Цели:
- знакомство с новой лексикой, обобщение правила использования заглавной буквы, совершенствовать навыки монологической и диалогической речи, формирование умения заполнять анкету;
- развитие умения работать с текстами разных форм, развитие умения точно понимать содержание текста (изучающее чтение), развитие навыков аудирования, навыков поискового чтения, навыков устной монологической и диалогической речи, развитие навыков орфографически-грамотного письма, развитие умений выборочно понимать на слух необходимую информацию с опорой на иллюстрации;
- воспитание самостоятельности, дисциплины, интерес к предмету английского языка.
Оборудование: изображение Mr Sound и Mrs.Letter, буквы на магнитах, правило использования заглавных букв, иллюстрации к упражнениям, ноутбук, аудиозапись, учебник, доска.
ХОД УРОКА
I. Организационный момент
Приветствие.
T: Good morning children! I’m glad to see you! How are you? Children, we have a lot of guests today, but don’t be afraid of them and let’s show our best.
T: What day is it today?
– What’s the weather like today?
– Do you like this weather?
– What season is it now?
– Do you like Autumn? Why?
– What’s the weather like in Autumn?
Pupils: It often rains in autumn.
It’s usually cold and windy in autumn.
It’s seldom snowing in autumn.
II. Актуализация знаний
1. Фонетическая зарядка
Игра «Мухолов» – повторение алфавита. Класс
сидит жужжит «бзззззззз»
Учитель называет букву, вызывает к доске ученика,
он должен ударить по названной учителем
букве, газетой, свернутой в трубку, которая
является «мухой».
Повторение звуков (на доске, под изображением
Mr Sound с громкоговорителем в руке, звуки):
2. Повторение пройденного материала
Т: Name the personal pronouns.
3. Проверка домашнего задания (дежурные собирают и раздают тетради)
III. Изучение нового материала
1. Сообщение темы и цели занятия
T: The subject of our lesson is «Favourite subjects». (На
доске)
Today we’ll speak about subjects which are loved by уour. All the tasks will be
connected with favourite subjects. Don't forget to use the expressions and words we have
learned. I hope you’ll enjoy our English lesson. Please, be active in lesson. Let’s
start!
Open your notebooks and write the date and the theme.
2. Беседа
T: Have you got a favourite subject? What is it? What is your favourite subject?
3. Работа по учебнику
T: Open your workbooks at page 30. Find the exercise 1.
T: Children, this is subject choice form – анкета (форма) выбора предметов Translate. Read and answer the questions and write down in your notebooks.
(Выполняют письменно).
T: Let’s check. Anton, begin, please.
P: 1 Tony Mitchell, 2 7C, 3 Merton
Secondary School, 4 Art, Music.
T: Great! That’s right!
4. Введение новых слов
T: Look at the board. Listen and repeat new words after me.
5. Аудирование
T: And now listen the dialogues and tick the right picture.
(Слушают аудиозапись, выходят к доске и отмечают на наглядности правильный ответ)
T: Good work! How clever you are!
6. Объяснение правила использования заглавной буквы в письме (на доске таблица с правилом)
T: Well, now look at the theory box and read.
Capital letters
In English we use capital letters after full stops and for names (John), the personal pronoun «I» and days of the week (Monday), months (April) and names of countries (Russia).
IV. Физминутка
Head and shoulders
Knees and toes
Knees and toes
Knees and toes
Head and shoulders
Knees and toes
Eyes, ears, mouth and nose.
Дети выполняют команды, только если учитель предваряет их словом: “please”. Например, не просто: “Run!, a Run, please!” Если ошибаются, выполняют какое-либо задание учителя, например, называют любые 5 букв алфавита, числительные и т.д.
V. Закрепление
T: Ex.3, p. 30. Correct the mistakes in sentences 1-4.
1. She’s in my Geography/geography class.
2. Their names are Claire and Steve Lennon.
3. She’s Nora and I’m Phil. We are from England.
4. The Art class is in Room D on Tuesdays and Thursdays.
VI. Заключительный этап урока
1. Обобщение
T: Well I’d like to say that you were perfect. I like your active work at the lesson. You are really attentive and very curious. We achieved all our aims: we have got to know subject choice form, new words and capital letters. Repeat alphabet, sounds and the personal pronouns.
2. Домашнее задание
T: So then your homework. Please write a subject choice form.
3. Оценивание.
T: Your marks are...
T: I satisfied your work today. Lesson is over.
– Good bye!