План-конспект и презентация к уроку "Around the world". 6-й класс

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»

Класс: 6


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (7 МБ)


Цель урока: Обеспечить развитие навыков говорения, чтения, аудирования в рамках изученной темы.

Задачи:

Образовательные:

  1. Обобщение лексического материала по теме “Around the world”.
  2. Обучение навыку поискового чтения.
  3. Совершенствование навыков устной речи по теме
  4. Совершенствование навыков аудирования с извлечением специальной информации
  5. Развитие практических речевых умений в диалогической речи.

Развивающие:

  1. Развитие навыков и умений во всех видах речевой деятельности.
  2. Развитие воображения при помощи моделирования ситуаций общения.
  3. Формирование приемов продуктивной творческой деятельности (высказывание предположений, установление логических связей);
  4. Развитие умения общаться (речевой этикет).

Воспитательные:

  1. Воспитание чувство патриотизма и любви к своей стране, уважения к другим странам мира, их традициям, культуре.

Тип урока: урок-обобщение.

Ход урока

I. Начало урока.

Учитель приветствует учащихся, просит посмотреть на слайд и ответить о чем сегодня на уроке будет идти разговор. Учащиеся высказывают свои предположения на базе изученных структур.

T.: Good morning guys. Say “Good morning” to our guests. Today we are having an unusual lesson. Look at our board and say what we are going to talk about?

(Слайд 1)

P1: I think we are going to talk about countries

P2: To my mind we are going to talk about symbols of different countries

P3: I think we are going to talk about people and nationalities.

T.: You are right the theme of our lesson is “Around the world”.(Преподаватель подводит итог высказываний учащихся и объявляет тему урока)(слайд 2)

1. Фонетическая зарядка.

Урок начинается с фонетической зарядки учащиеся выполняют задания, представленные на слайдах. А затем отвечают на вопрос учителя о том, на какой планете мы живем и что мы должны сделать, чтобы сохранить ее). We start our lesson with practicing the pronunciation. Look at the board and repeat after me (cлайд 3)

2. Now try to find suitable words to the sounds (слайд4):

3. Let` revise our poem. Repeat after me all together. (слайд 5)

Try to complete the poem, chose the right words. (слайд 6)

T.: What kind of the world do we live in?

P1: We live in the world so vast and big,

P2: We live in the world so hard to twig,

P3: Our Planet is our home.

T.: What should we do to save our planet?

P4 We should do our best to keep peace all over the world.

(Далее учитель сообщает учащимся о том, что свою работу учащиеся будут оценивать самостоятельно по критериям приведенным и в маршрутном листе, задания и критерии в приложении 1)

T.: Today we remember some interesting facts about countries and people. But before we start pay attention at the route lists which you have on the desks. During the whole lesson you will mark your own work or the work of your neighbour and put the points in special lines. At the end of the lesson we will be able to see who is the best. (Приложение 1)

II. Центральная часть урока.

Прежде чем приступить к работе учащиеся делятся на пары в соответвии с выбранными карточками, занимают свое место и воображают себя представителями страны, символы которой они могут видеть на карточках, далее учащиеся высказывают предположения и аргументы какую страну они представляют)

And it’s time to form pairs. Please take these symbolic cards. They have symbols of different countries and find who from your classmates have the same, he will be your partner for this lesson (Приложение 2)

Let’s imagine that you represent these counties. What country does your pair represent?

P1: I think we represent Great Britain because we can see the symbols of Britain

P2: I think we represent Australia because we can see koala and a kangaroo.

P3: I think we represent Russia because we can see the symbols of Russia.

P4: To my mind we represent Italy because we can see pizza- the symbol of Italy.

P5: As for us we don’t know exactly the name of the country, but we think it is in the South America.

1. Развитие навыков понимания прослушанного:

T.: You are absolutely right. This country is Chili. What do you know about Chili? Look at unknown words from the test (слайд 7)

(Учащиеся повторяют за учителем слова и догадываются по картинкам об их значении) Let’s listen to the text twice. Look in your cards and point if the sentences are true or false. (Приложение 3)

(Учащиеся дважды слушают текст, затем в паре меняются работами и проверяют правильность выполнения по слайду на доске, посчитывают балл и ставят оценку в маршрутный лист)

T.: Now exchange your papers and look at the board and check your task.

What word can we read? (слайд 8)

(F R I E N D S)

You are right; this word is friends. And whose photo can we see?

P.: This is the photo of our classmates from another group.

2. развитие навыка диалогической речи в режиме on-line.

T.: Yes, and they are eager to play the game “Who is the cleverest” on-line with us and decide who knows the theme best.

(звучат позывные игры «Cамый умный», используя Скайп, ребята противоположной группы задают вопросы по теме, группа отвечает по цепочке и получает балл за правильный ответ, если кто-то не может ответить, отвечает другой и ставит балл дополнительно в маршрутный лист. Были предложены следующие вопросы).

  1. What is the longest river in Europe?
  2. What is the capital of Germany?
  3. Which mountains divide Europe from Asia?
  4. What language do people speak in Italy?
  5. How many parts does the UK consist of?
  6. What is the biggest country in the world?
  7. Which flag is white with a red circle in the middle?
  8. What is the smallest country in the world?
  9. What are the official languages in Canada?
  10. What is the name of the British flag?

(Учитель противоположной группы в режиме on-line предлагает учащимся своей группы подвести итог игры и решить, кто « самый умный»?)

P1: I think Kolya Laneev is the cleverest because his answers were the best)

T.: I think your eyes are tired. Look at the board and do the following.

3. Динамическая пауза.

(Далее была предложена динамическая пауза) (слайд 9)

4. Обучение навыку чтения.

T. And we continue our work. There is a blue envelope in front of you. These are parts of the text. You should put all these parts into the logical order and guess what country is it about?

(Ребята работают в парах, составляют части текста в логической последовательности и пытаются угадать о какой стране идет речь) (Приложение 4)

T. What country is the text about? Why do you think so? Prove me that this country is Italy. (на доске появляетс якарта Италии) (слайд 11)

P1: I think that this country is Italy because the flag of the country is green white and red.

P2: If I am not mistaken it is Italy. Their traditional dish is pizza.

P3: The Alps form a natural border between France and Italy.

T.: You are absolutely right. This text is about Italy. If your answers are right, put a point into your route list.

(Дети подводят итог работы с текстом и выставляют балл, если они правильно догадались о стране)

5. Развитие навыков диалогической речи.

T.: Well, we have spoken about Chili and Italy. I think it’s time to talk about our country. We need a leader to this task. Please take purple sheets of paper at the desk and guess the symbol of a very famous country which is hidden around these letters. Which country does it symbolize? (Приложение 5)

(Учащиеся пытаются найти символ одной из стран, изученной на уроках, тот кто отгадывает первым, становится лидером и ведет диалог на базе изученного материала о нашей Родине, диалог подготовлен, только не был известен лидер задания)

– Hi! My name is Cris. I’m a correspondent from BBC. And I’m interested in Russia. Can you do me a favour?
– Of course, we do.
OK Let’s start! What can you tell me about geographical position of your country?
Russia is my country. It is the biggest country in the world. Russia is situated on two continents: Europe and Asia. The Urals (the Ural Mountains) form a natural border between the continents. Russia is a very rich country. There are many mountains, rivers, lakes and forests in my country, they are very beautiful.
– Oh I see. Why do people all over the world know the Volga?
– The Volga is the longest river in Europe. It flows into the Caspian Sea. There are many beautiful old towns on the banks of the Volga. They are famous for their history, people and places of interest.
– Great. What oceans and seas is Russia washed by?
– Seas and oceans wash Russia in the north, south, east and west. The Black Sea is in the south; the Baltic Sea is in the west. The Arctic Ocean washes my country in the north and the Pacific Ocean – in the east.
– That’s very interesting. What does Russian flag look like?
– One Russian symbol is the Russian national flag. This flag has three wide stripes on it. The stripes are white, blue and red. The upper stripe is white, the middle stripe is blue and the red stripe is at the bottom.
– Do you agree with him?
– Yes I do.
– What do these colours symbolize?
– These colours are symbolic: white – noble and sincere, blue – honest and devoted (devoted to friends, family and to the country). The red colour means love and bravery.
– Thank you very much for our conversation I wish you good luck!

T.: Our correspondent was excellent. And you’ve got one point. Everybody whose answer was correct has got a point.

(учащиеся выставляют баллы за правильные и полные ответы в маршрутный лист)

6. Разгадывание кроссворда.

T.: Now we have a crossword. Go to my desk, read a definition and write down the word (слайд 14)

Для небольшой разминки и снятия утомляемости, учащимся был предложен кроссворд. Ребята выходили к столу учителя читали дефиницию и вставляли в кроссворд правильное слово. Проверялся не только навык письма, но и умение догадаться о значении слова) (Приложение 6)

7. Развитие навыка письменной речи. Составление логически грамотного письма, используя предложенный вариант.

T.: I have received an e-mail, but the virus has mixed up the words in it. Please, look at the letter and put the parts of it into the correct place (слайд 15)

Now it’s time to check up your task. If you have no mistakes you`ll get one point, if you have one or two mistakes you`ll get half point. If you have more mistakes you`ll get no points. Look at our board, here is the correct variant of the letter, check yourself and put the points into your route list. (слайд 16)

Дети проверяют свое письмо по образцу, оценивают его, и вставляют баллы. Домашнее задание ребята получают написать e-mail о себе виртуальному другу. Задание дано дифференцированно. (слайд 17).

III. Завершающая часть урока.

1. Запись и объяснение домашнего задания.

2. Выставление оценок, подведение итогов. Определение места каждого воспитанника по баллам, набранным на уроке, в рейтинге группы.

T. It’s time now to look at your route lists, count your points and name your score.

Воспитанники подсчитывают свои баллы и определяют рейтинг. Выставляются оценки и подводятся итоги.

Приложение.