Обобщающий урок по английскому языку "Готовим сами"

Разделы: Иностранные языки


Тип урока: обобщающий с закреплением у учащихся знаний лексики и грамматики в общей системе уроков по названной теме.

Задачи:

Обучающие:

  • Повторить ранее изученную лексику по теме "Еда";
  • Освоить активную лексику в речи;
  • Освоить и использовать неопределенные местоимения в связной речи.

Развивающие:

  • Развивать умения прогнозирования и понимания текста по первой фразе- ознакомительное чтение;
  • Развивать умения поискового чтения и технику чтения вслух;
  • Развивать умения выражать свое мнение- диалогическая речь.

Воспитательные:

  • Воспитывать культуру питание, как составляющую здорового образа жизни;
  • Воспитывать уважение к традициям национальной кухни - как часть культуры разных стран мира.

Здоровьесберегающие:

  • Помочь избежать снижения внимания;
  • Снимать усталость.

Ход урока

Организационный момент и приветствие:

Good morning children. Glad to see you. How are you? Today we are going practice in reading, speaking, listening and of course, grammar.

Фонетическая разминка:

Организуется работа с заголовком урока и рисунками.

a) Who is master chef? Who cooks in your family? Do you like cooking? What do you like for breakfast/lunch/dinner?

Пояснить, что lunch часто переводится как обед, а dinner как ужин из-за реального времени приема пищи.

Предполагаемыйответ: I eat cereal with milk and sugar, and bread and jam for breakfast and I drink milk. For lunch, I have bread and cheese and some grapes or cherries. I drink orange juice. For dinner, I have pasta with meat and tomatoes. I drink orange juice again.

b) Which of the food in the pyramid do you like/not like? I would like to make up your own dialogues.

Несколько пар разыгрывают диалоги перед классом.

Предполагаемыйответ:

A: Ilike meat, but I don`t like fish.

B: Really? I like fish, I don`t like chicken.

We have a puzzle and our aim is to find 12 words and write them below.

1. __________________

2. __________________

3. __________________

4. __________________

5. __________________

6. __________________

7. __________________

8. __________________

9. __________________

10.__________________

11.__________________

12.__________________

Reading

Now, open your books on pg.98 and read the first exchange from ex.3 out. What is the dialogue about?

Ключи:The dialogue is about two people choosing what to eat for dinner.

Very good, read the dialogue aloud and write their shopping list.

Ключи: garlic, chicken , olive oil.

Grammar

Let`s review the rules of using some/ any, and much/many

Ответы: We use some in affirmative, and any in negative and interrogative sentences.

We use much with uncountable nouns, and many with countable nouns

  • I have some cards and you have to fill in the gaps with some/any.
  • Is there ______ juice on the table? - Yes, there is ______ juice on the table.
  • Give me ______ butter please. - But there isn't ______ butter in the fridge.
  • Are there ______ shopping malls in the center of the city? - Yes, there are ______ shopping malls in the center of the city.
  • Are there ______ flowers in the garden? - No, there aren't ______ flowers there.
  • Give me ______ bread please.
  • Is there ______ jam for tea? - Yes, there is ______ jam for tea.

Fill in gaps with much/many.

1. How ___________ children are there in your class?

2. How ___________ milk do you want in your tea?

3. How ___________ bread do you eat every day?

4. How ___________ players are there in a football team?

5. How ___________ eggs do you need for the salad?

6. How ___________ cheese did you buy?

7. How ___________ friends do you have?

Физкультминутка

I think you need some rest. Let`s do exercises.

This is my house
This is the door
The windows are clean,
And so is the floor.
Outside there`s a chimney,
As tall as can be,
With smoke that goes up,
Come and see!
Good of you.

Speaking.

Развитие умения выражать свое мне мнение.

Let`s talk about your favorite food an how to cook it. It`s time to work in pairs. You`ll have to write on a sheetof paper the ingredient you need.Getreadytoacttemout.

Обсуждается план ведения диалога. Учащиеся работают в парах. Выбрав определенное блюдо для обсуждения, они записывают ингредиенты и с опорой на упр.3 начинают вести диалог.

Suggest making a shopping list.

Picturedictation.

Учащиеся получают карточки с рисунком блюдца. Они начинают рисовать под диктовку учителя.

  • Draw an apple. Colour it green.
  • Draw three tomatoes. Colour them red.
  • Draw a lemon. Colour it yellow.
  • Draw two potatoes. Colour them brown.
  • Draw a bar of chocolate. Colour it brown.
  • Draw a fish. Colour it silver and black.

Listening:

a) Развитие умений прогнозирования содержания текста, восприятия на слух основной мысли текста.

Bob and Ann are talking about something. Look at the text and say what are they talking about?

Ключи: They are talking about plans for a birthday party.

b) Развитие умения выборочно понимать на слух необходимую информацию с опорой на контекст (заполнения пропусков).

Listen and fill the missing words.

BIRTHDAY PARTY PLAN

Date: Friday 22 January

Time: ::::::::::..

Number of people: ::::::::.

Food/Drink: 3 large pizzas, 10 burgers, 1 packet of chocolate,

2:::::::: of lemonade

Activities: party:...dancing.

Подведениеитоговурока.

Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.

Домашнеезадание: Imagineit`syourbirthdayparty. Write your birthday party plan. Write:

  • Date
  • Time
  • Number of people
  • Food/drink
  • Activities