Тип урока: обобщающий с закреплением у учащихся знаний лексики и грамматики в общей системе уроков по названной теме.
Задачи:
Обучающие:
- Повторить ранее изученную лексику по теме "Еда";
- Освоить активную лексику в речи;
- Освоить и использовать неопределенные местоимения в связной речи.
Развивающие:
- Развивать умения прогнозирования и понимания текста по первой фразе- ознакомительное чтение;
- Развивать умения поискового чтения и технику чтения вслух;
- Развивать умения выражать свое мнение- диалогическая речь.
Воспитательные:
- Воспитывать культуру питание, как составляющую здорового образа жизни;
- Воспитывать уважение к традициям национальной кухни - как часть культуры разных стран мира.
Здоровьесберегающие:
- Помочь избежать снижения внимания;
- Снимать усталость.
Ход урока
Организационный момент и приветствие:
Good morning children. Glad to see you. How are you? Today we are going practice in reading, speaking, listening and of course, grammar.
Фонетическая разминка:
Организуется работа с заголовком урока и рисунками.
a) Who is master chef? Who cooks in your family? Do you like cooking? What do you like for breakfast/lunch/dinner?
Пояснить, что lunch часто переводится как обед, а dinner как ужин из-за реального времени приема пищи.
Предполагаемыйответ: I eat cereal with milk and sugar, and bread and jam for breakfast and I drink milk. For lunch, I have bread and cheese and some grapes or cherries. I drink orange juice. For dinner, I have pasta with meat and tomatoes. I drink orange juice again.
b) Which of the food in the pyramid do you like/not like? I would like to make up your own dialogues.
Несколько пар разыгрывают диалоги перед классом.
Предполагаемыйответ:
A: Ilike meat, but I don`t like fish.
B: Really? I like fish, I don`t like chicken.
We have a puzzle and our aim is to find 12 words and write them below.
1. __________________
2. __________________
3. __________________
4. __________________
5. __________________
6. __________________
7. __________________
8. __________________
9. __________________
10.__________________
11.__________________
12.__________________
Reading
Now, open your books on pg.98 and read the first exchange from ex.3 out. What is the dialogue about?
Ключи:The dialogue is about two people choosing what to eat for dinner.
Very good, read the dialogue aloud and write their shopping list.
Ключи: garlic, chicken , olive oil.
Grammar
Let`s review the rules of using some/ any, and much/many
Ответы: We use some in affirmative, and any in negative and interrogative sentences.
We use much with uncountable nouns, and many with countable nouns
- I have some cards and you have to fill in the gaps with some/any.
- Is there ______ juice on the table? - Yes, there is ______ juice on the table.
- Give me ______ butter please. - But there isn't ______ butter in the fridge.
- Are there ______ shopping malls in the center of the city? - Yes, there are ______ shopping malls in the center of the city.
- Are there ______ flowers in the garden? - No, there aren't ______ flowers there.
- Give me ______ bread please.
- Is there ______ jam for tea? - Yes, there is ______ jam for tea.
Fill in gaps with much/many.
1. How ___________ children are there in your class?
2. How ___________ milk do you want in your tea?
3. How ___________ bread do you eat every day?
4. How ___________ players are there in a football team?
5. How ___________ eggs do you need for the salad?
6. How ___________ cheese did you buy?
7. How ___________ friends do you have?
Физкультминутка
I think you need some rest. Let`s do exercises.
This is my house
This is the door
The windows are clean,
And so is the floor.
Outside there`s a chimney,
As tall as can be,
With smoke that goes up,
Come and see!
Good of you.
Speaking.
Развитие умения выражать свое мне мнение.
Let`s talk about your favorite food an how to cook it. It`s time to work in pairs. You`ll have to write on a sheetof paper the ingredient you need.Getreadytoacttemout.
Обсуждается план ведения диалога. Учащиеся работают в парах. Выбрав определенное блюдо для обсуждения, они записывают ингредиенты и с опорой на упр.3 начинают вести диалог.
Suggest making a shopping list.
Picturedictation.
Учащиеся получают карточки с рисунком блюдца. Они начинают рисовать под диктовку учителя.
- Draw an apple. Colour it green.
- Draw three tomatoes. Colour them red.
- Draw a lemon. Colour it yellow.
- Draw two potatoes. Colour them brown.
- Draw a bar of chocolate. Colour it brown.
- Draw a fish. Colour it silver and black.
Listening:
a) Развитие умений прогнозирования содержания текста, восприятия на слух основной мысли текста.
Bob and Ann are talking about something. Look at the text and say what are they talking about?
Ключи: They are talking about plans for a birthday party.
b) Развитие умения выборочно понимать на слух необходимую информацию с опорой на контекст (заполнения пропусков).
Listen and fill the missing words.
BIRTHDAY PARTY PLAN
Date: Friday 22 January
Time: ::::::::::..
Number of people: ::::::::.
Food/Drink: 3 large pizzas, 10 burgers, 1 packet of chocolate,
2:::::::: of lemonade
Activities: party:...dancing.
Подведениеитоговурока.
Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.
Домашнеезадание: Imagineit`syourbirthdayparty. Write your birthday party plan. Write:
- Date
- Time
- Number of people
- Food/drink
- Activities