Цель урока:
Обобщить лексико-грамматический материал по теме, осуществить контроль знаний, умений и навыков.Задачи:
Формы работы:
Оборудование:
аудиозапись, видеофрагменты, индивидуальные карточки, презентация, мультимедийный проектор, на каждом ученическом месте – листы с распечатанными текстами и заданиями.Ход урока
I. Организационный момент.
Презентация
Good morning! Take your seats and get ready for the lesson. Today we have our conclusion lesson on topic “Ecology”. Look at the screen. This is the motto of our lesson. (Слайд 1)
TAKING CARE OF THE EARTH IS EVERYBODY’S BUSINESS.
II. Фонетическая зарядка. (Слайд 2)
Kids for Saving Earth Promise.
Listen to me! Repeat after me!
Find out in the poem the topic of our lesson! (Слайд 3)
(Ответ: Из выделенных красным цветом букв составить слово Ecology)
III. Речевая зарядка.
The environment is spoiled. There are a lot of pollutions.
And what kind of pollution do you know? (Слайд 4).
IV. Грамматика. Отработка страдательного залога. (Simple Present Passive).
The Earth is our environment. What are the results of our influence on the environment?
Мы используем страдательный залог когда сообщаем о предмете или явлении над которым совершается действие. Форма страдательного залога.
Повторение и закрепление страдательного залога на примерах. (Слайд 5)
Combine the sentences and change active voice to passive.
Далее учащиеся работают самостоятельно. AB. Ex.5, p. 56
V. Проверка домашнего задания. Ex.1, p.77
There are different ways to save the nature. And one of these ways is a national park. At the last lesson you have learnt about national parks in the USA and Brirain. And your home task was SB ex. 2, p. 79 and AB ex.1, p. 53.
Now please tell us what do you know about the national parks.
Учащиеся отвечают на вопросы к тексту, рассказывают о национальных парках.
VI. Let’s have a rest. (Физ. минутка)
You have worked a lot. And now it is time for relaxing. Let’ s go for a walk to the first national park in the USA – “ Yellowstone”.
Watch the video and see how the beautiful the nature is.
Приложение 1 ( видеоролик “Yellowstone”)
http://www.youtube.com/watch?v=RAY5vpcap2Q
VII. Лексика.
British and American children learn a lot about the environment at school. All of them remember the three R’s: reduce, reuse, recycle.
Now watch the video and listen to advices about what can we do to help our planet.
Приложение 2 ( видеоролик “Reduce, reuse, recycle”)
http://www.youtube.com/watch?v=D8BwXp7ICs0
What can we Reduce? Reuse? Recycle? Why?
It helps not to spoil the environment.
IX. Грамматика. Отработка модальных глаголов must, can, should.
Activity book ex.4, p.55. ( учащиеся работают индивидуально, два ученика выполняют задание у доски).
X. Аудирование.
Приложение 3 ( аудиозапись)
Choose the correct sentence.
Both adults and children are worried about environmental problems.
What problems are the British worried about most of all?
Are you worried about these problems or not?
(Учащиеся работают по карточкам ) Приложение
4
XI. Включается видео (Красота Земли).
Приложение 5 ( видеоролик “Красота Земли”)
http://www.youtube.com/watch?v=TjQo4Yqvhxs
T.: Let everybody remember – we have only one Earth. And it is our challenge to keep it clean and healthy for us and for future generations. The Earth is our home. We are concerned about the ecology today. That is why we have talked about the ecology and environment. What do you do to keep the Earth clean?
XII. Home task. Ex.1, p.60.