Көрүңэ: кылаас таhынаа5ы аа5ыы уруога
Дидактическай сыаллара:
- Үөрэтэр: И.М.Гоголев кыhын туhунан хоhоонноругар оло5уран,үөрэнээччилэр аа5ар, ырытар, чинчийэр үөрүйэхтэрин иңэрии.
- Сайыннарар: Үөрэнээччилэр тирэх компетентностарын сайыннарыы (коммуникативнай, чинчийэр, информационнай, общекультурнай, билиигэ тардыhар)
- Иитэр: Тулалыыр эйгэ5э бол5омтолоох сыhыаны , айыл5а5а, төрөөбүт дойдуга тапталы иитии, кэрэ5э , сырдыкка туhаайыы.
Туттуллар ньымалар: бэсиэдэ, көрдөрөн үөрэтэр, проектааhын
Уруок түгэх сыала: И.М.Гоголев кыhын туhунан хоhооннорун аа5ан, ырытан, кыhын дьүhүлгэнин оңоруу, айар улэ5э кө5үлээhин.
Үөрэнээччи үлэтин тэрийии:
- Хардарыта үлэ
- Бөлөх үлэтэ
- Фронтальнай
Уруок тэрээhинэ: Проектор, презентациялар, перфокарталар, карточкалар, интерактивнай доска
Уруок кылгас былаана:
- Киирии чааhа. (уруок сыалын, соругун кытта билиhинэрии, түгэх сыалы туруоруу)
- Хатылааhын. Сахалыы хоhоон уратылара.(тест)
- Иһитиннэрилэр “Тыйыс дойдум , тымныың да миэхэ күндү”
– И.М.Гоголев поэзиятыгар кыhын көстүүтэ(презентациянан иhитиннэрии)
– “Биhиги нэhилиэкпитигэр кыhын” (хаартысканан кэпсээн) - Хоhооннору ырытыы (бөлөх үлэтэ)
- Аа5ыы мүнүүтэтэ. (кыhын туhунан хоhооннортон быhа тардан дор5оонноохтук аа5ыы)
- Уруогу түмүктээhин.(Кыhын дьүhүлгэнин мини-проегынан көрдөрүү) Сыана туруоруута, дьиэ5э үлэни биэрии. Дьиэ5э үлэ : Кыhын туhунан айар үлэ эбэтэр уруhуй оңорон кэлии.
Основные компетентности , формируемые на уроке.
Этапы урока | Работа учителя | Работа учащихся | Формируемые компетентности |
1. Вступительная часть урока | Ознакомление с целью и задачами урока. | Учащиеся настаиваются на работу. | Информационная компетентность |
2. Повторение (тест) |
Учитель объясняет задание. Раздает перфокарты. | Учащиеся работают на перфокарте, проверка – на интерактивной доске. | Актуализация знаний, информационная компетентность |
3. Сообщения | Учитель сообщает о выполнении опережающего задания | 3 учащихся рассказывают по презентации заранее подготовленные материалы о красоте зимнего вида своего села по фотографиям , о стихотворениях И.М.Гоголева о зиме. | Исследовательская, коммуникативная , общекультурная компетентности. |
4. Работа в группе | Дает задания для работы в парах. | По карточкам делают разбор стихотворений о зиме поэта И.М.Гоголева | Коммуникативная компетентность, актуализация знаний |
5. Минуты чтения | Знакомит с требованиями правильного чтения | Читают отрывки из стихотворений о зиме | Коммуникативная, элемент практико-ориентированного проектирования |
6. Обобщение урока | Дает опорные вопросы для составления мини-проекта образа зимы как одного из особенностей якутской природы. | Отвечают на вопросы, делают мини-проект . | Обобщение знаний, подготовка к новым заданиям. |