Цель урока – развить способность и желание учащихся к общению на иностранном языке, формировать навыки общения на иностранном языке.
Задачи урока:
1. Развивающая:
- развивать навыки восприятия иноязычной речи,
- развивать навыки диалогической и монологической речи,
- развивать навыки чтения и письма,
- развивать умения работать с учебником,
- развивать и поддерживать интерес к изучению английского языка.
2. Учебная:
- закрепить употребление лексики по темам: “Sleepovers”, “How can I get to..?”
- активизировать употребление изученных структур в кратких высказываниях по темам: “Sleepovers”, “How can I get to..?”
- закрепить изученный материал в небольших диалогах,
- учить учащихся отвечать на вопросы учителя.
3. Воспитательная:
- создать условия для общения в процессе урока,
- учить детей уважительно относиться друг к другу,
- расширить кругозор учащихся.
Ход урока
1. Организационный момент: беседа с дежурным, сообщение темы:
T: Who is on duty today? Who is absent?
T: There is a saying as a motto for our lesson:
“The world is so full of strange things, I`m sure we should all be as happy as kings”.
Dear children, today I invite you to make an interesting excursion to the museum.
Why museums? You may ask. What interesting things happen in the museums?
2. Погружение учащихся в тему урока:
T: There are some advertisements from different museums. Let`see what they offer: (ученики читают объявления о различных ночевках р 34–35).
T: Let`s choose the Natural History Museum and visit it. . But how can I get to it?
Ps: You can get to the museum by car, by bike, by bus, by underground (p. 46 ex. 5)
3. Развитие и контроль монологической и диалогической речи:
T: Let`s listen to our expert on sleepovers. (рассказ ученика о ночевках p. 31)
Ps-Hi, what are doing tonight?
– Nothing special.
– Let`s go to the Natural History Museum.
– Why?
– They organise a sleepover at Halloween time. We`ll make masks and play games.
O.K. I like holidays. Let`s go.
Ps-Excuse me, how can I get to the Natural History Museum?
– Go up this street, turn left and you are there.
– Thank you very much.
4. Развитие навыков аудирования.
T: Now I`d like to ask you some questions to see what you know about sleepovers:
1) What is a sleepover?
2) Who organizes sleepovers?
3) When do the museums organize sleepovers?
4) When do the children come to the museums?
5) What do they do?
6) Who comes at night?
7) What do monsters, witches do?
8) Do the children like sleepovers? (Беседа с учениками.)
5 Ролевая игра.
T: So you see ordinary museums organize unusual sleepovers for children and I`ve prepared a surprise for you. Meet our guest.
P: (в костюме ведьмы). Hello, do you know me? I`m a witch and this is my scary story:
In a black, black town
In a black, black street
In a black, black house
A black, black door
In a black, black bed
A white, white rabbit.
P: I`ve got a present for you. It`s a pumpkin a symbol of Halloween.
T: We know other symbols of this holiday: a black cat, a bat, a witch, a ghost.(на доске написано: is a symbol of Halloween, ученики составляют целое предложение).
6. Спортивная разминка.
T. Dear witch let`s do some exercises with our children.
Bend your head,
Bend your knees,
Grow as tall
As New Year Tree.Raise your head,
Jump up high,
Wave your hand
To say good bye.
T: It`s too early – to say good bye, let`s continue our lesson.
7. Устный контроль грамматического материала.
T: Dear witch, we`ve got some present for you. They are hats with decorations, choose any you like (разные виды шляп с написанными предложениями, подобрать украшения с написанными разделительными вопросами).
8. Игры на уроке.
P: I`ve got some games for you:
1) find the words and solve the crossword (записать слова)
2) let`s play a game “Donkey`s tail”
3) complete sentences (составить предложения из разрозненных высказываний,
соединив их союзом because, ученики делятся на команды).
9. Исполнение песни:
Ps: a song to our guest (ученики поют песню).
One little, two little, three little witches,
Four little, five little, six little witches,
Seven little, eight little, nine little witches,
Ten little witches in the sky.
T: Say good bye to our guest.
10. Контроль пройденного материала.
T: We`ve spoken about sleepovers in the museum. What have you learn at the lesson? Choose the right answers (p. 36 ex. 9) and check them.
(Ученики выбирают правильный вариант к предложениям, проверяют, слушая диктора на кассете.)
11. Чтение стихотворения:
T: Let`s listen the poem about holidays (ученик читает стих-е p.24 ex.4).
Tomorrow is Halloween.
12. Итоги урока, оценки.
T: Today we have spoken about sleepovers, I hope you`ve learnt new things. Let us be as happy as kings because every day we can learn something new.
Today some of you were active, I`d like to give them good marks, some pupils were not very active, maybe next time you show your knowledge.
У вас есть фишки, попробуйте оценить свою работу на уроке: красные – работали хорошо, активно и синие – не очень довольны своей работой.