Тип урока: Урок повторения с использованием ИКТ.
Цель урока:
- Систематизировать знания учащихся по теме "Семья"
- Тренировать в умении вести общение на английском языке в предлагаемых ситуациях.
- Тренировать учащихсяся в употреблении знакомых лексических единиц и грамматических структур, а так же разговорные выражения в монологической и диалогической речи.
- Воспитывать чувство любви и уважения к семье, к родителям, к изучаемому языку
Оборудование: книга, интерактивная доска, компьютер, карточки.
Ход урока
I. Организационный момент
T: Hi, my dear friends. I'm glad to see you.
How are you?
At the lesson we'll revise our theme "My family". We'll talk about family. Let's start our lesson with our warm-up activities. (Cлайд №1)
II. Фонетическая зарядка
T: So boys and girls let's revise the alphabet. Let's sing a song ABC. (Видео песни ABC)
III. Речевая зарядка (дети отвечают на вопросы учителя)
T : Let's revise words on theme Family (Слайды №2 - 10)
T: Who's this? P1P2: It's a mum
III. Отработка лексики (Кроссворд Принцесса)
Thank you. I know everybody of you like playing. And now let's play a bit.
Look at the screen. You can see a croossword there.
You should help the princess with her family. Look and fill in the letters into the words.
(Использование слайда №11 Princess, приложение 2-Wayhead 2-игра 2)
IV. Контроль лексики по теме Семья (Слайд № 12, 13)
Кроссворд по теме Семья
V. Развитие навыков чтения Ex 2 p 61 My family
VI. Развитие диалогических умений.
Very good of you. Now we have chance to work in pairs. You'll act the dialogues
(Использование слайда № 14- Dialogue)
VII. Развитие монологической речи
Now you are ready tell about your family. So, now take your picture. And students can ask questions about your family.
(Использование слайда - My family № 15, 16, 17)
VIII. Самостоятельная работа(Допиши слова)
It's great. You are so clever. But can you help me? You should write these words. Let's check.
(Использование слайда № 18- допиши слова)
IX. Стихотворение Family (Слайд № 19)
X. Итоги урока
My dear friends, you are good at English. All of you have worked good.We have spoken about your families. You've acted the dialogues I think you will be able to tell your British friends about your family.