Урок английского языка в 4-м классе по теме "Speaking about seasons and weather" "My favourite season"

Разделы: Иностранные языки


Цели урока:

  • тренировка произносительных навыков,
  • повторение и активизация лексического
  • материала, совершенствование навыков чтения.

Задачи:

  • развивать память, наблюдательность и логическое мышление,
  • формировать любовь к природе,
  • воспитывать культуру здоровья, вежливости,
  • уважительного отношения друг к другу.

Оснащение урока: презентация к уроку, мяч, карточки со стихом, сказочный персонаж Домовой

Ход урока

Начало урока

Приветствие учителя, знакомство с темой и целями урока.

Teacher: Good morning, dear children.

Pupils: Morning!

Teacher: How are you?

Pupils: Fine. Thank you. And you?

Teacher: I’m fine. Thank you, sit down.

Давайте поприветствуем друг друга песенкой

1. Фонетическая зарядка

“Hello!”

Hello, hello, hello,
Hello, how are you?
I like to be with you
And you and you and you?

2. Речевая зарядка

Teacher: Now we’ll play a little with a ball. Ask each other questions and answer.

Teacher: What is the date today?

Pupil1: Today is the 30th of November.

Pupil1: What is your name?

Pupil 2: My name is …

Pupil 2: What is your favorite season?

Pupil 3: My favorite season is … .

Pupil 3: Where are you from?

Pupil 4: I am from …

Pupil 4: What is your hobby?

Pupil 5: My hobby is …

Pupil 5: How old are you?

Pupil 6: I am 10.

Pupil 6: Do you like to read books?

Основной этап

Teacher: What is the weather like today?

What day is it today?

Pupil 7: Today is the … . The weather is … (sunny, cloudy, could…) today.

Teacher: Look at the board. You see the days of the week on the board, but they all have missed one letter. Who wants to put in the letter in the first  word?

M-onday S-nday
T-esday Th-rsday
We-nesday Fr-day
S-turday

3. Развитие навыков чтения и перевода

Teacher: My favourite season is winter. Do you like winter?

Pupil 1: Yes, I do. I like winter.

Teacher: You like spring, Pete, don’t you?

Pupil 2: Yes, I do. My favorite season is spring.

Teacher: What is the Donkey’s favourite season? Open your books on page 11, ex. 20. We’ll read and translate the text.

4. Использование песни

Teacher: So let’s repeat our poem “Seasons” and then we’ll sing a song.

(Компьютерная презентация песни “Seasons”)

5. Совершенствование навыков устной речи

Teacher: What can you do in summer? (Слайд с изображением лета и с выражениями – отработка хором за учителем выражений)

Pupil 3: I can ride a bike.

Pupil 4: I can dive and swim.

Pupil 5: I can play volleyball. …

Teacher: What can you do in winter? (Слайд с изображением зимы с выражениями – отработка хором за учителем выражений)

Pupil 5: I can play hockey.

Pupil 6: I can play snowballs.

Pupil 7: I can make a snowman.

Pupil 8: I can ski and skate.

6. Физкультминутка (слайд со словами для физкультминутки)

Teacher: I see you are tired now, let us have a rest.

Stand up.
If you’re happy and you know it
Clap your hands
If you’re happy and you know it
Clap your hands
If you’re happy and you know it
And you really want to show it
If you’re happy and you know it
Clap your hands
2. Nod your head
3. Stamp your feet

7. Работа со стихом

Teacher: We can play snowballs, make a snowman, and play hockey in winter.

Can we go in for sport in winter?

A pupil: Yes, we can.

Teacher: Why do we go in for sport?

(Слайд со стихом “Sports are good for all”)

Sports are good for all:
Swimming, skating, basketball,
Football, tennis, volleyball…
They are useful, and for all.
We can run and jump, and ski,
It is fun for you and me!

(Чтение и перевод стишка)

Заключительный этап

Teacher: Oh, your eyes are tired; we’ll have a little rest

(Электронная гимнастика для глаз)

(Стук в дверь, Домовой пожаловал в гости.)

Домовой: Здесь у вас так интересно. А куда я попал? Какие вы молодцы! Расскажите о себе.

Вы умеете это делать? Я тоже хочу научиться говорить на английском.

The children: Да, умеем.

Teacher: Let’s try.

Pupil 1, pupil 2, … .

Домовой: А теперь можно я попробую?

Pupils: Да!

Домовой: Какие вы молодцы. Я теперь чаще буду приходить к вам на уроки английского языка. Good bye now, See you soon.

Pupils: Good bye.

Teacher: (Подведение итогов урока, объяснение домашнего задания).