Путешествие в Букингемский дворец (A Trip to Buckingham Palace)

Разделы: Иностранные языки


Цель урока: познакомить с одной из достопримечательностей Лондона, научить работать с текстом.

Задачи урока:

  1. Повышение уровня учебной мотивации.
  2. Совершенствование навыков чтения.
  3. Развитие навыка поисково-просмотрового чтения
  4. Развитие навыка изучающего чтения
  5. Совершенствование навыка употребления предлогов английском языке
  6. Формирование дружелюбного и уважительного отношения друг к другу.

Ход урока

I

Учитель Ученики  
Good morning, boys and girls! Good morning, teacher!  
Glad to see you! Glad to see you too!
How are you? Fine, thanks, and you?
Sit down, please.  
Today we are going to speak about a very famous place of London and Great Britain and before please, answer some questions:

1. Who is the present Monarch of the United Kingdom?

The Queen Elizabeth II рисунок 1
2. Do you know where she lives? In Buckingham Palace рисунок 2
3. Today we are going to read text “Buckingham Palace is a great place to visit”. What do you think it is about? Buckingham Palace  
4. What do you know about Buckingham Palace? Their own answers  

II

Учитель раздает ученикам тексты (или вывешивает на доске, см. Приложение)

III

Далее идет поисково-просмотровое чтение, учитель задает вопросы, ученики просматривают текст и находят ответы на поставленные вопросы, не читая текст полностью и поднимают руку.

Учитель Ученики  
Please, look through the text and answer the following questions:
1. When was the palace built?” 1677  
2. How many rooms are there in the Palace? 400  
In the text find English equivalents for the following:
1. Официальная резиденция британского монарха official residence of the British Monarch  
2. Деловой административный центр a busy administrative centre  
3. Содержать дворец в чистоте keep the Palace clean  
4. Бесценные картины priceless painting  
5. Вручать награды give awards  
6. Открытый для общественности opened to the public  
Suggest Russian equivalents for the following: 
1. is situated располагается, находится  
2. received its name получил свое название  
3. staircase лестница  
4. enormous table огромный стол  
5. attach dusters to their feet прикреплять тряпку к подошве  
6. the Head of State глава государства  
Read the text to find out if the statements are true (T) of false (F).
1. Buckingham Palace is small. False  
2. The Palace is open for the tourists in July and August. False  
3. There are 400 rooms in the building. True  
4. The Queen never leaves London. False  
5. You can visit all rooms and halls at the Palace. False  
6. When you enter the grand Hall the first thing you see is the marble staircase. True  
7. The Diplomatic receptions are held three times a year. False  
8. The Prime Minister meets the Queen to discuss political matters every week. True  
Read the text and find the answer to the following questions:
1. Why is the Palace called “Buckingham”? After the Duke of Buckingham who lived there.  
2. What does the Queen do in different rooms at the Palace?    
3. Who does she meet in:    
a) The Throne Room? She meets every important guests. рисунок 3
b) The State Dining Room? She has State Banquets. рисунок 4
c) The Drawing Room? She meets ambassadors, judges and clergy who come to visit her. рисунок 5