Задачи урока:
- практиковать учащихся в употреблении изученной лексики в устной речи;
- практиковать учащихся в аудировании;
- повторить прошедшее простое время;
- отработать изученный грамматический материал через систему упражнений;
- развивать у учащихся внимание, речь, мышление, память;
- воспитывать интерес к изучаемому языку.
Оборудование: магнитофон, компьютеры, интерактивная доска.
Ход урока
I. Организационный момент.
– Good morning, children! Glad to see you! Sit down, please.
II. Сообщение темы и целей урока.
– Today we are going to review the words on the topic "A visit to a doctor": You will speak about health and you'll listen to a new poem. You will do exercises using the Past Simple Tense at the computers.
III. Фонетическая зарядка.
1. Работа на компьютерах. Программа"Профессор Хиггинс"( Раздел “Фонетика”).
Отработка звуков [w], [t], [r], [i]
– Let's begin our lesson with exercises on our pronunciation. Take your sits at the computers.
2. Песня "I have a headache".
– Do you remember the song "I have a headache"? Let's sing it together.
IV. Проверка домашнего задания.
Упр. В стр. 210.
– Let's check your hometask.
Open your books on p. 210 ex. B. You had to read and answer the questions.
Учащиеся читают текст и отвечают на вопросы.
V. Повторение лексики по теме "A visit to a doctor".
– Let's review the words on the topic "A visit to a doctor".
На интерактивной доске появляются картинки по теме “Посещение врача” (приложение 1).
– Look at the pictures on the whiteboard, please. What can you say about them? What is the topic?
– You are right, they are on the topic “ A visit to a doctor”.
Работа на компьютерах. Программа 1000 (1) слов. Тема “Посещение врача”.
Учащиеся соотносят картинку со значением слова.
– Take your sits at the computers.
Дети работают на компьютерах.
– Go back to your places.
VI. Практика аудирования.
– Now we'll work with our tape-recorder.Look at the whiteboard. These are 4 questions. Listen carefully the first part of the poem "Hello, Doctor Drew!" and try to answer these questions. You should listen only 2 times let's start!
–..., Read the 1-st question. Have you got an answer?
Come to the whiteboard and write down your answer.
– Read the 2-nd question.
Have you got an answer?
...Read the 3-d question,
....Read the 4-th question
Учащиеся на доске записывают свои ответы.
Прослушивание второй части.
– Listen the 2-nd part of the poem "Hello, Doctor Drew!" and check your answer.
– Look at the 1-st answer. Is it correct?
– Look at the 2-nd answer. Is it right?
– Look at the 3-d answer. Is it right?
– Look at the 4-th answer. Is it right?
VII. Физкультминутка.
– Children, let's have a rest and do our exercises. Stand up, please. Who wants to be a trainer? Come to the front and start.
Clap, clap, clap your hands | 2 раза
Clap your hands together |
Stamp, stamp, stamp your feet | 2 раза
Stamp your feet together |
Nod, nod, nod your head | 2 раза
Nod your head together |
Dance, dance, dance and dance| 2 раза
Dance and dance together. |
VIII. Монологическая речь по теме "A visit to a doctor".
– Are you all ready to talk about health?
– Children, yesterday I received e-mail for Agent Cute from the Boss.
Работа по учебнику.
– Open your books on page 211, ex.2.
– ..., read this e-mail.
Дети читают и переводят задание.
Задание-картинка появляется на интерактивной доске (приложение 2).
– Look at the picture, let's help Agent Cute find the robber. Use the following words: toothache; stomachache; sore throat; headache; broken leg; earache; cold; flu.
The example will help you.
Учащиеся высказываются по теме с опорой на наглядность.
– Good job, children! You helped Agent Cute find the robber.
IX. Повторение Past Simple.
1 – Let's remember the Past Simple Tense.
Дети отвечают на вопросы.
– Когда употребляется прошедшее простое время?
– Какие обстоятельства этого времени вы знаете?
– Как образуются утвердительные, отрицательные и вопросительные предложения?
2 – Неправильные глаголы.
– Let's remember the 2 forms of the verbs.
I will say the 1-t form of the verb and you will say the 2-nd form and the next verb and so on.
go – went | think – thought | have – had |
come – came | bring – brought | speak – spoke |
find – found | give – gave | know – knew |
say – said | take – took | buy – bought |
see – saw | get – got | fall – fell |
X. Закрепление грамматического материала (Past Simple)
– Let's work with our computers.
Работа на компьютерах. Программа “Профессор Хиггинс”
XI. Итог урока
– Что сегодня повторили на уроке?
– Выставление и аргументирование оценок.
– That is all for today. Write down your hometask. Thank you for your work. Good bye!
XII. Домашнее задание.
– Open your record-books and write down vour hometask. Ex.A.p214.