Тема урока "Радиоволны". 7-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 7


Цели урока:

  • Обучающая: активизировать умения и навыки учащихся в устной речи (монологической и диалогической), чтении, письме, аудировании.
  • Развивающая: расширять кругозор учащихся, развивать умение находить и отбирать необходимую информацию из разных источников, умение анализировать, обобщать, развивать зрительную память, мышление,  воображение.
  • Воспитательная: использование иностранного языка на практике.

Оборудование урока: ПК, проектор, раздаточный материал с индивидуальными и групповыми заданиями, доска «Smart».

Ход урока

1. Введение / Речевая зарядка.

Good morning! I’m glad to see you! We’ll have an unusual lesson today. We’ll speak about your favourite subjects and about your new subject .

2. Тренировка / Практика говорения по теме.

You go to school 6 days a week, don’t you?

Do you like English?

  1. You learn different subject . What subjects do you have on  Monday? (Tuesday , Wednesday….) (Слайд 1) (Приложение 1)
  2. How often do you have History,  Russian , English ,…? (Слайд 2)
  3. What subjects are your favourite? (Слайд 3)
  4. Do you have any new subjects in this school year? – Yes, we  have.
  5. What subjects are new? –  Physics.

(Слайд 1)

3. Практика употребления ЛМ по теме:

Do you like Physic? – Yes, we do.

Why? –  (Слайд 4)

……because I can learn new interesting things.

……because I like different experiences.

……because I want to be a scientist.

……because I like our teacher.

4. Презентация / Предъявление ЛМ по теме.

We’ll speak about Physics (about radio waves).

What‘s mean ‘’wave’’?

a) Look at the ‘’Smart board“ and make up word combinations: a radio wave, a sound wave, a sea wave, an ocean wave. (Слайд 5)

b) Read the words and their equivalents: (Слайд 6)

What words do you know?

to travel – пол

a wall – нести (носить)

a ceiling – передвигаться

a floor – стена

per second – потолок

a frequency – всекунду

to carry – частотность

5. Физкультминутка.

6. Тренировка / Практика чтения текста по теме: «Radio waves». (Приложение 2)

7. Тренировка / Практика работы с текстом. (Слайд 8)

  1. Make up  the word combinations:
    • all kind – a)  of radio waves
    • a million times – b) per second
    • radio waves – c) don’t need air
    • to find – d) different stations
    • to go from here – e) to the Moon
  2. Read and translate these word combinations!
  3. Make these sentences complete: (Работа с карточками)
    • Radio waves travel……  a) a different frequency.
    • They travel through…… in all directions. b) to the Moon.
    • They could go from here…. c) very fast.
    • There are…. d) space.
    • The number of vibrations per second is…. e) called frequency.
    • Each station has…. f) all kind of radio waves.

8. Тренировка / Практика говорения на основе прочитанного

What do you know about radio waves?

Who invented radio? – Radio was invented by a Russian scientist A. Popov.

(Составляют предложение)

(“Smart” Passive Voice) (Слайд 10, 11)

Look at the ‘’Smart board’’ and say about interesting information from this text.

(Слайд 9)

  1. The first I have read that …..
  2. Then I have known that…
  3. In the middle of the text I have leant that…
  4. In my opinion ….
  5. It seems to me that….
  6. I’m sure that….

9. Заключительный этап урока / Итоги урока

Now we’ll speak about our marks…..

What is your next lesson ?

Do you like ….?

Good luck!

The lesson is over. Good bye!

Литература:

  • Текст «Радиоволны» взят из журнала ИЯШ за 1987г. №3
  • Рисунки
  • http://yandex.ru