play? (Alice and the Duchess)
– So, let’s check your answers and listen to it.
– You were right. Well done.

4. Развитие умений поискового и изучающего чтения

– Now, please, let’s read the dialogue by yourself once more and mark the sentences True or False. You can see them on the screen.

Слайд 10 – предложения True, False

5. Развитие техники чтения вслух

– Let’s take roles and act the dialogue.

6. Развитие умений вести беседу о внешности людей (диалог-расспрос)

– We can not only describe the characters, but our relatives, parents, friends as well. Now you will work in pairs. One of you will ask the questions about your friends or a family and your partner will answer, then you’ll change your roles.  Look at the screen. This table can help you make up the conversation.

Слайд 11

  1. – What does he/she … look like?
    – She/he is tall with long brown hair.

  2. – What is she/he wearing?
    – She/he is wearing jeans and hats.

  3. – What is he/she like?
    – He/She is kind and polite.

(Работают в парах, учитель проходит и слушает, просит 2 пары рассказать вслух)

III. Заключительный этап

1. Подведение итогов

– Thanks for your work! What new words have you learnt for today? What new characters from English books do you remember?

2. Объяснение домашнего задания

– At home you’re going to write down a short paragraph about your favourite character in the book. Use the plan on the screen or on your desks you have the same plan.

Слайд 12

Name: Man Friday
Appearance: dark skin and long black hair
Character: kind and generous
What is special about him/her: he is curious and knows how to do a lot of things.

3. Оценка

Литература:

  1. В.Эванс. “Spotlight 7”, издательство «Просвещение», 2010 г.
  2. Электронный ресурс: http:/www.google.ru/imglanding
  3. http://fairy-tales.biz/Alice-in-Wonderland-by-Lewis-Carroll.htm
  4. http://www.joearmstrong.co.uk/category/blog/
  5.  http://flashlightcommentary.blogspot.com/2011/10/jacob-t-marley-by-r-william-bennett.html
  6. http://webb.nmu.edu/ForestRobertsTheatre/SiteSections/SeasonPerformances/AChristmasCarol.shtml
  7. http://stephenwhitt.wordpress.com/2010/10/08/the-wizard-who-wasnt-there-in-oz/
  8. http://voodoovern.blogspot.com/2009/02/introducing-guest-columnist-ask-spike.html
  9. http://www.peterpanmotellv.com/
  10. http://disney.wikia.com/wiki/Captain_Hook