Цели и задачи урока:
- Повторение и закрепление изученного материала (лексического и грамматического) по теме “Милый дом”, “Времена года”, проверка навыков монологического высказывания.
- Развитие умений работы в группах и способности детей видеть результаты коллективной деятельности.
- Создание положительной мотивации к изучению английского языка и привитие интереса к предмету через уроки нетрадиционной формы.
Ход урока
I. Организационный момент.
“Good morning, good morning, good morning to you
Good morning, good morning, I’m glad to see you.”
Children, today we’ll compete with each other. First, we’ll divide into groups. There will be three competing teams. They are “Hard nuts”, “Lucky men”, “Smart pupils”. Children. Your task is to solve rebuses, crosswords and riddles as many as possible. You have to do it quickly, right and friendly. (Учащимся объявляется, что у них сегодня необычный урок-игра, где они будут соревноваться в маленьких группах, командах. Их три: “Крепкий орешек”, “Везунчики”, “Умники”. Задача для команды: разгадать как можно больше ребусов, кроссвордов и загадок. Делать это нужно правильно, быстро и дружно.)
II. Основной этап.
We are……..
We are ready to work, we are ready to play.
Wish each other “Good luck”!
Win or lose, anyway!
Key: G, K, N, Q, U, X.
Key: chair – hair; cock – clock; box – fox; leg – bag; cat – rat; ball – doll.
Key: flowers/ berries.
Clap, clap, clap your hands, clap your hands together,
Stamp, stamp, stamp your feet, stamp your feet together,
Shake, shake, shake your hands together,
Smile, smile, turn and smile, turn and smile together.
Touch, touch, touch your ears, touch your ears together,
Touch, touch, touch your cheeks, touch your cheeks together,
Touch, touch, touch your knees, touch your knees together,
Smile, smile, turn and smile, turn and smile together.
Key: picture, wall, chair, bedroom, fireplace, table, shelf, wardrobe, window, door, pantry, kitchen.
– a dog, a cat, a pet, a parrot, a guinea pig.
– a kitchen, a toilet, a bathroom, a flat, a living room.
– fish, ham, bread, butter, a cake, food, eggs.
- Windy made a mess in Ann’s house. Put these things in order: kitchen, bathroom,
bedroom, garage: (Ураган наделал беспорядок в квартире
Энн. Наведи порядок, расставив вещи по местам, по
комнатам.)
A bed, a brush, a car, a teapot, a chair, a bike, a spoon, a bookshelf, a bath, toys, sweets, a computer, a vase, a refrigerator, an axe, an armchair, a cup.
Key:
Kitchen: a teapot, a spoon, sweets, a vase, a refrigerator, a cup.
Bedroom: a bed, a chair, a bookshelf, toys, a computer, an armchair.
Bathroom: a brush, a bath.
Garage: a car, a bike, an axe
- What is your favourite season? Tell about your favourite season. (Расскажи о своем любимом времени года. Какая погода в это время года, почему ты любишь его, что ты можешь делать в это время года. Один из членов команды выходит и защищает честь команды.)
III. Заключение.
Подведение итогов. Награждение. Рефлексия (Что понравилось? С каким настроением дети уходят с урока. Изобразить при помощи смайликов. Дети рисуют на заранее приготовленных кружках веселую, нейтральную или грустную улыбку).