ХОД УРОКА
– Good morning, children! I`m glad to see you. Sit down, please.
Let`s speak English! Our favourite characters, Tim, Tom, Alice and Tricky, will help us.
Our teacher, Mr Rule, will ask questions and our friends will help answer them.
1. Let`s begin playing and making up dialoges! So, how do we begin the
dialogue? (Приложение 1, слайды
1-3)
Вспоминаем модели, которые помогают составлять
предложения.
Now, ask the neighbour what is his (her) name. (фронтальная работа и
работа в мини парах).
2. Now let`s count! Count, please, pens (pencils) on the table. Count,
please, boys (girls) in the classroom.
Приложение 1. Слайды
(4-6). Ask each other how old are you?
3. Let`s remember the animals! Поиграем в пантомиму. Один из вас показывает животное, остальные – отгадывают. Слайды 7-9.
4. Глагол-помощник – Can. Как он обозначается в моделях? Как формируются краткие ответы с ним? Приложение 1. Слайды 10-13. Let`s ask questions with Can! (Мини-диалоги)
5. Следующий глагол – Have got. Приложение 1. Cлайды 14-16. Let`s ask
questions with have got?
Now answer my questions. Pay attention to Can and Have got.
– Can you play football?
– Have you got a cat?
– Can you ski?
– Have you got a workbook?
– Have you got a sister?
– Can you read English?
– Have you got a friend?
6. The last question for today is : Where do you live? Приложение 1. Слайды 17-18. Now I give you roles: a bear, a frog, a dog, a rabbit… Ask each other where do you live?
7. Физкультминутка
Каждый по очереди даёт команду: Jump! Play tennis! Skip! Hop!....Остальные выполняют её.
8. Now remember The ABC. Песня алфавита.
– С какими буквами ассоциируются у вас следующие картинки? Приложение 1. Слайд 19. Let`s write down this letters.
Приложение 1. Слайд 20 – вспоминаем заглавные и строчные буквы.
9. Подводим итоги урока.